Millä tulpilla shoveli pelaa...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jajora
Viestit: 37
Liittynyt: 12:44 14.04.2003.
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Millä tulpilla shoveli pelaa...

Viesti Kirjoittaja jajora »

Mitä sytytystulppia olette käyttäneet late shoveleissa? Merkkiä/mallia/kokemuksia toimivuudesta?


-JR-
fxr-ss
Viestit: 322
Liittynyt: 19:04 17.05.2002.
Paikkakunta: Oulu

ngk

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

NGK ei ainakaan mulla tuntunut entisessä shovelissa pelaavan, ja muistaakseni kaveritkin on valitelleet samaa.. Tahtoi viedä useammat tulpat kesässä, toki lämpöarvot ja seokset ei välttämättä olleet ihan kohdallaan.
Sammy

Shovelin tulpat

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Mulla on aina ollu Champion RN12YC Ja hyvin popittaa NGK:lla ei toimi ensinkään. US-Partsista löytyy.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tämä tulppakysymys on yhtä ikuinen kuin mielipiteet öljymerkeistä, toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä kun kolmas vehtaa isoäidin kimpussa...

Itselläni ei ole NGK:sta pahaa sanottavaa vaikka työskentelen Championia maahantuovassa yrityksessä. Ei tosin ole myöskään kokemusta shovelista. Evossa NGK pelittää vallan mainiosta - täytyy tosin myöntää että säädöt on kohdallaan...

Tulppa kuin tulppa pimenee väärillä seossuhteilla, muistan aikoinaan V8-moottoria remontin jälkeen ensikäynnistettäessä - sytytysjärjestyksen oltua ensin väärinpäin :oops: - sylinterit oli täynnä polttoainetta ja puolet tulpista (Champion) pimeni samantien...
Swine
Viestit: 313
Liittynyt: 18:40 07.07.2003.

Viesti Kirjoittaja Swine »

Noista tulpista jaksetaan aina kinastella että mikä se paras merkki on.
Siihen en sano mitään mikä on paras,mutta sen sanon että itselläni ei ollut minkäänlaisia ongelmia viime kesänä NGK:n kanssa.
Ainakaan vielä ei ole mitään aihetta morkata 8)
Avatar
Mise
Viestit: 130
Liittynyt: 14:36 21.05.2003.
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mise »

Minäkin olen havainnut, että NGK ja evo ovat ihan toimiva yhdistelmä 8), eikä ole valittamista
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Rautiksessa mulla on ollu Championit eikä ole moitittavaa.
NGK:sta huomasin että se ei kestä samalla tavalla kastumista, vaan pimenee kokonaan Champion toimi vielä puhdistuksen jälkeen.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
JKKo
Viestit: 1799
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mä ajoin autollani NGK/Champion kestotestin. 3 kumpaakin, ja niin pitkään ilman tarkastuksia yms. kunnes alkaa tulla ongelmia. Testi loppui siihen, kun kipunat alkoivat lyödä läpi kaikkialta muualta kuin tulpista aina aamukasteen aikaan. Molemmat merkit olivat kasvattaneet 40 tkmän matkalla kärkivälinsä noin puoleentoista milliin, ja säätämällä ne olisivat menneet jatkoon kummatkin. Kyllä noi perustulpat on tekniikaltaan aika loppuunkehitettyjä, eikä niissä kovin isoja eroja ole.

Kuinkas kauan noi Sportti-Harleyn tulpat kestää? En ole kolmeen vuoteen katsonut siihen osastoon...
Lapiolalli
Viestit: 129
Liittynyt: 20:41 09.05.2003.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lapiolalli »

NGK kestää shovelissa mulla hyvin.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Hot Bikellä on tulppataulukko webbisivuillaan.

http://www.hotbike.fi/hotbike_tulppataulukko.pdf
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
SOVELTAJA
Viestit: 114
Liittynyt: 07:54 12.05.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SOVELTAJA »

Meikäläisen shovel ei tykännyt ollenkaan NGK:sta ja Championin RN13yc toimii paremmin,kuin RN12.
JaV
Viestit: 84
Liittynyt: 21:09 14.02.2003.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaV »

