elämäni ensimmäinen harley ja miehellä ikää 47v

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
madenzo
Viesti:

elämäni ensimmäinen harley ja miehellä ikää 47v

Viesti Kirjoittaja madenzo »

:oops: nyt se on pihalla 77 rautapää.kolme viikkoa ruuvasin ja tein parin kilometrin ajoja ja sitten taas pihalle ruuvaa.kesäloman voisi viettää huonomminkin.vaihdettu:kytkinlevyt,starttirele,takasvingin laakerit,jarrupalat eteen,lokarit,tankki,tein itse norsunkorva viritelmän,ohjaustankoja,laturin kollektori,startin hiilet,laturin hiilet,sähkö johtoja.sitten kavereriden kanssa hangosta forssaan,ja mitkä fiilikset.mentiin letkassa harrikoilla.se oli jotakin mitä kauan haaveillut ja oli unelmien täyttymys.pyörä toimi suht hyvin.kun oltiin kotiin lähdössä,forssan liikenne valossa pyörä sammui ja ei ollut virtaa starttiin.kaverit työnsi käyntiin ja päästiin hankoon(kollektori nyt lataa)sitten rupes loma loppuu ja huomattiin ettei kiihdytys pumppu toiminut koko aikana s&s kiihdytys pumpun akseli jumissa.eikun puhdistus ja hemmetti sehän rupes kulkee. tämä oli ensimmäinen mutta ei viimeinen harley,yksi parhaimmista kesälomista.vaimokin sanoi useita wokkipannuja ja brittimopoja pihalla nähtyään.tänne ei sitten osteta enää muita kuin harrikoita.yes yes yes.hyviä ajokelejä teille :lol:
jaa-a en olisi ikinä uskonut haluavani pihalle vuotavaa ruuvattavaa pyörää,ja enää en sitten muuta haluakkaan.tää on hauskaa ja mietin mitä elämä on ilman ...................
wellu

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sulle kanss hyvii kilometrei rautapiän kanssa. Valintasi ensimmäiseks mopoks ei joittenkin mielestä ole hyvä, mutta kyll se tunne o mahtava ku pääsee ratalle omalla vehkeellään ja kun se vielä toimiikin. :D :D

nm. eka mopo 74 rautapää jolla eka vuosi 300 kilsaa/ 300 ekee ossiin eiku noiha oli 3000 ja 3000 :lol: :lol:
Kiitos ku huomautit mulle kera naurun FLSTC91

wellu
Viimeksi muokannut wellu, 23:28 10.07.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Umpikiero Savolaes immeine!
Joka nykyvää vaekuttaapi Piäkaapunti seuvulla!!

it's hard to be a Rocker and Biker and Father

Suattaaha se olla tahi olla olematikin, otappa siitä sitt selekoo ;=)
FLSTC91

Viesti Kirjoittaja FLSTC91 »

wellu kirjoitti:300 ekee ossiin :lol: :lol:
:roll: :roll: :oops: 8O
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tervetuloa rautapäiden rasvakätiseen joukkoon! Ja Back to the rootsissa ajat sen sitten muiden kaltaistensa rivistöön. 8)
wellu kirjoitti:Valintasi ensimmäiseks mopoks ei joittenkin mielestä ole hyvä, mutta kyll se tunne o mahtava ku pääsee ratalle omalla vehkeellään ja kun se vielä toimiikin.
Itselläni eka mopo oli pikkuvikainen evosportti ja kyllä se harrastus sai hyvän lentävän lähdön kun tekniikka tuli väkisin tutuksi... :roll:

Nykyinen rautapää on nyt kolmatta kesää ja vaimo se toukokuussa ensimmäisen kerran kyseli, että koska mä ostan sellaisen pyörän mitä ei tarvi koko ajan korjata. No nyt on sähköjen uusiminen loppusuoralla (etenee hitaasti kun pyörä on kesäpaikalla Pirkkalassa), kesäloma alkaa perjantaina ja ehkä ensi viikolla kuuluukin iloinen pläpätys Ania rantatieltä. Ja se tunne on jälleen kerran tuo Wellun mainitsema 8)

ps. Vedithän sitten sen takaswingin akselin varmasti oikeaan momenttiin! Mulla jäi kerran löysälle - tippui kiinnityspultti ja tukiholkki jossain Lahti - Lusi -akselilla. Tuloksena kuminkäryä, rumaa jälkea upouudessa takarenkaassa ja juhannussuunnitelmien pikainen uusiminen.

