venttiilikopan kansi
venttiilikopan kansi
Mistähän mahtaa johtua kun ykköspytyn venttiilikopan kannesta keskimmäinen osa on liikahtanut sivulle päin? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa
Just kävin tallissa katsomassa, en uskonut silmiäni, näin vain on. Tiivisteet ovat uudet ja pultit kiristetty ristiin muistaakseni 14 Nm:iin.Evosta kysymys.
kopan kansi..
En ole itse törmännyt siirtymiseen, vaikka kantta on auottu n. 10 kertaa ja useimmiten olen koonnut vanhoilla kumitiivisteillä sekä parilla eri merkkisillä uusilla tiivisteillä.. Tosin olen ottanut tavaksi laittaa myös kopan kierteisiin tipan keskikovaa ruuvilukitetta, koska ne pultit on joskus ollut tosi löysällä avattaessa..
huohotus..
Ei pitäisi öljyn määrä vaikuttaa --> huohottaa kyllä muualta pihalle.. Tarkemmin asiaa ajateltuna veikkaan, että tohinalla kun on laitettu koppa kiinni, niin se välipala on jo asennettaessa ollut sen 0,5-2 mm sivussa..
Se tekee sen helposti jos epähuomiossa ei keskitä niitä osia aina pulttien kiristyksen ohessa..
Tai jos katsoo vain toiselta puolelta nopeasti..
Se tekee sen helposti jos epähuomiossa ei keskitä niitä osia aina pulttien kiristyksen ohessa..
Tai jos katsoo vain toiselta puolelta nopeasti..
Ei oikein tiiviste pysy paikallaan, eilen 100 km ajon jälkeen vuosi etupuolelta.Kuuluuko ne kumitiivisteet laittaa paikalleen kuivana vai öljyttynä?
Tätä ongelmaa ei ole ollut viime kesänä. Kumitiivisteessä ura on alaspäin ja olen kokeillut sellaisilla joissa ura on ylöspäin.. ei vaikutusta
Onko tuo momentti 14 Nm vähän liikaa?vai laitanko tiivisteliimalla kiini
Tätä ongelmaa ei ole ollut viime kesänä. Kumitiivisteessä ura on alaspäin ja olen kokeillut sellaisilla joissa ura on ylöspäin.. ei vaikutusta
Empä kyllä tiivisteliiman kans alkais läträämään. Noilla tiivisteillä tahtoo olla taipumus, että ne on joko hieman liian isot tai pienet. Niitten kans vaan joutuu olemaan kiristely vaiheessa tarkkana, että pysyy paikallaan, kun ne meinaa aina hypätä siitä urasta pois.Heritage kirjoitti:Ei oikein tiiviste pysy paikallaan, eilen 100 km ajon jälkeen vuosi etupuolelta.Kuuluuko ne kumitiivisteet laittaa paikalleen kuivana vai öljyttynä?
Tätä ongelmaa ei ole ollut viime kesänä. Kumitiivisteessä ura on alaspäin ja olen kokeillut sellaisilla joissa ura on ylöspäin.. ei vaikutusta![]()
Auttaisko tiivisteitten lämmittäminen/viilentäminen asennuksen aikana
Tuttua on liikkuminen ja vuotaminen..
Mun -88 evossa tiivisteura ei kierrä koko ympärysmitalla venttiilikopassa.
Keinuvipujen kohdalla valussa on "kevennys" johon tiivisteura katoaa kopan sisäpuolelta.Tähän konstruktiomokaan öljyinen/venynyt kumitiiviste helposti pullahtaa ja liikkuuu.Ja öljy pääsee tästä ohi tiivisteen.
Laitoin siihen kohtaan vähän tiivisteliimaa jämäköittämään tiivistettä pullahtamisen estämiseksi.Toiminut toistaiseksi.
Korkkitiiviste toimii tässä ongelmassa paremmin kun on jämäkämpi sivusuunnassa.Kestäminen ja pitokyvystä ei tietoa.
Tätä uran puuttumista kyllä ihmeteltiin,että onhan siinä paha suunnittelumoka.On niitä mokia kyllä uusissakin koneissa ollu,esim kopan ruuvit kantaa tehtaan jäljiltä ym.
Nämä kuuluu teolliseen toimintaan....
Mun -88 evossa tiivisteura ei kierrä koko ympärysmitalla venttiilikopassa.
Keinuvipujen kohdalla valussa on "kevennys" johon tiivisteura katoaa kopan sisäpuolelta.Tähän konstruktiomokaan öljyinen/venynyt kumitiiviste helposti pullahtaa ja liikkuuu.Ja öljy pääsee tästä ohi tiivisteen.
Laitoin siihen kohtaan vähän tiivisteliimaa jämäköittämään tiivistettä pullahtamisen estämiseksi.Toiminut toistaiseksi.
Korkkitiiviste toimii tässä ongelmassa paremmin kun on jämäkämpi sivusuunnassa.Kestäminen ja pitokyvystä ei tietoa.
Tätä uran puuttumista kyllä ihmeteltiin,että onhan siinä paha suunnittelumoka.On niitä mokia kyllä uusissakin koneissa ollu,esim kopan ruuvit kantaa tehtaan jäljiltä ym.
Nämä kuuluu teolliseen toimintaan....