sumua torven täydeltä
sumua torven täydeltä
No niin jatketaas arvailuja pannun temppuilusta...viimeviikon saldona imuvenat vaihdettu ja varuiksi 2 milliset korotuslevyt pyttyjen alle ettei enää venat tapaa mäntiin...tilanne ei muuttunut mikskään 20 km toimii sika hyvin ja sitte alkaa pensaa tippumaan putsarista ja värkki rötää ja saa liikaa...aseveljeltä lainattu samanlainen super e ja sama laulu...konehan on sekava... nokka on nostava(ei tark.tietoo),nostajat hydraul.,kanavat rassattu(tekijän toimesta),isommat imuvenat,suorat putket...alkukesän toimi hyvin ja nyt on kolme viikkoo temppuillu... eli putsarin ollessa pois ku kääntää hanaa rupee kaasarista lentää soppaa yhtä paljo ulos ku sisään päin ja se ei oo vähän...auttakee ja arvailkee lisää ni spekuloidaan mikä mättää
P.S.huamena käyn kaverilta keihinin lainaan josko auttas
T.Rampo
P.S.huamena käyn kaverilta keihinin lainaan josko auttas
T.Rampo
Tää homma alkaa vaikuttamaan tosi mystiseltä...
Tuntuu jotenkin siltä että hydraulit pumppaa itsensä liian täyteen öljyä jonka jälkeen venttiilit kantaa. Tätä ajatelmaa puoltaa se että moottori toimii sen parikymmentä kilsaa kunnolla ennen kuin imupuoli tökkää taas. Onhan sulla tehty ne määrätyt poraukset lohkoon että hydraulinostajat toimii niin kuin niiden on tarkoitus toimia? Saatko mistään mekaanisia nostajia että voisit testata niillä? Tai voihan hydrauleistakin tehdä mekaaniset kun pyöräyttää sorvissa niiden jousien tilalle holkinpätkät. Sitten vaan venojen säätö mekaanisten nostajien spekseillä eli kylmällä koneella tönärit niin pitkiksi että ne vielä pyörii helposti sormin.
Tuntuu jotenkin siltä että hydraulit pumppaa itsensä liian täyteen öljyä jonka jälkeen venttiilit kantaa. Tätä ajatelmaa puoltaa se että moottori toimii sen parikymmentä kilsaa kunnolla ennen kuin imupuoli tökkää taas. Onhan sulla tehty ne määrätyt poraukset lohkoon että hydraulinostajat toimii niin kuin niiden on tarkoitus toimia? Saatko mistään mekaanisia nostajia että voisit testata niillä? Tai voihan hydrauleistakin tehdä mekaaniset kun pyöräyttää sorvissa niiden jousien tilalle holkinpätkät. Sitten vaan venojen säätö mekaanisten nostajien spekseillä eli kylmällä koneella tönärit niin pitkiksi että ne vielä pyörii helposti sormin.
Hyvin arvattu ite oon arvannu saman monesti...kannet oli viä torstaina pöydällä ja laiton uudet imuvenat ja läppäsin ne...käänsin kannet katolleen ja palotilat täyteen pensaa yän yli kesti...ei pitäs kusta...voisko olla jotta se nokka on joku semmonen mikä ei pelaa hydraulien kanssa tekiskö tommosta ???Eirikki kirjoitti:imuvenat kusee.....????
joo tota samaa aloin miettii et hommaan holkin pätkät ja kokeilen jäykistää ne... ei tähän muuta ratkasuu oikeen oo ku se että ne alkaa kantamaan ku se puhaltaa ihan tosissaan...ilmootan ku oon kokeillu niillä jäykillä.Ja mikä viä ihmetyttää on se ku ennen joutsaa mentii kolme viikkoo tukka putkella eikä mitään onkelmaahemuli kirjoitti:Tää homma alkaa vaikuttamaan tosi mystiseltä...
Tänks
Homma selvis
Jes,jes,jes.
