HDJokke, Harrikan tuonti jenkeistä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Tommi

HDJokke, Harrikan tuonti jenkeistä

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mä olen tuomassa omaa softailia tänä syksynä täältä jenkeistä. Kiitti hyvistä vinkeistä tossa aikasemmassa keskustelussa.

Jos kerkeet vielä sen verran kommentoimaan (ja siis saa näitä muutkin kommentoida), niin oliko CoC:lle (certificate of conformity) tarvetta missään vaiheessa? Jos oli, niin mistä sellasen saa revittyä?

Kelpasko pyörä sellaisenaan vai pitikö ajovaloumpioita tms. vaihtaa? Veikkaan, että noi mun suorat putket olis syytä ainakin vaihtaa vakioputkiin...

Jep, kiitos kaikille jotka ehtii heittään muutaman rivin.
Avatar
Zed
Viestit: 101
Liittynyt: 21:57 17.04.2002.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: HDJokke, Harrikan tuonti jenkeistä

Viesti Kirjoittaja Zed »

CoC:n kai tarvii jos pyötä on vm -90 tai uudempi. Tyyppikatsastuksessa se on oltava mukana ja (ainakin jotkut) katsastuskonttorit voi sen tilata sulle pyöräsi ulkomaisen rekisteriotteen perusteella. Ne velottaa siitä about 100 euroo. Putket on joo syytä vaihtaa katsastuksen ajaksi.
Hoo-Dee

Mopo jenkkilästä...

Viesti Kirjoittaja Hoo-Dee »

Miun tuuessa (samasta satamasta/osavaltiosta/huolitsia ku HDJokkella). Pink slip=Certificate of Ownership= Ameriikanrekisteriotteenomistaja-osa on pakko olla muuten US Customs ei laske mopoa lähtemään, pätee erikoisesti Harrikoihin (kokemuksia on). Jos et tuo pyörää ns. verovapaana, etkä rekisteröi mopoa USA:n kysy US Customsilta tarvittavien tokumenttien vaatimusta maasta vientiä varten (Soittaessa ota nimi ja suora puh. no ylös, vähentää häslinkiä ku ei tarvii selittää samaa asia seuraavalla kerralla uudelleen). Kotomaassa valot ja vilkut pitää olla katsatuksessa E-hyväksytyt ja etuvalossa kirkas parkkipoltin. Meri ilma hapettaa kromin, kannatta harkita suojausta. Jos tuot mopon korroosio mönjällä peitettynä,
putkia vaihtamatta saa katsastettua, kun kertoo korroosio mönjän palavan koneeseen ja putkiin kiinni jos käytetään, asuinpaikan konttorilla tää selitys oli pätevä. Korroosio suojana käytin Mercyrin marine mömmöä, jos käytät niin yksi ohut kerros joka paikkaan, mie vedin kaks ja mopossa on vieläkin siellä sun täällä sitä. Tarttuu kiinni ku tauti, nykyiset moottoripesu aineet ei maha mittään. Soita jos tarviit lissää tiatoo 040-701-5378/Mika.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: HDJokke, Harrikan tuonti jenkeistä

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Katsastusmies (AKE Tikkurila) tarkisti vain mopossa olevat tarrat, joista näkee, että pyörä on hyväksytty katukäyttöön Californiassa. Eli en tarvinnut moista paprua, koska pyörä oli saman vuoden mallia kuin katsastusajankohta. Itsellä oli kiinni hiljaiset Harley-Davidson slip-on putket, ja niihin ei puututtu, koska ne ovat 49-state-legal. Tästä tositteena minulla oli Harrikan osaluettelo, joka kertoo asian. Paperin saaminen Californian DMV:ltä ei olisi tietenkään onnistunut. USA:ssa katukäyttöön hyväksytty pyörä kelpaa myös Suomessa poislukien valot.

Minulla katsastusmies suoritti koeajon, joten alkuperäisputkien takaisinlaitto on erittäin suositeltavaa. Hoo-Dee:llä kävi tässä suhteessa niinsanotusti munkki, koska hänen ei tarvinnut vääntää pyörää käyntiin.
Tämä riippunee katsastusmiehestä itsestään. Heillä on oikeus vaatia asiakasta saattamaan pyörä sellaiseen kuntoon, että vaatimuksenmukaisuus voidaan todeta. Koeajo kuulunee prosessiin. Noin yleisesti ottaen katsastusmies ei mielellään halua syyllistyä virkavirheeseen, uskoisin.

Vilkun linssit ja takavalo kannattaa tilata esim. Chicago Harley-Davidsonilta www.chicagoharley.com. Antavat 20 % alennusta. Osaluettelosta löytyvät Internationaalimallin osanumerot. Ajovaloksi käy Hellan tai Boschin parkkivalopolttimolla varustettu umpio, ota mitta käteen ja mittaa nykyinen. Oli muistaakseni 5 1/2 tuumaa. Sen saa Suomesta reilulla 20 €urolla, sis. E-hyväksynnän. Chicacon HD ei enää ikävä kyllä toimita eri osoitteeseen kun on luottotiedot, joten tilaa ennen lähtöä. Ei tarvitse vaivata kaveria.

Ajovaloon joutuu sähköt vetämään parkkipolttimolle. Hoo-Dee (Mika) auttoi tässä hommassa ja veti ne vasemmasta vilkusta, mutta tämä aiheuttaa vikatoiminnon vilkkuelektroniikkaan, joten kannattanee vetää sähkö tankin alta, mikä on minulla ensi talven projekti.

Niin ja suojaöljystä. Vedä mopon metalliosat yltympäri öljyyn. Alumiini, galvanoinut ja kromi. Valtameren suola tappaa. WD-40 on laimeampi mönjävaihtoehto ja lähtee pesussa pois. Ei kyllä varmaan ole niin hyvää kuin marinemönjä.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Tommi

kiitokset

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Hemmetisti kiitoksia kaikille jotka ehditte pistämään kommenttia. Eiköhän se näillä tiedoilla pitäis onnistua.

Täytyy ajella Chicagon Harrikka puulaakiin käymään kun noi kelit tuntuu täällä (Milwaukeessa) olevan kohdallaan.

Paluu Suomeen näillä näkymin Marraskuussa, joten ens kesänä toivottavasti kulutellaan Paksun pojan rengasta Suomessa...

T-
Vastaa Viestiin