Sportster keula

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Matteus

Sportster keula

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Mulla on -97 sportster hugger ja oon ajatellut levittää keulaa. Kannattaako laittaa ennemmin 4 vai 6 asteiset t-palat? Miten vaikuttaa ajettavuuteen? Toinen juttu kun pyörässäni on -2" keulaputket ja jos haluan jatkaa ne normaalimittaisiksi, niin tarvitsenko muuta kuin ostaa joltakin orkkis mitaiset putket, siis kaksi tuumaan pidemmät kuin tuossa minun pyörässä on vakiona? Vai tarvitseeko vaihtaa muitakin osia keulaan? Kannattaisiko jatkaa keulaa enemmän?

Kiitos jo nyt avusta! :wink:
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Asteista: Mulla on -86 Sportyssa +6 astetta ja ajettavuus samaa luokkaa orkkikseen verrattuna. Ajotyylini on enemmän rennonpuoleinen, joten mutkahirmut lienevät vaihdon järkevyydestä eri mieltä.

Haku -toiminnolla löytyy tästäkin aiheesta keskustelua jonkin verran.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Yksinkertaisin tapa päätellä ajo-omituisuuksien muuttumista on mitata pyörän etujättö. Eli kuvitteellinen linja ohjausakselin päästä sen suuntaisesti maahan, toinen linja pystysuoraan etuakselista alas. Näitten välinen matka on etujättö. Jätön tulisi olla 50-100 milliä etuakselin etupuolella.

Kulmaa muuttavien kappaleiden laittaminen pienentää tätä etäisyyttä, itse en laittaisi ilman runkomuutosta nelosta enempää.
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Tohon jättöönhän vaikuttaa myös jonkunverran takaiskarien pituus, eli niillä lyhyimmillä mahdollisilla se +6 taitaa olla aika rajoilla.

Käy Mopopojan sivuilla

http://www.nic.fi/~puukkop/hd/Rake%20an ... ulator.htm

laskemassa kuin homma toimis. Toi antaa vähän osviittaa.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Matteus

Re: Sportster keula

Viesti Kirjoittaja Matteus »

Matteus kirjoitti:Mulla on -97 sportster hugger ja oon ajatellut levittää keulaa. Kannattaako laittaa ennemmin 4 vai 6 asteiset t-palat? Miten vaikuttaa ajettavuuteen? Toinen juttu kun pyörässäni on -2" keulaputket ja jos haluan jatkaa ne normaalimittaisiksi, niin tarvitsenko muuta kuin ostaa joltakin orkkis mitaiset putket, siis kaksi tuumaan pidemmät kuin tuossa minun pyörässä on vakiona? Vai tarvitseeko vaihtaa muitakin osia keulaan? Kannattaisiko jatkaa keulaa enemmän?

Kiitos jo nyt avusta! :wink:
Mites sitten tuo keulan pidennys homma? Oisko kellään tietoa? Onko tuon -97 huggerin keula siis vain tuon kaksi tuumaa lyhyempi kuin muissa sporteissa?
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Pitäis olla, mulla mopon aihiona ollut just Hugger ja siihen on vaihdettu 2 tuumaa pidemmät utuputket ja nyt ne on kyl ihan saman mittaiset kun customin vakiot...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Thomas

Re: Sportster keula

Viesti Kirjoittaja Thomas »

Matteus kirjoitti:<snip>Vai tarvitseeko vaihtaa muitakin osia keulaan? Kannattaisiko jatkaa keulaa enemmän? <snip>
Jousen pituus kannattaisi myöskin mitata - vaihdoin omaan orgis keulaan progressiven jousen ja se oli jonkin verran lyhyempi kuin orgis. Jatkoksi vain sopiva holkki - muistaakseni jousen mukana tullut ei ollut tarpeeksi pitkä - mutta toi kannattaa mitata ettei jää löysälle tai mene liian kireälle.

Matteus - laitoin sulle viestiä, käypä katsomassa...
Jos oot vaihtamassa pidempään keulaan ja kulmallisiin T-kappaleisiin, niin toi huggerin jalka pitäisi olla sopivan mittainen. Ainakin jos vaihdat lyhyemmät takaiskarit...

-Thomas
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sporttiboy kirjoitti:Pitäis olla, mulla mopon aihiona ollut just Hugger ja siihen on vaihdettu 2 tuumaa pidemmät utuputket ja nyt ne on kyl ihan saman mittaiset kun customin vakiot...
huggerissa ja 96-98 Customissa on samat
Vastaa Viestiin