Mokailuja harrastuksen parissa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Pörre

Mokailuja harrastuksen parissa

Viesti Kirjoittaja Pörre »

muistelin täs yks ilta mitä kaikkee hassua on käyny ku on tallilla joskus vähä väsyneenäki asennellu ja ajattelin avata topikin notta saa muutkin kertoo mitä kömmähdyksiä on käyny. Oma lista:

-muistelin kerran kytkinremppaa aloittaes että kytkimeen tarttee erikoispitkän hylsyn kun avaa piikkisian pitkän mutterin (eturattaan mutterihan tarttee, ku pääakseli on pitkällä sen läpi) ja askartelin sitte pitkälle mutterille hienon työkalun vanhasta hylsystä ja putken pätkästä, alkaessani käyttää avainta huomasin että eihän se saatana tartte ku tavallisen hylsyn ja vasta seuraava mutteri olis tarvinnu sen pitkän hylsyn. nyt on sitte tarpeeton erikoistyökalu :oops:

-ahvenanmaalla tein pannuun sähköt uusiks leirintäalueella ja vähä asennusjuomaa tuli samalla nautittua, kun sähköt oli paikallaan niin ihmettelin että ei ne kyllä oo noin yksinkertaiset viä ollukkaa vaikka helpot onki... noh puola oli jääny vaille sähköjä. sitte oli helvetinmoinen johtokela ja toinen pää oli katkasijalla ja toinen puolalla, olin unohtanu katkasta johdon väliltä. :oops:

-kannet tuli koneistajalta ja kiireellä laitoin ne paikalleen. siinä sitte kuminuijan kans kiristelin niitä paikalleen kahden aikaan yöllä ku kaveri tuli kylään ja sano että onko niis nyt sitte ne helicoilit tulpankierteis ku ne kerran oli paskana.. voi prkl! ei ku kannet irti.

-tallia siivoillessa yöllä maalauksen jälkeen, väsyneenä ja tinnerihuuruis kävelin pannua päin ja sanoin sille: "SORI!" onneks ei vastannu mitään

-Ruottis ku oltiin huoltsikalla tankkaamas ja siitä piti sit lähtee jatkaa matkaa, mulla oli silloin viä rillit jotka olin laittanu taskuun enkä kerenny niitä kaivaan ku oltiin jo tekemäs lähtöö. no kaveri lähti tielle edeltä, mä jäin venaan jotain autoo ja katoin sivusilmällä missä kaveri menee. no lähdin vauhdilla kaverin perään joka osoittautui polkupyöräilijäks ja mä olin pyörätiellä, kapee pyörätie ja 15cm rotvallinreunat ni ei auttanu ku peruuttaa pannu takas risteyksiin, ku sitä ei mahtunu siinä kääntään ja vattasta se olis jääny siihen rotvalliin kii. Kyllä tankkaajia nauratti ku katoin huoltsikan pihaan päin. tuli muuten kiire saada kaveri kiinni :oops:

laitan lisää ku tulee mieleen niitä mokia
-PANHEADS MC-
Mopopoika -65
Viesti:

Re: Mokailuja harrastuksen parissa

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Puoli pullollista Jormaa juotuani isuin pyörän päällä ja siirsin sporsteria:
- ihmettelin kun ei liiku taaksepäin kuin muutamia kymmeniä senttejä
- työnsin eteen ja kunnon vauhdilla taakse päin - ei vaikutusta...
- havaitsen että jarrulevylukko paikoillaan ja ketjujen kiristimen kierreosa 90 asteen mutkalla - Vitutti
- hyppäsin pyörän päältä pois ja pyörä kaatui kyljelleen - olin unohtanut jalaksen alta pois - Vitutti vielä enemmän... ja nauratti
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vastaa Viestiin