nyt olis hyvät neuvvot tarpeen.....

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Seppo65

nyt olis hyvät neuvvot tarpeen.....

Viesti Kirjoittaja Seppo65 »

Moro.
Olisiko kellään intoa,aikaa jakärsivällisyyttä tulla etsimään käymisen henki vanhempaan HD pyörään.
Pyörä on HD kh 55. Linkert kaasarilla..
Pyörä on Viialassa.
0400 921866
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Varmaan kannattais tarkentaa vähän tota ongelmaa. Oletko tutkinut kaikki osaamasi keinot vai et halua tehdä siihen itse mitään?
Eikö käynnisty ollenkaan?
Tuleeko kipinä?
Saako bensaa?
Mopopoika

Moro.
Kaikkea on yritetty mitä tällä öllilä pystyy...
Kipinä tulee, pensaa menee.
Pyöriä on ollut idästä ja lännestä,itse ne on aina käyntiin saatu.
Lähinnä kiinostaisi tuo kaasutin,eli tarviis jonkun niin sanotun asiantuntian arvio onko kaasari iskussa.
Muutenkin tämä on ensimmäinen HD pyörä.
Kone yskäsee välillä kun aikansa jaksaa polkea...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Seppo65 kirjoitti:...Kone yskäsee välillä kun aikansa jaksaa polkea...
Sen jälkeen kun "yskäisee", kokeile kääntää virrat pois ja polje neljä viisi kertaa niin että kaasu pidetään koko ajan täysin auki. Sen jälkeen kaasu muutaman millin raolleen ja virrat päälle ja reipas potku.

Näkemättä tapausta vaikea sanoa mikä siellä on vikana mutta yllä mainittu konsti toimii useasti. Kuulostaa nimittäin siltä aluksi se ei saa bensaa ja sitten kun saa niin ei saa tarpeeksi jolloin tussauttaa imusarjaan - sen jälkeen on ihan turha jatkaa käynnistysyrityksiä ennen kuin on polkenut imusarjan tyhjäksi siellä pyörivästä kaasusta.
JukkaP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Kun itse aikanaan kasasin -64 Pannua oli myös käynnistys ongelmia. Kipinää tuli ja bensaa myös yöllinkyllin. Käyntiin kone ei lähtenyt mutta kun otin kaasarista ilmanputsarin sisälmyksen pois, kone alkoi käydä. Kassari oli tosin S&S B kaasari.
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Tässä ohjeet joilla olen oman pannuni saanut linkertillä käyntiin:
1.ryyppyläppä kiinni, vipu pystyyn
2.kaasu täysille
3.sytkä myöhälle, jakaja myötäpäivään, jos on käytössä alkuperäinen systeemi, on vasemmassa kahvassa ennakon säätö, aikaistuu kuin kääntäisi kaasua , myöhälle kuin kaasu pois
4. pari tyhjää polkasua
5. ryyppy 1/2 - 1/3 kiinni, kaasu 1/3 auki , virtalukosta sytkävirrat päälle, polkasu puristuksen kohdalla ja käyntiin, ryyppy pois sytkä aikaselle ja aja vaikka maailman ääriin, lähtee varmasti jos on sytkä oikein säädetty ja pensaa tankissa(ja tietty se hana auki), sakkakuppi ja kaasari puhdas.
Tuollaisilla ohjeilla olen saanut oman pannuni ekalla käyntiin Linkertin kanssa. Yleensä, välillä sekään ei lähtenyt kirveelläkään... Mulla ei oo käsitystä millainen sytkä KH:ssa on mutta veikkaan että 3 kohdan voit ohittaa.

Ootko testannut starttipilotin kanssa josko sen kanssa lupaisi paremmin käynnistymistä?
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Seppo65

Moro.
Kiitos vinkeistä,täytyy huomenna kokeilla.
Palataan astialle.
Vastaa Viestiin