Sivu 1/1

Street Bobiin jytinää...

Lähetetty: 20:48 03.08.2007.
Kirjoittaja Georgus
Omistan 2006 vm Bobin ja tahtoo Harrikkaan Harrikan äänet. Kuulemma siru pitää ajaa koneeseen ja ilmanputsaripitää vaihtaa putkien lisäksi. Liike pyytää 1200 euroa koko operaatiolta. On vähän kallis? Putkethan aina saa ja ilmanputsarin kuntoon mutta tää mystinen "siru"...Minkälaiset vehkeet pitää olla joilla se asennetaan? 8O Meneekö jotain paskaks jos vetää vaikka suorilla happoteräksillä eikä tee muuta? Mikä siis olisi vauvattomin ja mahdollisesti itsetoteutettava vaihtoehto?
Neuvoja kaipaillaan. Please...

TV: Georgus

Ps: Jos jollakulla ois myynnissä vaimentimia tai alkais vaihtaan vaikka alkuperäiseen tuulisuojaan niin saapi soitella 0445170667. ( tai vaikka ratkaisu koko onkelmaan)

Lähetetty: 21:24 03.08.2007.
Kirjoittaja S-Bob-68
Ei tartte siruja ajaa eikä putsaria vaihtaa jos vaihdat pelkät vaimentimet(slip-ons).
Kohtalaisen muhkeat soundit saat SE:n pöntöillä,sopivan kovat mutta ei niin että naapurit kivittää aamuisin kun oot töihin lähdössä.
Asennuksessa menee max. 20 minuuttia!
:wink:

Hengityksen avarrus

Lähetetty: 22:07 03.08.2007.
Kirjoittaja hdjokke
Se siru on ruiskun kalibrointiohjelma, millä bensansyöttö säädetään parempaa hengitystä (Imu/pako) vastaavaksi. Sen voi teettää maahantuojan valtuuttamassa huollossa tai hankkia itse H-D:n SERT:n (Screamin' Eagle Race Tuner), josta tarvittava ohjelma ladataan PC:n avulla. Tämä tullee kuitenkin kalliimmaksi kuin kertalaaki huollossa. Huollossa on yleensä pulikka josta softa ladataan. Tällöin asiakas maksaa vain yhdestä latauksesta. SERT:illä voi itsekin tunata koneeseensa eri ruiskuprofiileja jos tietää mitä tekee.

Sitten on olemassa lukuisia kolmannnen osapuolen ruiskunkalibrointilaatikoita, joilla ohitetaan pyörän oma kompuutteri. Näistä oli juttua mm. kevään Hot Bike-lehdessä no 4. Kuuluisin näistä lienee Dynojetin Powercommander. Niitä käytetään myös tietyillä ilmanputsari + pakoputkikokoonpanoilla. Värkkien hinnat ovat yleensä SERT:iä hieman halvempia, ei kai ne muuten menisi kaupaksi.

Alla linkki Powercommanderin sivuille
http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx

Fuelpak on putkivalmistaja Vance&Hinesin vastaava boxi
http://www.vanceandhines.com/fuelpak.html

Tämä siis jos haluat parantaa myös koneesi ilmanottoa, joka tuo muutaman hevon lisää pannuun. Ruiskun kalibroinnista ja virityksestä on ollut paljon juttua viime vuosina. Haulla löytyy lisää (hakusana ruisku*, kalibrointi, EFI jne).

1200 egee nykyajan H-D-kuvioissa on normaalia. Etenkin jos teettää työt ja hankkii alkuperäiset osat suomalaisen maahantuojan kautta.

Re: Hengityksen avarrus

Lähetetty: 22:52 03.08.2007.
Kirjoittaja hemuli
hdjokke kirjoitti:...Sitten on olemassa lukuisia kolmannnen osapuolen ruiskunkalibrointilaatikoita, joilla ohitetaan pyörän oma kompuutteri...
Pakko sen verran korjata että ei pyörän omaa ECUa sentään ohiteta, noi lisäboksit vaan huijaa ECUlle menevää infoa että se syöttäisi rikkaampaa seosta.

Re: Hengityksen avarrus

Lähetetty: 16:51 04.08.2007.
Kirjoittaja hdjokke
hemuli kirjoitti: Pakko sen verran korjata että ei pyörän omaa ECUa sentään ohiteta, noi lisäboksit vaan huijaa ECUlle menevää infoa että se syöttäisi rikkaampaa seosta.
Hyvä tarkennus ja korjaus. Pääasia on, että tulee oikein.

Kaveri laitatti lisäboxin 2007 mopoonsa ja siinä oli käyntiongelmia. Niitä sitten ratkottiin Herttoniemen liikkeen pihalla. Huoltoäijat antoivat äänensä SERT:ille, mutta saatiin se kaverin Fuelpak:kin (muistaakseni) toimimaan sitten loppujen lopuksi, kun manuaalia oli riittävästi tavailtu.

Eli jos itse rupeaa puljailemaan näiden vehkeiden kanssa, niin täytyy olla hyvä englannin sisälukutaito. Muuten saattaa tehdä hallaa kalliille koneelle.

Jytinää Bobbiin...

Lähetetty: 12:45 05.08.2007.
Kirjoittaja Georgus
Kiitoksia neuvoista..säästelläänpä talvi ja mennään keväällä kaupoille.Vaimentimia jos jollakulla on niin saapi edelleen tarjota.

Lähetetty: 18:30 08.08.2007.
Kirjoittaja Morgan
Loimaan diileri oli sitä mieltä että edes slipareita ei pitäis vaihtaa ilman että lisää Fuel pacin tms. palikan. Itse en sitten viitsinyt riskeerata vaan otin Fuelpacin myös. Imuputsari, putket ja fuel pack oli jotain 1400 + asennus n. 150 egee. Putket oli aika kalliit joten slipareilla pääsee n. 400 halvempaan hintaan.

