Kertakorvaus?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Tossu
Viesti:

Kertakorvaus?

Viesti Kirjoittaja Tossu »

"Vahinkokorvausneuvottelu" alkamassa vakuutusyhtiön kanssa.
Tarkoituksena pyytää kertakorvaus ja tehdä tarvittavat hankinnat ja korjaukset itse tulevan talven aikana, korjausarvion tekee diileri.

Haluaisin kuulla kommentteja vastaavista tapauksista: mitä ongelmia, korvauksen suuruus verrattuna korjausarvioon yms.

Jos saan kertakorvauksen, niin voinko pitää vaurioituneet osat itse vai tuleeko niistä v-yhtiön omaisuutta?
mikira
Viesti:

Re: Kertakorvaus?

Viesti Kirjoittaja mikira »

Tossu kirjoitti: Jos saan kertakorvauksen, niin voinko pitää vaurioituneet osat itse vai tuleeko niistä v-yhtiön omaisuutta?
Itse sain pitää vaurioituneet osat kertakorvauksessa, romuahan ne ovat ainakin paperilla.
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Autopuolelta:

Otin kertakorvauksen ja se oli n. puolet ammattiliikkeen korvausvaatimuksesta. Korvaushetkellä ei kannata ottaa ensimmäistä tarjousta vaan sitä voi tingata tunninkin. Siihen kannattaa varata osa-arvio ja korjausarviot. Kaikki osat ja koko laitteen saat pitääö itse. Siksi sen nimi on kertakorvaus. Vakuutusyhtiö putsaa kätensä jutusta ja se keissi siirtyy mappi Ö:hön.

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Dnepr-pilot

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Yhtiöstä riippuen on kertakorvaus tietyn prosenttimäärän korjaamon arviosta, nimiä mainitsematta noin 70%. Vahinkoja arvioidaan kuitenkin tapauskohtaisesti. Neuvotteluasia kuitenkin!
Vastaa Viestiin