Millä tulpilla shoveli pelaa...
Millä tulpilla shoveli pelaa...
Mitä sytytystulppia olette käyttäneet late shoveleissa? Merkkiä/mallia/kokemuksia toimivuudesta?
-JR-
-JR-
Shovelin tulpat
Mulla on aina ollu Champion RN12YC Ja hyvin popittaa NGK:lla ei toimi ensinkään. US-Partsista löytyy.
Tämä tulppakysymys on yhtä ikuinen kuin mielipiteet öljymerkeistä, toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä kun kolmas vehtaa isoäidin kimpussa...
Itselläni ei ole NGK:sta pahaa sanottavaa vaikka työskentelen Championia maahantuovassa yrityksessä. Ei tosin ole myöskään kokemusta shovelista. Evossa NGK pelittää vallan mainiosta - täytyy tosin myöntää että säädöt on kohdallaan...
Tulppa kuin tulppa pimenee väärillä seossuhteilla, muistan aikoinaan V8-moottoria remontin jälkeen ensikäynnistettäessä - sytytysjärjestyksen oltua ensin väärinpäin
- sylinterit oli täynnä polttoainetta ja puolet tulpista (Champion) pimeni samantien...
Itselläni ei ole NGK:sta pahaa sanottavaa vaikka työskentelen Championia maahantuovassa yrityksessä. Ei tosin ole myöskään kokemusta shovelista. Evossa NGK pelittää vallan mainiosta - täytyy tosin myöntää että säädöt on kohdallaan...
Tulppa kuin tulppa pimenee väärillä seossuhteilla, muistan aikoinaan V8-moottoria remontin jälkeen ensikäynnistettäessä - sytytysjärjestyksen oltua ensin väärinpäin

Mä ajoin autollani NGK/Champion kestotestin. 3 kumpaakin, ja niin pitkään ilman tarkastuksia yms. kunnes alkaa tulla ongelmia. Testi loppui siihen, kun kipunat alkoivat lyödä läpi kaikkialta muualta kuin tulpista aina aamukasteen aikaan. Molemmat merkit olivat kasvattaneet 40 tkmän matkalla kärkivälinsä noin puoleentoista milliin, ja säätämällä ne olisivat menneet jatkoon kummatkin. Kyllä noi perustulpat on tekniikaltaan aika loppuunkehitettyjä, eikä niissä kovin isoja eroja ole.
Kuinkas kauan noi Sportti-Harleyn tulpat kestää? En ole kolmeen vuoteen katsonut siihen osastoon...
Kuinkas kauan noi Sportti-Harleyn tulpat kestää? En ole kolmeen vuoteen katsonut siihen osastoon...
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: 20:41 09.05.2003.
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 645
- Liittynyt: 21:02 10.10.2010.
Re: Millä tulpilla shoveli pelaa...
Vanha ketju mutta ei se mtn. Hain perjantaina pyörän huollosta jossa putsattiin/säädettiin kaasari ja vaihdeltiin tiivisteitä. Asentaja pisti koneen tulille ja lähtikin hyvin käyntiin ja kävi paremmin kuin ennen. Pyörä kärryyn ja räntäsateessa kotia kohti. Koitin vielä käyntiin pihassa ja lähtikin mutta kun ei meinannut käydä tyhjäkäyntiä niin käänsin ryyppyä päälle, ja sitä huikkaa tuli tarjottua enemmänkin..
. No vähän ajan päästä alkoi paukkumaan putkissa. Tänään uusi yritys ja paukkuu edelleen välillä ja kävi huonosti tyhjäkäyntiä, tulppien putsausta (kuivaa mustaa nokea...) ja kävi vähän aikaa paremmin.
Tulpat vaihdoin uusiin orggiksiin ennen kuin kiikutin pyörän huoltoon. No niissähän se vika todnäk on ja tapoin ne prkleen pötkylät ryypyllä.
Ja uskon jo ettei ryyppyä käytetä kuin käynnistykseen...
Lähipuotiin tilattu muutama Championin RN12YC.
Miksi ne tulpat ei kestä reilumpaa gasokylpyä, kertokee.

Tulpat vaihdoin uusiin orggiksiin ennen kuin kiikutin pyörän huoltoon. No niissähän se vika todnäk on ja tapoin ne prkleen pötkylät ryypyllä.

Lähipuotiin tilattu muutama Championin RN12YC.
Miksi ne tulpat ei kestä reilumpaa gasokylpyä, kertokee.
Re: Millä tulpilla shoveli pelaa...
En vastaa kysymykseesi, mutta kerron vastaavan tarinan. Tänään ajoin rautiksella sisäänajoa 25 km pelkkää pikkupyörittelyä 50 alueella ja samalla annoin ensimmäisen oppitunnin tyttärelleni, kun sain kevarin opetusluvan kamarilta sopivasti tänään.Rautahauli kirjoitti: tulppien putsausta (kuivaa mustaa nokea...) ja kävi vähän aikaa paremmin.
Miksi ne tulpat ei kestä reilumpaa gasokylpyä, kertokee.
Rautis kävi ja veti hyvin ja pyrin pitämään kierrokset koko ajan 2000-3000 haarukassa, ei rautiksella oikein voi ajaa alle 2000 kierroksen sisäänajoa, kyllä se niin kierroksia kaipaa. Pariin kertaan tuntui käynti vähän heilahtavan ja tasaantui heti pienellä kierrosten antamisella. Pyörittelimme parisen tuntia tuota 25 km matkaa ja välillä oli tyhjäkäyntiä opetusneuvottelun tiimoilta.
Kun pääsin tallin pihaan, sammutin pyörän enkä saanut enää käyntiin 5 minuutin jäähtymisen jälkeen. Otin tulpat auki ja kylläpä olivat nokiset, ilmeisesti aivan samoin kuin Rautahaulin shovelissa

Minulla nokeentumiseen oli ilmeisesti kaksi syytä, pienimuotoinen nurkka-ajo matalilla kierroksilla ja liian suurella oleva säädettävä suutin, joka toimi noilla säädöillä vanhassa väljässä koneessa ja huonohkoilla kansilla. Ajo tulee jatkossakin olemaan jonkin aikaa pienimuotoista, mutta suutinta voi säätää. Tuli mieleen hankkia pykälän kuumemmat tulpat sisäänajotulpiksi, olisikohan siinä tolkkua?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 