Niin ja rautapäässä käytetään sitten ruuvilukitetta vähän joka paikassa
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
madenzo
Viesti:

Mopopoika -65 kirjoitti:Tervetuloa rautapäiden rasvakätiseen joukkoon! Ja Back to the rootsissa ajat sen sitten muiden kaltaistensa rivistöön. 8)
wellu kirjoitti:Valintasi ensimmäiseks mopoks ei joittenkin mielestä ole hyvä, mutta kyll se tunne o mahtava ku pääsee ratalle omalla vehkeellään ja kun se vielä toimiikin.
Itselläni eka mopo oli pikkuvikainen evosportti ja kyllä se harrastus sai hyvän lentävän lähdön kun tekniikka tuli väkisin tutuksi... :roll:

Nykyinen rautapää on nyt kolmatta kesää ja vaimo se toukokuussa ensimmäisen kerran kyseli, että koska mä ostan sellaisen pyörän mitä ei tarvi koko ajan korjata. No nyt on sähköjen uusiminen loppusuoralla (etenee hitaasti kun pyörä on kesäpaikalla Pirkkalassa), kesäloma alkaa perjantaina ja ehkä ensi viikolla kuuluukin iloinen pläpätys Ania rantatieltä. Ja se tunne on jälleen kerran tuo Wellun mainitsema 8)

ps. Vedithän sitten sen takaswingin akselin varmasti oikeaan momenttiin! Mulla jäi kerran löysälle - tippui kiinnityspultti ja tukiholkki jossain Lahti - Lusi -akselilla. Tuloksena kuminkäryä, rumaa jälkea upouudessa takarenkaassa ja juhannussuunnitelmien pikainen uusiminen.

joo ruuvilukitetta joka paikkaan olen kyllä huomannut ettei muuten pysy.takasvingi.laitoinkohan väärinpäin laakerit kun tuntuu löystyvän vaikka kuinka lujaa laittaa kiinni.vasemmalle puolelle laitoin niin että laakerin kapeampi puoli sisään ja leveämpi mutterin puolelle ja oikealla puolella samoin. voi olla että se iso mutteri oikella puolella pitäis enemmän kiristää.nyt tässwä rakentelen uutta norsunkorva satulaa itse.edellisestä tuli kampelan näköinen värkki jota voi retkellä käyttää vaikka paistin pannuna.ha ha.kyllä tästä vielä pelin saa. kiitokset sullekin vinkeistä :lol:
jaa-a en olisi ikinä uskonut haluavani pihalle vuotavaa ruuvattavaa pyörää,ja enää en sitten muuta haluakkaan.tää on hauskaa ja mietin mitä elämä on ilman ...................
madenzo
Viesti:

madenzo kirjoitti:
Mopopoika -65 kirjoitti:Tervetuloa rautapäiden rasvakätiseen joukkoon! Ja Back to the rootsissa ajat sen sitten muiden kaltaistensa rivistöön. 8)

joo ruuvilukitetta joka paikkaan olen kyllä huomannut ettei muuten pysy.takasvingi.laitoinkohan väärinpäin laakerit kun tuntuu löystyvän vaikka kuinka lujaa laittaa kiinni.vasemmalle puolelle laitoin niin että laakerin kapeampi puoli sisään ja leveämpi mutterin puolelle ja oikealla puolella samoin. voi olla että se iso mutteri oikella puolella pitäis enemmän kiristää.nyt tässwä rakentelen uutta norsunkorva satulaa itse.edellisestä tuli kampelan näköinen värkki jota voi retkellä käyttää vaikka paistin pannuna.ha ha.kyllä tästä vielä pelin saa. kiitokset sullekin vinkeistä :lol:
:oops: vielä lisäys itse kun tykkään ruuvaamisesta yhtä paljon ellei enemmänkin niin siksi tälläinen peli,seuraavaksi ehkä shovel.oli tässä keväällä 93 trident ja meinas vaan nukahtaa ohjaustankoon,oli tylsää.nyt saa skarppina kuunnella koneen ääntä ja vilkuilla peilistä mitä osia tippuu,sekä kuunnella hienoa soundia putkista.en ole katunut pätkääkään ja hauskaa on ollut.eikä tarvi purkaa koko pyörää muoviosista ja muista päästäkseen vaihtaa tulppia.ja kyllä se ajo maistuu kun on saanut jotakin itse aikaiseksi ja kaikki pelittää.nyt kun vielä kaverit rakentaa custom kautta chopper pyöriä niin saa halvalla rautikseen tallin nurkista osia millä omaa pyörää saa muutettua mieleisekseen.
Vastaa Viestiin