Mulls tuppas shovelissa NGK:n tulpat pimenemään, ovat vissiin herkempiä kastumiselle. jos ei moista ongelmaa ole niin varmaan toimivat siinä missä muutkin
lapioukko
Viestit: 109
Liittynyt: 12:17 05.06.2003.
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lapioukko »

Ite ajellu pari kesää nyt vaan NGK:n kynttilöillä, ja hyvin on pelittäny. Jos Championi on noin paljon parempi, niin pitää koittaa. Kuinkahan kovaa sitten mennään? Mopona 1200cc soveli... Aikaisemmin ei sivuventtiilivehkeissä tahtonut toimia mikään muu kuin samppioni.
Rautahauli
Viestit: 645
Liittynyt: 21:02 10.10.2010.

Re: Millä tulpilla shoveli pelaa...

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

Vanha ketju mutta ei se mtn. Hain perjantaina pyörän huollosta jossa putsattiin/säädettiin kaasari ja vaihdeltiin tiivisteitä. Asentaja pisti koneen tulille ja lähtikin hyvin käyntiin ja kävi paremmin kuin ennen. Pyörä kärryyn ja räntäsateessa kotia kohti. Koitin vielä käyntiin pihassa ja lähtikin mutta kun ei meinannut käydä tyhjäkäyntiä niin käänsin ryyppyä päälle, ja sitä huikkaa tuli tarjottua enemmänkin.. :oops: . No vähän ajan päästä alkoi paukkumaan putkissa. Tänään uusi yritys ja paukkuu edelleen välillä ja kävi huonosti tyhjäkäyntiä, tulppien putsausta (kuivaa mustaa nokea...) ja kävi vähän aikaa paremmin.

Tulpat vaihdoin uusiin orggiksiin ennen kuin kiikutin pyörän huoltoon. No niissähän se vika todnäk on ja tapoin ne prkleen pötkylät ryypyllä. :o Ja uskon jo ettei ryyppyä käytetä kuin käynnistykseen...

Lähipuotiin tilattu muutama Championin RN12YC.

Miksi ne tulpat ei kestä reilumpaa gasokylpyä, kertokee.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millä tulpilla shoveli pelaa...

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Rautahauli kirjoitti: tulppien putsausta (kuivaa mustaa nokea...) ja kävi vähän aikaa paremmin.
Miksi ne tulpat ei kestä reilumpaa gasokylpyä, kertokee.
En vastaa kysymykseesi, mutta kerron vastaavan tarinan. Tänään ajoin rautiksella sisäänajoa 25 km pelkkää pikkupyörittelyä 50 alueella ja samalla annoin ensimmäisen oppitunnin tyttärelleni, kun sain kevarin opetusluvan kamarilta sopivasti tänään.

Rautis kävi ja veti hyvin ja pyrin pitämään kierrokset koko ajan 2000-3000 haarukassa, ei rautiksella oikein voi ajaa alle 2000 kierroksen sisäänajoa, kyllä se niin kierroksia kaipaa. Pariin kertaan tuntui käynti vähän heilahtavan ja tasaantui heti pienellä kierrosten antamisella. Pyörittelimme parisen tuntia tuota 25 km matkaa ja välillä oli tyhjäkäyntiä opetusneuvottelun tiimoilta.

Kun pääsin tallin pihaan, sammutin pyörän enkä saanut enää käyntiin 5 minuutin jäähtymisen jälkeen. Otin tulpat auki ja kylläpä olivat nokiset, ilmeisesti aivan samoin kuin Rautahaulin shovelissa :roll: Harjailin huolella puhtaaksi ja puhaltelin paineilmalla ja panin tulpat paikoilleen ja johan lähti käyntiin.

Minulla nokeentumiseen oli ilmeisesti kaksi syytä, pienimuotoinen nurkka-ajo matalilla kierroksilla ja liian suurella oleva säädettävä suutin, joka toimi noilla säädöillä vanhassa väljässä koneessa ja huonohkoilla kansilla. Ajo tulee jatkossakin olemaan jonkin aikaa pienimuotoista, mutta suutinta voi säätää. Tuli mieleen hankkia pykälän kuumemmat tulpat sisäänajotulpiksi, olisikohan siinä tolkkua?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin