Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

aasi
Viesti:

Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Viesti Kirjoittaja aasi »

mikähän on kummana kun taajama-ajossa rupee räkimään putkeen ja nokeaa etupytystä tulpan??
Matka jatkuu kun annan tulpalle hammasharjaa.Matka-ajon jälkeen(n.10km.)molemmat tulpat maitokahvin väriset,ymmärtääkseni siis ok.Imuilmavuoto,sanos joku mutta oon vaihtanut tiivisteet ja tarkastanut kahdesti ja kokeillut starttipilotin avulla niin kuin olen täältä Foorumista oppinut.Tulpanjohdot uudet,olen vaihtanut ne keskenään ja uusinut tulppia.Mikään ei tunnu tepsivän.Vekotin on muulle uusi,ostin syyskuussa.Ajanko taajamassa liian pienillä kierroksilla ?(Mä tosiaan nautin siitä ku se vaan vääntää ja vääntää)Kai sen pitäs sotkea molemmat tulpat jos ei tykkää "kruisailusta"?Sytytys kärjetön,putki vakio.Kaasari S&S super E.Suuttimet 0.70 ja 0.28.Säädöt:seosruuvi 1 1/2 kiekkaa auki,kiihdytyspumppu niin että mäntä ei liiku ja siitä puoli kiekkaa auki(Täältä opittua nämä säätöhommat,iso kiitos kaikille :D Kyseessä on siisFLHS-88.(=evo?)auttakaa hyvät ihimiset,mää oon aivan ihimeissäni tämän kans...Onko vakavaa...uskaltaako ajella...Tuleeko kulta enää kyytiin ku oon koko ajan hammasharjan kans riehumassa... :oops: Tulppa on mun mielestä kuin noen peitossa,ohuesti vaan mutta se näköjään riittää. Tulpat H-D 5R6A tai Champion RN12YC.Mikä tällä on :?: 8O :?: :?: :?:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vois koittaa Denson W16, ei ainakaan ole aivan kaikista herkin likaantumiselle.
Nokeavalla koneella voi huoletta ajaa, mutta pitemmän päälle tulppasavotta alkaa risomaan.
Oikeasti vaikuttais rikkaalta tyhjäkäyntipuolella. Kokeile ensin kääntää seosta laihemmalle, kunnes alkaa aivastella. Siitä sitten hiukka takaisin.
Ellei aivastelukohtaa löydy muuten kuin ruuvi melkein kiinni, vaihda pienempi tyhjäkäyntisuutin.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Pertti lienee oikeassa nokeentumisen syystä.

Mulla oli springerin kanssa ongelmaa tulppien nokeentumisen kanssa, mutta ongelmat loppuivat kun vaihdoin accelin tulppiin. Kaasarin (sössön e) säädin itse ja se meni alhaalta vähän rikkaan puolelle, mutta näin se toimii hyvin kylmemmälläkin kelillä. Tärkeätä on myös muistaa, että käynnistettäessä ryyppy pois päältä heti käynnistymisen jälkeen ja kone lämmitetään "käsin", muuten tulpat nokeentuvat herkästi.
Viva Knievel!
Akseli R.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akseli R. »

Oli aiemmin samaa ongelmaa ja juuri pelkästään etupytyn kanssa, ohessa ompi linkkiä, vaikka tuo keskustelu jäi tyngäksi, kun en loppuhuipennusta kertonu, mutta tässä tulee.

Eli mitä tapahtu tuon topikin jälkeen, niin molemmat pytyt aukaistiin ja ne havaittiin väljiksi -> poraukseen. Toki myös venttiilit rotsattiin ja vaihdoin ohjurin kumit. Kasaamisvaiheessa vaihdoin sukkana puolankin, kun oli mennyt hermot tuon vian hakemiseen. Eli vika korjaantui loppujen lopuksi, joko venttiileiden rotsauksen ja ohjurinkumien vaihdon ansiosta, taikka sitten puolan. Oishan sitä voinu tienki kasatulla koneella kokeilla vanhan puolan kanssa, mutta ku tahoin paanalle heti :oops:

EDIT: Perhana, en jostain syystä saa lisättyä oikeaa linkkiä, mutta aihe on allekirjoittaneen aloittama, otsikolla röpötys
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Akseli R. kirjoitti:...Perhana, en jostain syystä saa lisättyä oikeaa linkkiä, mutta aihe on allekirjoittaneen aloittama, otsikolla röpötys
Tarkoitit varmaankin tätä: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=7691
Akseli R.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akseli R. »

hemuli kirjoitti:
Akseli R. kirjoitti:...Perhana, en jostain syystä saa lisättyä oikeaa linkkiä, mutta aihe on allekirjoittaneen aloittama, otsikolla röpötys
Tarkoitit varmaankin tätä: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=7691
Just tuo.
hemuli
Viesti:

Tämä oli varmaan tarkoitettu tänne...
aasi kirjoitti:En uskalla laihentaa kovin,takatulppa oli miltei liiankin vaalea matka-ajon jälkeen. Tuli mieleen olisko mahd. että etupytyn imuventtiili ois "auki"tai kantais :?: Säädänkö venttiilit ja kuinka se tapahtuu :?:
hemuli
Viesti:

Tulppien väristä ei voi päätellä juuri mitään nykybensoilla. Ja matka-ajo ei ole verrattavissa taajamassa tapahtuvaan kruisailuun. Kokeile säätää sitä kiihdytyspumppua vielä pienemmälle, vasta siinä vaiheessa kun pyörä "empii" kaasua käännettäessä se on liian pienellä.

Kiihdytyspumpun säädöllä ei ole mitään vaikutusta matka-ajoon, se tulee peliin vain kiihdytyksissä ja paikaltaan lähdöissä.

Ja mitä tulee kierrosten käyttöön niin ei bigtwinilläkään kannata tyhjäkäynnillä ajaa - se rasittaa voimansiirtoa kohtuuttomasti kun kaikista liikkeistä tulee nykiviä. Rundikelloa pyörässäsi ei varmaankaan ole mutta itse en ajelisi alle 1500 rpm missään vaiheessa.
Alf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alf »

Mulla oli vanhassa pyörässä (-54 pannu) samaa ongelmaa. Kruisaillessa etupytty pätki mutta kun anto hanaa pelitti hyvin. Syynä väljä imuvenan ohjuri. Savuttaako tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa? Kaasarin säädöistä ei ollut kovin tarkka (Bendix) vaikka tuli ihan mustaa putkesta.
Taitaa nämä uudemmat olla paljon herkempiä kuin noi vanhanliiton vehkeet.
aasi
Viesti:

Seosruuvi korvakuulolla säädettynä alle kierros auki ja hyvin pelittää. :D
pienempi välialuesuutin ennen vappua.(Tarvii sen,eikö vaan :?: )
Ohjurinkumit päätin vaihtaa vasta talvella.
Ja kyllä rundikello löytyy,tämä on ns.Police Specialin siviiliversio...
Kerron lisää kun taas...Muutin ajotyyliä enkä aja "tyhjäkäynnillä"...

VAPPUA KAIKILLE!!
aasi
Viesti:

Ostin uudet venttiilit ja tiivisteet.Kyselin nopeaa koneistamoa.
Olin purkamassa konetta kun kaveri soitti:"Ootko varma että venttiilejä ei voi säätää?"Rupesin tutkimaan.
Tässähän onkin säädettävät työntötangot...Varmaan nokkakin joskus vaihdettu jotta saadaan touring-ominaisuudet paremmin esille.Ts.pidempi aukioloaika venoilla,näin me arveltiin...Tiiä häntä...
No eiku säätämään. Kaverilla oli tallin hyllyssä opus josta luki ja soitti mulle tarpeelliset tiedot.
Tällä kierteellä olevan tönärin pitäisi olla 3 kierrosta (18 mutterikulmaa)jatkettuna "0-asennosta"vai mikä se ny on se asento,kai tiiätte mitä yritän sanoa...
Yks vena,en muista mikä,oli 3 mutterikulmaa pielessä.
Mutta etupytyn imuvena oli yli 4 kiekkaa.Eli se kantoi.Laitoin kuntoon.
Koekäytin.Tyhjäkäyntiä piti isontaa,jotain muutosta koneen hengityksessä oli siis tapahtunut.Seoksiin en koskenut.
Seur. iltana suurin odotuksin koelenkille.30-40 kilsaa ja tulpat irti.Etunen oli tummempi mutta ei niin silmiinpistävästi kuin aiemmin.Päivää myöh. alko taas kakomaan...
Aiemmin huohotti jonkin verran,nyt ei ihan ollenkaan.
Venaremppa on tehtävä.En vaan halua olla ilman mopoa paria viikkoa.
Pääseekö tällä syksyyn,pääseehän?

Tietääkö kukaan 20W-50 öljyä myyvää liikettä Oulun seudulla,muuta kuin MP-myymälää?Musta kun tuntuu että nämä mopokauppiaat ryöstää mut heti kun oven avaa,sama homma rautakaupoissa...
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Ryöstä pari rautakauppaa ni ei tunnu niin pahalta :P
Pannupiä

Viesti Kirjoittaja Pannupiä »

Teet sen remontin päivässäkin jos vaan on intressejä.

Kotikonstein onnistuu tuollainen "auttaa kesän yli"-remontti kun ostat venttiilin hiomatahnaa ja hiot ne sillä.
Eli kansi käteen, pura koneisto, jätä vena paikalleen, laita tahnaa venttiilin ja istukan väliin, ja toiseenpäähän venttiilivarren ympäri jotain pehmikettä ja siihen porakone kiinni ja pyöritystä. Maltillisesti toki.

Tämä operatsuuni hioo kaikki ajan tuoman paskan pois tiivistepinnoista muttei sekää ihmeisiin pysty eli jos venttiili on kiero tai pinnat on palanu pahasti kraaterille niin sillon vaihtoon vaan kaikki kerralla.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
aasi
Viesti:

Näin olin ajatellut itsekin mutta:
-konetta ei ole avattu 9 vuoteen.
- jääkö sylinteri kouraan kun irroitan vain kannen,samoilla pulteilla kiinni..:?:
Jos sylinteri liikahtaa:

:arrow: alatiiv. vaihto
:arrow: hoonaus+rengastus
:arrow: kansi koneistamoon,tehtävä joka tapauksessa...
:arrow: kiertokangen laakerit uusiksi :?:
Tekisin mieluummin talvella.
Hommasin kuitenki venajousen puristimen,oishan tossa ajankulua sadepäiväksi... toivotaan että homma ei tässä vaiheessa paisu,teen sen mielelläni mutta nyt on ajokausi...koneistamo on se joka aikaa vaatii...

pidetään peukkuja ettei liiku muuta kuin kansi :oops:
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Jos pytty liikahtaa, niin voithan koittaa nostaa sitä senverran ylös (rikkomatta pytyn alatiivistettä) että saat putsattua pinnat huolellisesti öljystä/paskasta ja vetästä ohuen kerroksen silikonia/tiivisteliimaa tiivarin kummallekkin puolelle ja osat takaisin. Ei tartte silloin hoonailla.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin