Sportsteri -86

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Arnold

Sportsteri -86

Viesti Kirjoittaja Arnold »

Tuota tuota... tossa olis -86 pikkusportsteri (883) myynissä kohtuu hinnalla mun kukkarolle. Mitenkähän tuon vuosimallin peli onkaan. Eikös evot tullu vasta sillon markkinoille. Onkohan lastentauteja ekassa yritelmässä. Ja sitten eikös pyörä pysyny samana aina tuonne -91 saakka, millon tuli uutta vaihdetta ja hihnaa kuvioon. Tuo pyörä olis kyllä ihan siisti, on madallettu perä ja siirtosarjat. Hm...
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Korjaa pois vaan jos edullisesti saa! :lol:

Mulla on kyseisen vuoden 883/1200 ja hyvin tuo on tekniikan puolesta kolme kesää pelittänyt. Sähköpuolella on vikoja ollut, mutta sitä ei voi laittaa vuosimallin piikkiin. Uusi on aina uusi, mutta kyllä hyvä vanha aina huonon uuden pesee!
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Tuon ikäisen kohdalla itse murehtisin eniten noista laturin magneeteista, juttua löytyy näiltä foorumeilta...

Mutta tosiaan, jos hinta on tarpeeksi edullinen, niin ei muuta kuin korjaa pois ja murehdi vasta sitten jos jotain hajoaa.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Seuraavat miinuspointit tulee mieleen (mikäli pyörä on vielä orkkis nältä osin):

- Laturin magneetit!!! Tyyppivika nelivaihteisessa, ei korjaantunut ennen viisivaihteisen tuloa jolloin laturikin siirtyi bigtwinistä tuttuun paikkaan kampuran päähän.
- 35mm keula, vaihtui 38-milliseksi vuonna -88.
- Vanha kiihdytyspumputon Keihinin kaasari, vaihtui Keihin CV:hen -88.

Mutta kuten jo aiemmin todettiin, jos on halpa niin hae pois! Helpommalla sen kanssa kumminkin pääsee kuin esim. rautapään. Halpa tarkoittanee tänä päivänä jotain 6000 euron tuntumaa.
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

Joo osta pois vaan :P Mulla kans toi vuosmalli ja Saksanmaalta tullu ei oo tarttenu mittään tehä, edes noita poikien mainitsemia juttuja, vaikka on niitä varmaan tehty ei oo ihan orkkispyörä. Hyvin pelittää ja se on tärkeintä, mitä sitä turhaan repimään :lol: :lol: :lol:
Irokeesi

Sportster -86

Viesti Kirjoittaja Irokeesi »

Käsittääkseni moni myös kiroaa nelivaihteisessa tuota vaihteensiirtäjää...
Vie kessu keuhkot ja viina maksan, haitari sielun ja naiset liksan... (sleepy sleepers)
Arnold

Viesti Kirjoittaja Arnold »

Jotenki tuntus että sportin tarttis olla vähintään se -88 mallia. Kaasarikin on muuttunu siitä eespäin. Sporttiin pitäis varmaan tehdä tuo ns. keulan levennys. Oletan että otetaan leveemmät T-kappaleet ja sitä kautta keulaa voi myös pidentää. Kertokaas tarkemmin miten tuo homma menee käytännössä. Miten levee keula sportissa on alkuperäisenä ja miten loiva ohjauskulma? Miten levee olis hyvä olla ja miten loiva kulma olis paras (ulkonäkö/ajettavuus)?

Tuolla oli myynnissä seuraavat T-kappaleet. Mitä nää tahtoo sanoa :
"harrikan t-kpl, 254 milliä leveät, 41,2 millisille putkille, 5- asteiset, alumiini."
"SPORSTERIN T-KPL, 254 MILLIÄ LEVEÄT, 39 MM PUTKILLE, 7-ASTEISET, alumiini. "

Eli jos tollaseen perussporttiin ettis tällasta levennystä/loivennusta niin millasta osaa tarttis katella. Onko eroo paljonki 7 ja 5 asteisella kulmalla?
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

no siinä on eroa 2 astetta :lol: ("metrin matkalla 2 cm"), itselläni on 6 asteen palat Sportyssä ja se on on mielestäni ihan jees
Sporttiboy
Viesti:

Joo

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Jos levittää keulaa niin siinä samalla laitetaan etufillarin ja akselin palikat uusiks kans kun se mikä leviää ylhäällä 2 tuumaa leviää saman alhaallakin ja sinne tarvii välikilkettä että osuu esimerkiks jarrulevy oikeelle kohdalle puristajaan nähden.

Keulan levitys on lähinnä ulkonäkökysymys, mut kun katselet palikoita niin katso tosiaan putkien halkaisija hyvin! Sportissa on ollu 39 mm ja 35 mm etuputkia ja isoissa mopoissa taas 41 ja rapiat. Eikä se ohjausakselipalikkakaan oo ihan samanlainen kaikissa vuosimalleissa...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Arnoldille:

Mulla on -87 Sportti ja siinä oli vakiona keulan leveys putkien keskeltä keskelle n. 170 mm. Kaverin Sportsterissa on mun mielestä tosi leveä keula ja siinä on putkien keskeltä keskelle noin 255 mm, onhan tossa eroakin vakioon jo 85 mm.

Vakio-ohjauskulma on siinä muistaakseni 30 astetta, voi olla kyl 29:kin.

Edullisimpien joukossa on Zel:n t-kappaleet joita saa orkkis, +3 ja +6 astetta Zodiacilta. "Niissä Wide Glideissa" on putkien väli muistaakseni 23,5 cm. Mun mielestä kyl sitä näyttävämpi, mitä leveämpi :) .

Jos et meinaa muuttaa emäputken kulmaa niin ihan omalta pers tuntumalta suosittelisin +3 astetta, paljon kyllä +6 käytetään myös, mut en tiedä ajettavuudesta. Aineskaan +7 ei kannata laittaa.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jos puhutaan levennysseteistä, niin itse kannatan edelleen järnhästenin +4-satsia. Mulla on ollut ko. satsi sekä sportissa ja dynassa ja toimi molemmissa kuin tauti. Ulkonäkö kohentui huomattavasti ja 4 astetta ei vielä aiheuttanut mitään ikäviä efektejä.

Ko. satsi sisältää kaiken mitä levittämiseen tarvii, eli t-kappaleet, ylätulpat, uuden etuakselin ja spacerin jarrulevylle... Tai, pitää siihen vielä ostaa alempi ohjauslaakeri ja tuolle pölysuoja, mutta siinä se sitten onkin. Kuva: http://www.bahnhof.se/parts/products/wideglide.html

Päälle vielä batesin lamppu, niin siinä keulan ulkonäkö onkin kohentunut jo melkoisesti.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Miten levee olis hyvä olla ja miten loiva kulma olis paras (ulkonäkö/ajettavuus)?

Löysin koneeni kätköistä pari kuvaa järhästenin paloilla laitetusta ex-sportistani...

Kuva

Kuva

Kuva

Ja lähempää kuvaa t-kipaleista, tosin dynassa tällä kertaa, mukana myös tuo bates-kopsu lamppu... Kuvat otettu kesken homman, joten lopputulosta ei aivan noiden perusteella kannata vielä arvioida, mutta näkeehän tuosta ainakin vähän mittasuhteita yms.

Kuva
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

s&s kirjoitti:Löysin koneeni kätköistä pari kuvaa järhästenin paloilla laitetusta ex-sportistani...
Näyttää minun silmääni miellyttävältä :). Pari lisäkysymystä kuitenkin: Onko tuossa runkoa muutettu? Ei ainakaan kuvasta näyttäisi suuremmin reikatulta? Entä ovatko keulaputket orkkismittaiset?

Minulla on nyt (rautiaisessa) mikäköhänlienee-merkkinen keula, ja sväppilöytö-orkkisputket odottaisivat vain sopivia (ja sieviä!) t-kappaleitaan... Kun runkoa on kuitenkin hieman reikattu, pohdiskelen tässä vain tuota sopivaa/tarvittavaa t-kappaleiden kulmaa, onkohan 4 sittenkin liian vähän??? Naiset saa kysellä tyhmiäkin, saahan :? :oops:?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Onko tuossa runkoa muutettu? Ei ainakaan kuvasta näyttäisi suuremmin reikatulta?

Olet oikeassa, runkoon ei ole koskettu.

>Entä ovatko keulaputket orkkismittaiset?

Kyllä. Tosin putkethan pidentyvät hieman (vähän yli ylimmäisen t-kappaleen paksuuden), koska wg-satsissa tulee mukana uudet ylätulpat...

>Kun runkoa on kuitenkin hieman reikattu, pohdiskelen tässä vain tuota sopivaa/tarvittavaa t-kappaleiden kulmaa, onkohan 4 sittenkin liian vähän???

Tjaa-a. Mulla on kokemusta vain noista +4-paloista orgisrungoissa, enpä uskalla ottaa kantaa...
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

annek kirjoitti:Kun runkoa on kuitenkin hieman reikattu, pohdiskelen tässä vain tuota sopivaa/tarvittavaa t-kappaleiden kulmaa, onkohan 4 sittenkin liian vähän??? Naiset saa kysellä tyhmiäkin, saahan :? :oops:?
Tulee aika matalalle keula jos runkoa on reikattu, 4 asteen(saatikka 6) t-kappaleet ja orkkisputket. Sulla on vissiin nyt pitemmät putket? Kannattaa kokeilla ekaan niillä orkkisputkilla ja nykyisillä t-kappaleilla miltä näyttää ja mitata se jättö. Siitä sit suunnitella eteenpäin.
Vastaa Viestiin