Mitä eroa on 750 ja big twinin springer haarukoilla. Onko iso työ sovittaa
750 haarukka orkkis jäykkään runkoon. Ja mikä on ero online ja inline- haaruloilla.
Springer-keulan erot 750/1200
Inline ja Online erot
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin
Bigtwinissä joissa 28 asteinen keulakulma (esim. knuckle), niin käytettiin Inline-Springeriä.
Pannuissa keulakulma muuttui 30 asteeseen ja Springeri-offlineen.
Laitoin omaan Pannuuni +2" Inline-springerin, rungossa asteita 30 ja stretsiä vajaa 2". 21" etu + 16" taka rengastuksella tuli aika vahva etukeno.
Korjasin tilanteen laittamalla 3 asteiset laakerikupit "väärin" päin.
Jätöt on aika pienet, mutta on vielä ihan ajettava.
Bigtwinissä joissa 28 asteinen keulakulma (esim. knuckle), niin käytettiin Inline-Springeriä.
Pannuissa keulakulma muuttui 30 asteeseen ja Springeri-offlineen.
Laitoin omaan Pannuuni +2" Inline-springerin, rungossa asteita 30 ja stretsiä vajaa 2". 21" etu + 16" taka rengastuksella tuli aika vahva etukeno.
Korjasin tilanteen laittamalla 3 asteiset laakerikupit "väärin" päin.
Jätöt on aika pienet, mutta on vielä ihan ajettava.
-mike-
Joo! Kesken vuotta 1946 vaihtui kulma rungossa kolmeenkymppiin ja samalla off-line-springer kaikkiin bigtwineihin =Knuckle+BTSV+Panhead 48-alkaen aina vuoteen 1949. Näitä offline-keulojakin on VAAN kaks erilaista. In-line-keuloja on sitten SEITTEMÄN erilaista 1936-1946 puoleenväliin. Tietty erot on pieniä, mutta kumminkin
. Seiskapuolikkaassa ohjausakseli on 7/8 tuumaa ja keula on inline 1940-1952, ja niitä on kolme erilaista. Seiskapuolikkaassa 1930-39 olikin sitten toisenlainen I-beam-keula...
Niin, mulla on 18 takana ja 21 eessä ja jättö on aika pieni, mutta kuten Mike sano, ihan ajettava.
Niin, mulla on 18 takana ja 21 eessä ja jättö on aika pieni, mutta kuten Mike sano, ihan ajettava.
A Member of Anti-Evolution Revolution!