rupesin tuossa kattomaan muutamaa vanhaa rautapäätä ja mietin että onko noita harley daavitsoneita edes mahdollista saada museoon? olis vaan aika jämerä peli kun sais rekisteröityä
Juho kirjoitti:...onko noita harley daavitsoneita edes mahdollista saada museoon?...
Tarkoitat siis ilmeisesti museorekisteriin?
Miksi ei? Kunhan tarvittavat vaatimukset iän ja alkuperäisyyden suhteen täyttyvät niin siitä vaan. Ajoneuvon täytyy siis olla alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava, muutetut pyörät eivät museorekisterin vaatimuksia täytä. Pertti tai Joe Cool varmaan kertovat lisää.
Juho kirjoitti:...onko noita harley daavitsoneita edes mahdollista saada museoon?...
Tarkoitat siis ilmeisesti museorekisteriin?
Miksi ei? Kunhan tarvittavat vaatimukset iän ja alkuperäisyyden suhteen täyttyvät niin siitä vaan. Ajoneuvon täytyy siis olla alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava, muutetut pyörät eivät museorekisterin vaatimuksia täytä. Pertti tai Joe Cool varmaan kertovat lisää.
joo museorekisteriin meinasin. sehän h-d:ssä on vikana että mistä saa selvälle minkälainen se on ollu uutena? niitäkin kuitenkin on tehty monta eri mallia...
Harley Davidson on varmasti maailman helpoin laite museoitavaksi - niitä on tehty paljon, niihin saa käytännössä lähes kaikkia osia vielä vaikka tehtaan alkuperäisinä jos vaan jaksaa hakea ja mikä tärkeintä, niistä on olemassa metritolkulla erilaisia kirjallisia tuotoksia joista varmasti löytyy värikoodeja myöten kaikki tarvittava tieto entisöintiin.
Toisin voi olla jonkun muun, kenties jo vuosikymmeniä sitten kuolleen merkin entisöinnin kanssa.
Se että museorekisteröinnin eteen joutuu hiukan näkemään vaivaa onkin sitten toinen juttu - tuskin minkään merkkistä laitetta löytää suoraan siinä kunnossa että sen voi ajaa tarkastettavaksi ilman entisöintityötä.
joo kattelin noita pyöriä niin se menis varmaan vanhan sportsterin puolelle jos harleytä meinaa museoon kun muut mallit oli joko rakenneltuja tai sitte älyttömän kalliita...
mutta museo hd olis kyllä älyttömän siisti peli...
Juho kirjoitti:vanhaa rautapäätä ...museoon .... jämerä peli kun sais rekisteröityä
Onnn, Onnnn - raaka peli Ja jämeräkin.
Esim. tuo tuossa vasemalla on alkuperäisessä asussaan ja museokilvissä. Jos sinulla ei vielä ole pyörää, hanki mahdollisimman alkuperäinen ja vähän muunneltu pyörä ja sitten alat kerätä siihen puuttuvia osia ja korvata vaihdettuja. Kyllä rautiksen saa melko kohtuullisella vaivalla museokuntoon, jos ei liian muunnellusta aihiosta aloita.
Ja muista se, että nyt museoikäraja on 30 vuotta, eli tänä vuonna saat museorekisteriin 1977 tai aiemmin valmistetun rautiksen.
Kysele vaan rohkeasti lisää ja kerro millaisia pelejä olet katsellut... Jelpitään kyllä. Ja paikkakunta nimen yhteydessä helpottaisi asiointia myös
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Juho kirjoitti:vanhaa rautapäätä ...museoon .... jämerä peli kun sais rekisteröityä
Onnn, Onnnn - raaka peli Ja jämeräkin.
Esim. tuo tuossa vasemalla on alkuperäisessä asussaan ja museokilvissä. Jos sinulla ei vielä ole pyörää, hanki mahdollisimman alkuperäinen ja vähän muunneltu pyörä ja sitten alat kerätä siihen puuttuvia osia ja korvata vaihdettuja. Kyllä rautiksen saa melko kohtuullisella vaivalla museokuntoon, jos ei liian muunnellusta aihiosta aloita.
Ja muista se, että nyt museoikäraja on 30 vuotta, eli tänä vuonna saat museorekisteriin 1977 tai aiemmin valmistetun rautiksen.
Kysele vaan rohkeasti lisää ja kerro millaisia pelejä olet katsellut... Jelpitään kyllä. Ja paikkakunta nimen yhteydessä helpottaisi asiointia myös
kerkesin vasta kattomaan yhtä 77vm ja 72vm pyörää mikä näytti kohtuu vakiolta... pitäis vaan saada tuo auto ja moottoripyörä myityä niin vois oikeasti harkita h-d:tä
No kun asia on ajankohtainen, niin lähetä vaikka kuvia maililla harkitsemastasi pyörästä, heitän kommenttia sitten alkuperäisyydestä sikäli kun sitä pystyy kuvien perusteella sanomaan...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Noista kahdesta se -75 vaikuttaa ehkä täydellisemmältä aihiolta museorekisteröintiä silmällä pitäen - tosin siinäkin ainakin pakoputkisto, kaasari, ohjaustanko, takaiskarit ja satula on vaihdettu tarvikeosiin.
Vanhemmassa (-72) on taas kokonaan uudemman mallin keula vanteineen, levyjarru kun tuli vasta 1973. Lisäksi siitä puuttuu mittaristo, etulokari on katkaistu, satula/putket/stonga/etuvalo ymymy. yleisimmin vaihdetut osat vaihdettu tarvikkeisiin.
joo en huomannutkaan tuota puuttuvaa mittaria tuossa mutta hyvä että tuli heti selväksi että siitä puuttuu paljon muutakin
eipä noitakaan olis tullu ite huomattua. kiitän avusta
sen verran vaan oon kattonu vasta että tuon pyörän ei sais olla niin vanha että siinä ei oo levyjarrua... tuo oikea ranne vielä sen verran löysällä että pitää se pyörä saada pysähtymäänkin
Löytyy sieltä paljon vanhempiakin pyöriä... Ei tosin tuokaan välttämättä enää alkuperäisillä laakereilla. H-D:n alakerta on kuitenkin erittäin lujan konstruktion maineessa, se on rullalaakeroitu ja mikäli on muistettu edes joskus vaihtaa öljyt niin ei se vielä kolmessakymmenessä vuodessa mene miksikään. Riippuu tietysti aivan ajokilometreistä.