Olihan takkusta.Syyksi selvis juuri se mitä epäilit Hemuli.Vaihron hydraulien tilalle nostajiin tommoset pulikat millä ne muuttuu koviks ja niis on säätö sit viä orkkis tönärit.Siältä hävis se vaihtokohdan äänikin joka mua kiusas keväästä asti.Ne on saatana täyttyny yli äyräiden ne nostajat ja jätti imuvenat rakoselleen.Sama on ollu itellä mielessä koko ajan et täytyy vuotaa... mutku ei auttanu mittaukset eikä mitkään aina oli kaikki ok.Vika ilmeni vasta parinkymmen kilsan ajon jälkeen olihan talkoot....KIITOS KAIKILLE OSANOTOSTA (hemuli on guru)
-kyllä kesällä on mukavaa...däin on-
Olihan takkusta.Syyksi selvis juuri se mitä epäilit Hemuli.Vaihron hydraulien tilalle nostajiin tommoset pulikat millä ne muuttuu koviks ja niis on säätö sit viä orkkis tönärit.Siältä hävis se vaihtokohdan äänikin joka mua kiusas keväästä asti.Ne on saatana täyttyny yli äyräiden ne nostajat ja jätti imuvenat rakoselleen.Sama on ollu itellä mielessä koko ajan et täytyy vuotaa... mutku ei auttanu mittaukset eikä mitkään aina oli kaikki ok.Vika ilmeni vasta parinkymmen kilsan ajon jälkeen olihan talkoot....KIITOS KAIKILLE OSANOTOSTA (hemuli on guru)
-kyllä kesällä on mukavaa...däin on-
mekaaniset nostajat on säädettävä kylmänä
Kyllä se niin on, että mekaaniset nostajat on säädettävä kylmänä.jori kirjoitti:siis nyt en varmaankaan ymmärtänyt oikein!?...ELI KYLMÄLLÄ KONEELLA VÄLYKSET POIES? EIKÖS SE SITTEN LÄMPÖSENÄ KANNA?hemuli kirjoitti: Sitten vaan venojen säätö mekaanisten nostajien spekseillä eli kylmällä koneella tönärit niin pitkiksi että ne vielä pyörii helposti sormin.
Jos säädät nostajat lämpiminä hiljaisiksi, ja koitat sitten polkea kylmänä käyntiin niin varmasti saat potkia aika tovin, kun venttiilit kantaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: mekaaniset nostajat on säädettävä kylmänä
smuige kirjoitti:Kyllä se niin on, että mekaaniset nostajat on säädettävä kylmänä.jori kirjoitti:siis nyt en varmaankaan ymmärtänyt oikein!?...ELI KYLMÄLLÄ KONEELLA VÄLYKSET POIES? EIKÖS SE SITTEN LÄMPÖSENÄ KANNA?hemuli kirjoitti: Sitten vaan venojen säätö mekaanisten nostajien spekseillä eli kylmällä koneella tönärit niin pitkiksi että ne vielä pyörii helposti sormin.
Jos säädät nostajat lämpiminä hiljaisiksi, ja koitat sitten polkea kylmänä käyntiin niin varmasti saat potkia aika tovin, kun venttiilit kantaa.
eli siis pitäsikös rautiksen venttiilitkin säätää kylmänä välykset pois?...kuulostaa oidolta kun eikös silloin venttiilivarren ja muiden osien lämpölaajeneminen saisi venttiilit kantamaan kuumalla koneella!
Re: mekaaniset nostajat on säädettävä kylmänä
Kun ne sylinteritkin laajenee niin homma on tasapainossajori kirjoitti:eli siis pitäsikös rautiksen venttiilitkin säätää kylmänä välykset pois?...kuulostaa oidolta kun eikös silloin venttiilivarren ja muiden osien lämpölaajeneminen saisi venttiilit kantamaan kuumalla koneella!
Tosin mielessä on käynyt että kun tuo ohje on aikoinaan kirjoitettu terästangoille niin mikä on tilanne kun tankoina on alumiinia jolla lämpölaajenemista tapahtuu ymmärtääkseni enemmän? Itse olen jättänyt välyksen sellaiseksi että varmasti pyörii vapaasti, mieluummin vähän liikaa kun liian vähän.
Affe
itse olen tämän lyhyen harrastaja urani aikana säätänyt välykset pois kone lämpösenä ja hyvin lähtee käyntii mutta tuntus et tehoa ois uupunut(hassu juttu jos venttiilit ei ole auennut kokonaan)...no ei muutakun illal tallille kokeilee eri säätö menetelmää...sithän sen näkee mitä rauta on uusis välyksiks mieltä 
Oon mä nähny herran joka sääti pannusa tönärit kuumana iholle ja sano et kalkattaa vähemmän...niin varmaan mut tämän kesän venttiili kokeilut on nyt tullu tiensä päähän ja loppu kesä mennään ohjesääntöjen mukaisessa marssijärjestyksessä...ja enstalvena laitan 50 vuotta vanhan koneen 50 vuoden takasiin mittoihin ja AJAN
-nyt se tuntus toimivan seuraavaan vikaan asti-
-nyt se tuntus toimivan seuraavaan vikaan asti-