Softin progejouset

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mopo-Ukko
Viesti:

Softin progejouset

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Vaihdan softin takaiskareihin irto progevieterit,sitten kysymys,onko väliä kummin päin se sinne tulee,toisesta päästä on jousi tiheämpi.Pähkäilin että harvempi pää pitäisi laittaa taaksepäin,mutta onko jollakin parempaa tietoa.Yhdet olen aikaisemin vaihtanut,mutta ei mitään muistikuvaa miten päin ne meni.
FXSTI -06
hemuli
Viesti:

Re: Softin progejouset

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei sillä ole mitään väliä, jousi ei tajua kummasta suunnasta se puristus tulee.

Etupäähän olen yleensä laittanut progevieterit niin että se tiheämpi osuus on alaspäin, muka painopisteen takia :lol: ...
Mopo-Ukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Kiitoksia neuvoista.
FXSTI -06
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

hemuli kirjoitti:Ei sillä ole mitään väliä, jousi ei tajua kummasta suunnasta se puristus tulee.

Etupäähän olen yleensä laittanut progevieterit niin että se tiheämpi osuus on alaspäin, muka painopisteen takia :lol: ...
Progressive Suspensionin H-D-jousten asennusohjeessa neuvotaan tekemään päinvastoin.

http://www.progressivesuspension.com/pd ... werKit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Toisaalta heidän toisessa asennusohjeessaan sanotaan, että teknisesti ei ole mitään väliä, miten päin toiminnan kannalta, kuten Hemuli jo mainitsikin. Tiheämpi puoli alaspäin kuulemma joskus vähentää jousten ääntelyä. Kuuluukohan jotain satasen vauhdissa avokypärä päässä. :)

http://www.progressivesuspension.com/pd ... s/3055.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Laittoipa kuinka päin tahansa, niin tuskin on *mitattavissa* olevia eroja. Oikein kovasti kun pohdin asiaa, niin laittaisin harvan pään etujousissa alas ja Softissa kohti takaswingiä. Grammapeliä, mutta jousittamaton massa pienenee...

Teoriapellen pohdiskelua. Ties vaikka olisivat laittaneet mulle korjaamolla varmuuden välttämiseksi kummankin eripäin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin