Onko kokemuksia käykö ko. tankki "heittämällä" -01 sporttiin? Tilavuuden lisääntyminen lienee kohtalainen koska luettelossa lupailevat että vetää
noin neljä gallonaa menovettä.
Jää siis uudenkarhea sportin tankki kaikille miljoonille halukkaille ostettavaksi
Sopivuus kannattaa tarkistaa suoraan zodiacilta, mutta veikkaisin että kyllä sopii ei kait tuo runko ole paljon muuttunut evo sportin elinkaaren aikana.
Voitkosta mitata kuinka pitkä ja syvä tunneli tuossa vakio tankissa on? Voisi kiinnostaa dynaan sovittaminen.
Jep, pyörä on talviunilla ja tankki vielä tiukasti kiinni. Jossain vaiheessa kyllä meinaan ruuvata sen irti, jolloin pääsen mittailemaan. Anna (mikira) jotain yhteystietoja niin voin ottaa yhteyttä kunnes prokkis on edennyt niin pitkälle että voin antaa lukuja....
Mulla on kyseinen tankki -01 sportissa, tosin se on ollut siinä niin kauan kuin pyörä on minulla ollut, mutta näyttää menneen kivuttomasti alun perin paikalleen. En tiedä onko sportin vakiotankki satulan päästä pultilla kiinni, mutta zodiacci kun ei ole niin tuppaa pärisemään niin perkeleesti. onko ostamassasi tankissa sellanen työn jälki satulan kohdalla?
En ole vielä kyseistä tankkia ostanut olen vasta suunnittelemassa moisen
härvelin hommaamista. Hmmm tuo onkin mielenkiintoinen tieto että tankki ei olisi kiinni satulanpuoleisesta päästä. Lienee selvää jos näin on,
niin päriseehän se perkeleesti....
Nyt en ole ihan varma mitä (mastodontti) tarkoitit tuolla satulalla tässä
kohdassa...
Joo, siellä on taaemmassa kiinnikkeessä vaan sellaset koukut tankissa eli se tankki vedetään taaksepäin sellasia kumitutteja vasten ja sitten etupää vaan kiinni. Ja niissä tuppaa olemaan sellasta työn jälkeä takaosassa penkkiä vasten tulevassa osuudessa, mikä ei tietenkään näy jos on vakiopenkki.
Itselläni on samanlainen kiinnitys tankin takaosassa. Minäpoika porasin runkoputken läpi reiän. Reikään 8 mm pultti ja putken molemmille puolille leveät kumipuslat - ja avot, ei kolis ei rämise
(ja etukiinnikkeiden kanssa ei tullut ongelmia kun poranterä sai sielläkin töitä)
Aake XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Joo, tankit on aika roisia tekoa just siitä takaosasta mihin satula tulee. Vakiosatula vissiin peittää sen mutta jos on vähän sirompi satula niin on pakko modifioida, muuten on aika karun ja viimeistelemättömän näkönen. Riippuu tietenkin tankin valmistajasta
Itse löin kiinni saman tankin -01 Sportster ja heittämällä meni. Ihme kyllä istuu niin hyvin, että ei tärise sen enempää kuin alkuperäinenkään. Täällä foorumilla moni kirjoitteli puolan ja virtalukon kiinnityshilkkeiden toimimattomuutta, mutta kyllä nekin meni heittämällä. Tosin bensahanan vierestä piti sahata pieni rungon korvake pois tieltä ja osta vähän pidemmät letkut hanaan.