Ei koskaan enaa, mieluummin vaikka sillan alla.
Olin juuri paattyneella reissulla varannut muutaman majoitusyön Formulae 1 hotelleissa, mutta Ranskan St.Bricissä vietetyn ensiyön jälkeen peruin kaikki varaukset.
Paikka oli hirvittävä. Sanalla sanoen ahdistava. Yhteiset likaiset vessa- ja suihkukopit (pytyissä ei kansia), piskuisessa peiliintuijotettavassa jakkarabaarissa tarjottava muroaamiainen ja melutaso kuin penkinpainajaisissa.
Kavin mielenkiinnosta muutamalla muulla F1 hotellin pihalla kurkistamassa, ja sama konsepti kaikissa. Etapit nayttivät hiukan paremmilta, mutta jäivät nekin väliin.
Kun hintataso on noin 35 egeä yö, ja kunnon *** hotellin saa 40-50 egellä, niin älkää helkkarissa menkö, ellei ole ihan pakko.
Ainoa hyvä asia F1 ja Etap hotelleissa on, että varaukset saa peruutettua korvauksetta saapumispaivään klo: 18.00 saakka.
Voi tanakele mitä lääviä.
sanoi: w4p2
Ainutkertainen kokemus (Formulae 1 hotelli)
-
Kokkonen
Formule 1 hotelliketju on omansa ja siitä varmaan on kokemuksia laidasta laitaan. Hotelleissa sinällään on siistydessä eroja, riippuen paikan pitäjästä. Yleensä ok, toisinaan (tosin harvoin on sattunut kohdalle) kuten olet maininnut. Hotellit eivät keskenään erotu rakenteensa puolesta, samoista moduleista koottu.
Etuna on, että niitä on paljon (Ranskassa) ja ne löytää helposti.
Olen itse käyttänyt niitä jonkin verrankin ja käytän edelleenkin, onhan se näin telttailuun tottuneelle sateella kuitenkin vaihtoehto, mutta ei niihin viihtymään mennä. Muitakin on olemassa, joten jokainen valitkoon mieleisensä.
Etap kuuluu myös Accor ketjuun, se on hieman kalliimpi, joka huoneessa omat suihkut/WC.
Ranskassa ja taitaa olla Saksassakin vielä NO 1 Hotelli
, joka menee lähelle Formulaa hinnaltaan ja tasoltaan.
Tuo sinun vinkkisi Putgardenista on hyvä!
Etuna on, että niitä on paljon (Ranskassa) ja ne löytää helposti.
Olen itse käyttänyt niitä jonkin verrankin ja käytän edelleenkin, onhan se näin telttailuun tottuneelle sateella kuitenkin vaihtoehto, mutta ei niihin viihtymään mennä. Muitakin on olemassa, joten jokainen valitkoon mieleisensä.
Etap kuuluu myös Accor ketjuun, se on hieman kalliimpi, joka huoneessa omat suihkut/WC.
Ranskassa ja taitaa olla Saksassakin vielä NO 1 Hotelli
Tuo sinun vinkkisi Putgardenista on hyvä!
Viimeksi muokannut Kokkonen, 20:49 18.05.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite olin jonkun yön Pariisin laitamilla sijaitsevassa Formel 1:ssä reilu 5 v sitten, eikä se niin kauhee ollut. Homman ideanahan on tarjota moottoriteitä kulkevalle katto pään päälle mahdollisimman halvalla, viihtymiseenhän niitä ei varsinaisesti ole tarkoitettu. 15 egen ero kunnon hotelliin on kuitenkin lämpimän aterian hinta reilustikkin, voi olla joskus merkittävä. Vessanpytyissä ei oo kansia sen takia kun vessoissa ja suihkutiloissa on systeemi; kun poistut tilasta ovi menee lukkoon ja automaatti suihkauttaa desinfiointiaineet. Siivooja käy normaalia harvemmin. Toki halpa hinta houkuttaa mestaan epämääräisiä aineiksia, esim. nuorisoa.
Toki samaan hintaan voi saada vaikkapa "zimmer frei" -majoitusta mut sillon ei ollakaan ranskalaisen motarin varrella.
Toki samaan hintaan voi saada vaikkapa "zimmer frei" -majoitusta mut sillon ei ollakaan ranskalaisen motarin varrella.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
joskus pari vuotta sitte oltiin ruåttis, muistaakseni jönnköpingissä F1 hotellissa yx yö. ei pahemmin mitään valittamista kyseisestä kohteesta. muista ei kokemusta.
Etap hotelleissa sama konsepti, viime keväänä oltiin yx yö kölnissä. kölnin pohjoispuolelta sisään ja liittymästä oikeelle.. en oo ihan varma oliko tämä, köln leverkusen mitte http://www.etaphotel.com/etaphotel/fich ... otel.shtml
mutta ihan hyvä vaihtoehto silloin. jos joskus lähden saksan maalle porukalla pyörillä niin etap luettelo taskuun ja menox. majataloja unohtamatta
Etap hotelleissa sama konsepti, viime keväänä oltiin yx yö kölnissä. kölnin pohjoispuolelta sisään ja liittymästä oikeelle.. en oo ihan varma oliko tämä, köln leverkusen mitte http://www.etaphotel.com/etaphotel/fich ... otel.shtml
mutta ihan hyvä vaihtoehto silloin. jos joskus lähden saksan maalle porukalla pyörillä niin etap luettelo taskuun ja menox. majataloja unohtamatta
Yövyn noissa Formula - ja Etap jne halpishotelleissa kymmeniä öitä vuodessa, eikä minulla ole niistä ole mitään pahaa sanottavaa, toki aito Gasthaus ( Saksassa liikkuessa) on aina parempi, mutta nuo onkin tarkoitettu nukkumiseen, ja sen homman ne hoitavat hyvin, ja edullisesti.
If it doesn´t work, chrome it !
muutama vuosi sitten amserdamissa F1 ketjun paikassa tuli vietettyä kaksi yötä. Ensimmäisenä yönä oli naapurihuoneen vuokrannut paikallinen nuoriso omia ryyppy/piikki juhlia varten... Toinen yö oli huomattavasti rauhallisempi jos ei lasketa koko yön jatkunutta suht äänekästä "työstöä" naapurihuoneessa.