Nonnii, tuli vedettyä lipat Kehä I:ltä Hämeenlinnan motarille (pohjoiseen) vievässä rampissa. Mopo liukui edellä, minä kontillani perässä. Mopo kääntyi loppuliu'ussa perä edelle ja törmäsi korkeahkoon kanttikiveen ja pompahti takaisin päin jääden siihen savuten kyljelleen... Onneksi olin näpertänyt sähköihin pääsulakkeen, koska jarruvalokatkaisijan piuhat irtosivat kahvan kääntyessä ja aiheuttivat oikarin. Just tankatusta tankista valui bensaa tielle ja mopon päälle...
Siitä sitten kömmin ylös, polvi ja ranne vähän aristivat, muuten ok. Yksi auto hiljensi ja heppu kysyi tarvitsenko apua, vastasin pärjääväni.
Vauriot; takimmaisen pakoputken pää rutussa, iskarin yläpää rutussa, ilmanputsarin kotelossa, lampun lipassa ja etulokkarissa osumat, vaihdevipu sojotti pyttyihin päin. Itellä ranne oli kipeenä, hanska reijillä, polvesta nahkat veke.
Mikähän perkele aiheutti etupään lipeämisen alta? Kävelin tilanteen lähtöpaikalle ja huomasin tien olevan sisäkurvin olevan aivan öljyssä, autotkin sutivat mennessään. Soitin Gyille ja kerroin että tänne pitäisi jonkun tulla putsaamaan öljyt/naftat veks, koska seuraava kaksipyöräisellä tuleva on varmasti nurin. Päivystäjä sanoi, että partio mahdollisesti tulee paikalle.
Kaveri tuli duunipakulla paikalle ja kuskattiin mopo pois.
Kysymys: Joku väitti, että tien hoitajalta (Tielaitos?) voisi hakea korvausta tällaisessa tapauksessa. Pitääkö paikkansa?
Meni sentään pitkälle yöhön vaihdelaatikon purussa ja uudelleen kasauksessa ja muiden vaurioiden pikaehostuksessa, jotta sai mopon ajettavaan kuntoon (spagaatiasennossa laatikon kasaaminen jäykän polven kanssa sai mielen herkäksi öljyn levittäjää kohtaan).
t: Timppa,
XLH ´73
JK. Se öljy näytti AIVAN paikatulta asfaltilta, kannattaa ajaa hajuaisti herkkänä ajellessa!
Lipat - saako korvausta?
Tilannenopeus...
...oli varmaan 30 - 50 kmh, kakkonen oli jäänyt askiin päälle. Siinä olis kaatunut hiljaisemmallakin vauhdilla, paitsi tietysti TOSI motoristi, joka hallitsee vehkeensä (mopon) JOKA tilanteessa. Toivottavasti ei satu kohdalle...
On tullut kakarana ajettua krossia jonkin verran muttei tossa tilanteessa ehtinyt kissaa sanoa, saati tehdä jotain "näppärää".
Epäilen itsekin, että turha on metsään huudella, kaksi heppua kuitenkin väitti kivenkovaan korvausten hakemisen olevan mahdollista.
On tullut kakarana ajettua krossia jonkin verran muttei tossa tilanteessa ehtinyt kissaa sanoa, saati tehdä jotain "näppärää".
Epäilen itsekin, että turha on metsään huudella, kaksi heppua kuitenkin väitti kivenkovaan korvausten hakemisen olevan mahdollista.
-
J
Sliding
Soita:
Uudenmaan tiepiiri
Liikennevahinkojen korvaukset, vahingonkorvaukset
Tiemestarit, pääkaupunkiseutu
0204 22 2973; 040 545 8532
Asiakaspalvelu 0204 22 161
http://www.tiehallinto.fi/upiiri/uusimaa.htm
Kaikki tienpidon kehnoudesta selkeästi johtuva haveri kuuluu kai korvattavaksi. Öljyloraukset...hm...
Uudenmaan tiepiiri
Liikennevahinkojen korvaukset, vahingonkorvaukset
Tiemestarit, pääkaupunkiseutu
0204 22 2973; 040 545 8532
Asiakaspalvelu 0204 22 161
http://www.tiehallinto.fi/upiiri/uusimaa.htm
Kaikki tienpidon kehnoudesta selkeästi johtuva haveri kuuluu kai korvattavaksi. Öljyloraukset...hm...
Soitettu on
Ja vastaus oli, että korvausta voi hakea, jos joku on ilmoittanut öljystä tms. tien vauriosta asiakaspalveluun jo aiemmin, eikä tietä ole ilmoituksen jälkeen puhdistettu/korjattu.
Mun tapauksessa ilmoitusta ei ollut tullut, joten nuolen haavat itse. Jos joku veti siinä nurin puolen päivän jälkeen, on ainakin kytillä ollut tieto tien liukkaudesta joten jonkinmoinen teoreettinen mahdollisuus korvauksiin on.
Mun tapauksessa ilmoitusta ei ollut tullut, joten nuolen haavat itse. Jos joku veti siinä nurin puolen päivän jälkeen, on ainakin kytillä ollut tieto tien liukkaudesta joten jonkinmoinen teoreettinen mahdollisuus korvauksiin on.
Älä luovuta vielä, se ei ole tienpitäjälle mikään tekosyy livetä korvauksista että kukaan muu ei ole ko. paikassa aiemmin lipannut. SMOTO vetää juuri projektia näiden asioiden tiimoilta, ota yhteyttä SMOTOn tuoreeseen toiminnanjohtajaan http://www.smoto.fi/ niin saat apua ja lisäohjeita.