PANNUN KÄYNNISTÄ

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

PANNUN KÄYNNISTÄ

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

-64 Pannu jossa S&S Super B kaasari oikkuilee. Ajaessa pyörä ikäänkuin hyytyy, tehot lähtee ja vauhti sen mukaan. Kone yskäisee/tupsahtaa muutaman kerran ja taas mentiin. Tätä tapahtuu silloin tällöin. Tänään aamulla kun lähdin matkaan kone ei kiihtynyt lainkaan mut kävi kuiteskin, luultavasti yhdellä pytyllä. Kun tarkistin tulpat, taka pytyn tulppa olis sievän harmaa mut etupytyn tulppa läpimärkä. Vaihdoin tulpat ja sit kävi hyvin mutta kuten aikaisemmin sanoin, kone hyytyy silloin tällöin, varsinkin kovemmassa vauhdissa.
Onkos tällainen kenellekään tuttua?? Onko vika bensansyötössä, esim liian suuri pääsuutin?? Voiko vika olla etupytyn tulpanjohdossa?? Vaiko missä?? APUA!!!!
Avatar
grön
Viestit: 57
Liittynyt: 09:47 11.11.2006.
Paikkakunta: vantaa

Re: PANNUN KÄYNNISTÄ

Viesti Kirjoittaja grön »

Moi! Lähteekö pyörä hyvin käyntiin vai oikutteleeko jo silloin?? Mulla oli meinaan samankaltaisia ongelmia. Pyörä ei meinannut lähteä käyntiin ja kun lähti niin hienosti kävi,mutta sammuili ja vauhti hyyty kiihdytyksissä. Vika ei ollu kaasarissa. Tässä tapauksessa vika löytyi venttiileistä. Yksi oli jumissa ja loput vuoti. Nyt odotellaan kansia koneistamosta. Toivottavasti sulla olisi parempi tuuri,että vika olisi kaasarissa. 8)
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Pyörä lähtee hyvin käyntiin ja käy tasaisesta paitsi silloin kun kerroin. Venttiilit ihan OK kunnossa kun talvella tarkistin. Ei siis varmaan johdu siitä.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Auttaako uudet tulpat? Jos auttaa, kokeile jotakin muuta merkkiä kuin NGK.
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

En usko että tulpatkaan auttaa. Se mikä oli mielestäni kummallista on että etupytty ei polta bensaa ja kuvittelen että syy on siinä, mutta en tiedä varmasti. Joskus kone ei tee tätä juttua mutta useimmiten tekee ja on paskamaista ajaa kun huomaa että mopo hyytyy taas.
Avatar
Pörre
Viestit: 236
Liittynyt: 19:25 01.09.2005.
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Pörre »

kannattaa ainaki kokeilla championin tulpilla, uusilla johdoilla ja vaikka lainata joltain varmasti ehjää puolaa... mulla teki jokus samaa, tosin meno usein hyyty nin paljon että mopo sammu, mutta lähti heti käymään. ja kipinä oli komee ku sit sitä tienposkes ihmettelin. vika oli puolalta kärjille meneväs johdos. oli tärissy kutistesukan sisällä tinauksen vierestä johto poikki eikä aina yhdistäny. purin kaasarinki silloin varmaan kolme tai neljä kertaa.
-PANHEADS MC-
hd54
Viestit: 109
Liittynyt: 08:03 05.10.2006.
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja hd54 »

JukkaP kirjoitti:En usko että tulpatkaan auttaa. Se mikä oli mielestäni kummallista on että etupytty ei polta bensaa ja kuvittelen että syy on siinä, mutta en tiedä varmasti. Joskus kone ei tee tätä juttua mutta useimmiten tekee ja on paskamaista ajaa kun huomaa että mopo hyytyy taas.
Ei se ole uskon asia :D useasti irtaallaan lyö komeeta kipinää,mutta paineistettuna ihan eri juttu :wink: Omassa pannussa meni viime alkukesästä tulppia kuin Norttia,ennenkuin vaihdoin CHAMPION J 12 YC ja siihen loppu ongelmat.......(Norttia vedän vieläkin :lol: ),mutta pannu pelittää!
Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Jospa kokeilen vaihtaa etupyttyyn tulpanjohdon ekaksi. Puola varmaan toimii kun takapytty sentään polttaa besan eikä tulppa näytä pahalta, puolahan lähettää saman sykkeen molempiin pyttyhin. mKokeilen myös championin tulppia. Kaasarin olen purkanut ties kuinka monta kertaa ja vaihtanut suuttimia sun muuta. Vaikee tosin uskoa että juttu johtuis bensansyötöstä kun se etupytyn tulppa oli aivan märkä mut se ei ollut polttanut bensaa.
Kiitos kaikista kommenteista ja palaan asiaan kunhan olen kokeillut tota johto ja tulppien vaihtoa.
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Etupytyn tulpanjohto vaihdettu. Entinen oli kuitujohto ja uusi on kuparijohtoinen. Champion tulppia en saanut kun vasta huomenna. Kävin kokeileen ja mopo kulki hyvin ensimmäiset noin 70 kilsaa. Ajattelin jo että nyt ongelma on ratkaistu kun mopo tavallisesti hyytyy jo eka kymmenillä ja jatkaa hyytymistä silloin tällöin. Mutta eikös mitä, 10 kilsaa matkaa kotiin ja pyörä hyytyy taas, PERKELE!!!!
Bensan syönti noin 6,5 litraa sataselle. Onkos kellään uusia ajatuksia tai vinekkjä tähän juttuun.
Avatar
Jaksi
Viestit: 26
Liittynyt: 14:42 25.08.2004.
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Kyllä tuo kovasti puolalta haiskahtaa. Pytyt eivät saa samaa sykäystä, niillä on omat toisiokääminsä, ja kun kone/käämi lämpenee, tulee enskakäämin kontaktihäiriö esiin. Kokeile puolalla, jonka tiedät varmasti toimivan.[/b]
Joskus tekis toisinaan sitten taas ei
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Piäiskös sitäkin koettaa, sais vaan jostakin toisen puolan. Toisaalta kone on tehnyt tota aivan kylmänäkin ja tänään ajoin tosi pitkään ennekuin mopo taas hyytyi.
Avatar
Jaksi
Viestit: 26
Liittynyt: 14:42 25.08.2004.
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Ootko kokeillu vaihtaa tulpanjohtojen lähtöä puolalla ristiin? Jos vaihdat johdot ristiin, mutta vika pysyy etupytyssä, mysteeri syvenee...
Joskus tekis toisinaan sitten taas ei
Avatar
Miikka
Viestit: 503
Liittynyt: 14:58 17.04.2002.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Mäkin joskus jonkunverran ton pannun kanssa oon taistellut, niin kiinnostais onko sulla kovat vai hydraulinostajat ja onko mopo ollut tänä keväänä jo ajossa ja minkä verran.

Meinaan vaan että jotenkin kuulostais just siltä että venttiilit ei oikeasti aukea, eli hydraulinostajat tyhjänä ja jos sulla on joku toisen maailmansodan aikainen öljypumppu vielä käytössä, niin voi hetken kestää ennen kuin rupee talven seisonnan jäljiltä pelaamaan.

Sit tosta tulppajutusta sen verran että minä ainakin luotan NGK tulppiin kuin neuvostoliittoon, eli usko on vahva... :wink: :wink: :wink:
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
JukkaP
Viestit: 156
Liittynyt: 09:25 14.10.2005.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaP »

Vaihdoin tulpanjohtojenb paikat ja kone pelitti taas mut en ajanut kovinkaan pitkää reissua. Ei siis hyytynyt.

Taaskin uskonasiaa!! En usko että venttiilit mättää, kait ne mättäis koko ajan jos ne ei aukeis. Hydraulinostajat on ja öljypumppu on tuliterä, siis ajettu vain yhden kesän. Kone muutenkin vain yhden kesän vanha ja ainoo "vanha" niissä on kannet mut ne kunnostettiin ja laitettiin uudet ajurit. Sytkä on elektroninen Mallory muistaakseni.

Huomenna kokeilen vielä vanhoilla tulpilla ja sit vaihdan Championit (en tosin ole uskoton) ja testaan taas. Palataan uusien kokemusten jälkeen!!!
Avatar
rampo63
Viestit: 579
Liittynyt: 12:52 14.08.2005.
Paikkakunta: Kouvola

mystique

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Mulla se oli männä kesänä ohjelmassa kansien rumppaamista eestakas kolme kertaa viikossa...mopo pelas hetken matkaa ja taas hyyty...vika oli mystinen ja oli hydrauleissa...eti ne mun höpinät viimekesältä jospa sieltä aukeis jotaa...itte en tähä osaa mitää linkitellä...it-peukalo keskellä kyynärpäätä

-Rampo-
Vastaa Viestiin