Ameriikan forumeilla olen pannut merkille että ainakin joidenkin sliparien osalta on alkanut paukkua jos ei ole Fuelpaccia tms lisätty, vaikka ei olisi imua vaihdettukaan. Tosin kyllä mullakin silloin tällöin paukahtaa vaikka "siru" onkin.

Fuelpacin asennusohjeet + asennus video (ei se 1,2,3 -mainos vaan video asennuksesta) V&H sivuila on hyvät, mutta silti hyvää kielitaitoa vaaditaan. Putsarin ja putkien vaihto ei kovin vaikeeta voi olla, mutta ainakin 2007 mallissa oli lisäksi happi-anturi ja läpät pakoputkissa (vaihdoin siis koko putket) joten itse tulin siihen lopputulokseen että 150 asennuksesta on vain 10% kokonaiskustannuksesta joten menköön samaan konkurssiin. Pikkasen tosin vaivaa se että en tiedä onko asentaja ajanut oikeat lukemat Fuelpacciin,,, kun epäilyttää tuo paukahtelu löysättäessä.

Lähetetty: 19:47 14.10.2007.
Kirjoittaja SenioRR
Päätinpä jatkaa sitten tätä ketjua, ettei tule narinaa haun käyttämättömyydestä... :D

Elikkäs kaikki (no, ainakin ruiskullisen HD:n omistavat) tietänevät SE Race Tuner ruiskunsäätö boksin eli SERT:in, josta jo aiemmin tässä ketjussa on asiaa. Mutta mikäs on Screaming Eagle Race Fueler?? Oman käsitykseni mukaan tämä on yksinkertaistettu versio SERT:stä, jolla pystytään vain lisäämään bensan syöttöä. Vastaavanlaisia palikoita on siis FuelPak, Techlusion EFI jne. SE:n palikkaa säädetään kolmesta ruuvista, jotka vaikuttavat eri kierrosalueilla bensan syöttöön. Luulen ma? 8O

Houkuttelevaksi vaihtoehdoksi tämän tekee se, että SERF maksaa 180$ ja SERT 367$.(ChicagoHarley hinnat->pikkasen HD:n hintoja alemmat)Onko jollain kokemusta moisesta? Ja oonko tulkinnut tuota tekstiä oikein, eli onko se juur tarkotettu bensan syötön lisäämiseen, vai onko englanninopettajamme opit menneet muinoin kohdallani ohi korvien ja olen ymmärtänyt tämän(kin) asian päin persettä? :oops: :P

Ohessa linkki, josta pääsee selaamaan SE luetteloa. SERT ja SERF ovat samalla "sivulla". http://www.harley-davidson.com/wcm/Cont ... cale=en_US

Lähetetty: 12:57 06.03.2008.
Kirjoittaja Eigga
Mites tuo Fueler, oliko kenelläkään viimekesältä kokemuksia siitä?
Itse tilasin purkin ja olen kyllä sitä mieltä, että se on ominaisuuksiltaan riittävä. Saapahan sitten nähdä miten sen asennus ja säätö sujuu.

Lähetetty: 13:38 06.03.2008.
Kirjoittaja veekoo
sitten on tietysti toi Thunder Max jolla oikeesti korvataan pyörän oma ECU,tällä sit pystyy säätämään myös sytkä ennakot kaikille kieros alueille,ymmärtää myös ahtamisen sekä ilo kaasut,sekä ruisku koneita vaivaavan liian ison tyhjäkäynin

Lähetetty: 16:12 07.03.2008.
Kirjoittaja Eigga
Jos Se todellakin on noin viisas, perunkin Fuelerin ja ostan ThunderMaxin :lol:

Lähetetty: 17:52 07.03.2008.
Kirjoittaja veekoo
on se niin viisas ja eikä siinä vielä kaikki ,voit ajaa auto tune asennossa jolloin laite säätää AFR arvoa koko ajan optimaaliseksi esim joku 13.50 tai voit tehdä itse tai imuroida netistä kartan ihan mielen mukaan esim jos haluat kiihdytys rikastuksia suuremalle,kylmä käynti aikaa pienentää yms. muuta hauskaa

Re: Street Bobiin jytinää...

Lähetetty: 17:19 05.10.2012.
Kirjoittaja jkemppi
Jatketaas vanhaa ketjua kun kerran jotain juttua SE Race Fuelerista löysin. Mulla on 2007 Street Bobissa V&H Big Radius 2-2 putket ja pyörä on muuten vakio. Kierrosalueella n. 2500-3000 tuntui olevan aikaisemmin hiukan vääntö hukassa ja moottorijarrutuksissa paukutti voimakkaasti. Tulpat olivat aivan vitivalkoiset, joten melko laihalla taisi käydä. Tasaiseen ajoon varsinkin 80 alueella oli vaikea löytää sopivaa vaihdetta.
Asensin pyörään pari päivää sitten eBaystä löytämäni edullisen SE Race Fuelerin. Lähtöasetuksiksi laitoin 10% lisää syöttöä läpi koko kierrosalueen. Kierrosaluerajat pidin vakiona eli 2500 ja 5000. Kiihdytyspumpulle annoin arvoksi 20%. Olipa huomattava parannus aikaisempaan. Muutaman kymmenen kilometrin testilenkin aikana ei paukuttanut putkissa kertaakaan ja tasaisessa ajossa keskikierroksilla ei tuntunut enää samanlaista nykimistä kuin ennen. Myös kaasuun tuntuu reagoivan hiukan paremmin. Heti testilenkin jälkeen alkoi sataa ja on satanut siitä asti, joten enempi testaus ja säätö on vielä tekemättä.