96" stroukki kitti

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

J-P

96" stroukki kitti

Viesti Kirjoittaja J-P »

onko kellään kokemusta/mielipiteitä s&s 96" sidewinder kitistä?
isoon evoon
kannattaa vai ei? hyvät ja huonot puolet?

ja ajokausi vasta alkanut :P
J-P
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nykymittapuun mukaan 96" satsissa on aika pitkä iskunpituus (4 5/8") eli mitään kierroskonetta siitä ei saa. Toisaalta jos evosta haluaa isompaa lohkoja vaihtamatta ei juuri muuta vaihtoehtoa ole. Tuossakin kitissä joutuu lohkot kairaamaan sopiviksi 3 5/8 bigbore pytyille. Hyvä vääntökone se on.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minäkin olen ajatellut samaa kittiä mutta jostain syystä olen ruvennut kaatumaan toisen ratkaisun puolelle. Nimittäin kevyeempään kampuraan, korkeapuristeisiin mäntiin, kansien porttaus ja venttiilien muutostyöt ja tietyst nokka myös. Jostain syystä tämä tuntuu paremmalta tavalta tuhlata rahansa kuin tuo stroker-kitti. Joku voisi tietysti kommentoida hiukan tätä asiaa.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Anonymous kirjoitti:Nimittäin kevyeempään kampuraan, korkeapuristeisiin mäntiin, kansien porttaus ja venttiilien muutostyöt ja tietyst nokka myös.
Kuvailit juuri meikäläisen koneen rakennusreseptin :lol: :lol: :lol:

Superhauska kone, kiertää pirun herkästi - rundit on viidessä tonnissa ennen kuin huomaatkaan. Ainoana miinuspointtina olen huomannut - johtuen kenties pitkistä välityksistä - että vitoselta joutuu pudottamaan neloselle ohitustilanteissa satasen vauhdissa. Tämä siis jos haluaa oikein rivakkaa repäisyä. Bensankulutus on pysynyt ihan vakiokoneen lukemissa vaikka ei sitä kukaan uskokaan, osasyynä lienee käyttämäni Keihin CV kaasari joka - yllättävää kyllä - tuntuu riittävän hyvin tuon viritysasteen moottorille. Johtuneeko korkeamman puristussuhteen mukanaan tuomasta täydellisemmästä palotapahtumasta - mene ja tiedä.
Vastaa Viestiin