Vai onko se vaha ollenkaan konsti siihen että pysyisi takavanne,rattaat ja rengas puhtaampana ?
pyörässä on muuten O-rengasketjut...noilla vanhemmilla laitteilla tämä ei ole ollut edes ongelma mutta tulipahan tämmöinenkin nyt eteen uudemman pyörän myötä...
Ite oon käyttänyt olikohan Castrolin chain waxia allright myy.
Pitää jopa valkosivut kohtalaisen puhtaana...tosin kun ketjuöljy.
O-rengas ketjut on mullakin ja paremmin pysyy kuin öljy.
Joku tietenkin sanoo että vaha kerää pölyä ym paskaa ketjuihin mutta empä tiiä onko eroo öljyn kanssa..ite en enään öljyyn koske
En pelkää yksin vaeltaa,silti seuraa arvostan.
M.Annala Mokoma
arsi kirjoitti:Ite oon käyttänyt olikohan Castrolin chain waxia allright myy.
Ja tuon kun vetää ajon jälkeen kuumaan ketjuun, eipä juuri sottaa ja hyvin pysyy. Vähemmän kerää ketjuun törkyä kuinperinteinen ketjurasva, mutta on hiukan kalliinpaa.
Just tätä mietin itsekin, mutten ehtinyt hakea täältä suosituksia. Ostin Stormilta heidän tavaraansa, merkkiä en muista, vihreä pullo. Maksoi 12,50 ja ohje kehotti suihkuttelemaan puhtaaseen ketjuun. Näin tein, katsotaan miten käy kun pääsee ajamaan ja nimenomaan valkosivun puhtautta haen minäkin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
hemuli kirjoitti:enempi vaihteistosta vuotava öljy kuin ketjurasva ...
Näin se taitaa olla ja ainakin minulla selkeästi olikin - en rasvannut FLH:n ketjuja kertaakaan sen jälkeen, kun uusiin ketjuihin vedin rätillä vähän rasvaa. Silti valkosivu oli likaisempi kuin "ojarannan omatunto" No nyt suuren öljyntilkintäoperaation läpikäyneenä olen vielä optimisti ja suihkin ketjuihin vahaa ...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Ite olen nyt ajellut lähemmäs 100 km rasvaamatta ketjuja ollenkaan ,
kyllä hirveesti houkuttelis jatkamaankin matkaa näin , pysyy paikat
puhtaana....mutta ei taida olla oikeen hyvä poppakonsti pidemmän päälle
noh , kunhan tästä ehtii niin eiköhän se ketjuvaha-myymäläkin
kohdalle satu.....näkyis Castrollia olevan turuus ja saloos saatavilla
Tuolla Stormin suihkeella on nyt tullut ajettua 70 km, tosin alle 10 asteen lämpötilassa. Hyvin on pysynyt eikä ole valkosivulle roiskinut. Eikä toistaiseksi ole tullut öljyä sieltä laatikostakaan, mutta katsellaan kun kelit lämpenevät
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Joe Cool kirjoitti:Tuolla Stormin suihkeella on nyt tullut ajettua 70 km, tosin alle 10 asteen lämpötilassa. Hyvin on pysynyt eikä ole valkosivulle roiskinut. Eikä toistaiseksi ole tullut öljyä sieltä laatikostakaan, mutta katsellaan kun kelit lämpenevät
Mulla ainakin se kama toimii parhaiten niin, että ajaa "lämpimäks" ne ketjut, ruuttaa molemmat lenkkirivit kevyasti ja antaa asettua seuraavaan iltaan (poistuu se liuotin ja rasva jysähtää ketjuun ku paska Junttilan tuvan seinään)
Ja tonnin jälkeen uusika. Näillä on menty jo useempi kesä. Kilsoja yleensä se 20 000 ja purkki rasvaa riittää melkein pariks kesäks ja rasvailen sillä toistenkin laitteitten ketjuja.
Oleellista on, että se saa asettua kunnolla niin ei sotke juurikaan.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Sporttiboy kirjoitti:
Mulla ainakin se kama toimii parhaiten niin, että ajaa "lämpimäks" ne ketjut, ruuttaa molemmat lenkkirivit kevyasti ja antaa asettua seuraavaan iltaan (poistuu se liuotin ja rasva jysähtää ketjuun ku paska Junttilan tuvan seinään)
Näin on tullut toimittua ja sotkeminen on loppunut, ainoat sotkut on tulleet on olen huolimattomasti ruiskutellut vahaa "väärään paikkaan".
Eihän siitä Tikkimiehelläkään pitkä kierros ole käydä Kaarinassa stormilla , taisi tuota olla myös motonetissä (Salossa).
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Sporttiboy kirjoitti: kama toimii parhaiten niin, että ajaa "lämpimäks" ne ketjut, ruuttaa molemmat lenkkirivit kevyasti ja antaa asettua seuraavaan iltaan Oleellista on, että se saa asettua kunnolla niin ei sotke juurikaan.
Tämä on varmasti oiva neuvo. Itse vedin tallilämpimiiin/-kylmiin ketjuihin, koska olin juuri remontin yhteydessä irrottanut ja pessyt noin 2500 km ajetut O-rengasketjut huolellisesti. Tuumin, ettei puhtaita kuivia ketjuja kannata lähteä likaamaan ja ajamaan lämpimiksi ennen suihkutusta. Mutta lisäkäsittelyt teen toki tuon ohjeen mukaan.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Poikkesin sitten Motonetissä , en löytänyt Castrolin ketjuvahaa niin ostinpa hyllyssä ollutta Motox merkkistä ketjuvahaa.Kun hintakaan ei ollut hirveä,
150 ml pullo 5,90 e , ajattelin että kokeilenpa tuota.
Ajoin ketjut lämpimäksi ennen ketjujen "rasvausta" ,annoin pyörän sitten olla oikein
pari vuorokautta tallissa (olikin viileitä kelejä sopivasti).Nyt sitten oon ajellu muutaman jo vähän pitemmänkin lenkin ja ei sotke sitten yhtään
takapäätä,tiedä sitten kun kelit lämpenee muuttuuko notkeemmaksi tuo vaha....
mutta jos tommosena pysyy niin ompa hyvä homma
Paremman(?) puutteessa ostin Bilteman moottoripyörä ketjurasvaa spraypullossa. Illalla suihkin sitä, niin saas´tänään nähdä miten pysyy...?.
Mulla nyt toi pyörä ei ole niin show vehje että tippa siellä täällä haittaisi, mut oishan se hyvä että pysyisi suurin piirtein siellä mihin on tarkoitettu!.
Eikä tartteis housun lahkeet rasvassa painella.
Noista aikaisemmista käsitin et jopa 100km välein ois hyvä rasvailla???.