vaimentimien avarruksesta!
vaimentimien avarruksesta!
oisko hyviä ideoita -02 Sportster vaimentimen avarrukseen? voiko helposti purkaa huilut pois ja saa viel siistist kiinni? reikä läpi tietty, mut onko kokemusta minkälaiset äänet sil saa.
vierivä kivi ei sammaloidu.
http://www.xlforum.net/vbportal/forums/ ... hp?t=16948
tuolla isolla forumilla on ohjeet "gronk mod" muutokseen
sieltä löytyy jopa video josta pääsee kuuntelemaan ääniä
ikävä kyllä taitaa vaatia rekisteröitymisen että pääsee lukemaan
mutta tästä aiheesta siellä on juteltu todella paljon
tuolla isolla forumilla on ohjeet "gronk mod" muutokseen
sieltä löytyy jopa video josta pääsee kuuntelemaan ääniä
ikävä kyllä taitaa vaatia rekisteröitymisen että pääsee lukemaan
mutta tästä aiheesta siellä on juteltu todella paljon
Tuo lontoon murre on niin raskasta luettavaa että mielellään sitä suomeksi lukis
niin suurentiko ne vai pienentikö niitä pikkureikiä vai mitä niille sisäputkiille?laittoikohan ne sinne villaa kenties?
Asiasta moottorisahaan....saako suomesta netistä tilattua korjausopasta Sportster?kun en ainakaan alfamerilta löytäny ku jotakin viri viri kirjasia...


Asiasta moottorisahaan....saako suomesta netistä tilattua korjausopasta Sportster?kun en ainakaan alfamerilta löytäny ku jotakin viri viri kirjasia...

Sportster alla jälleen.
Porasi suuremmaksi niitä reikiä ja enemmän...
"It's better to be dead and cool, than alive and uncool." www.upintalli.fi
Re: opas
Ainakin vanhemmasta sportista (1987) saa siistit matalat äänet sahaamalla orkkisvaimentimen päästä 1-2 cm pois, jolloin sisähuilu tulee vetämällä irti. Tuloksena on suora putki, jonka ääniä pehmentää reikävaippa.
Yhdet vaimentajat tein siten että porasin 12mm terällä reiän vaimentajan sisällä olevaan välilaippaan, hommaan tarvi noin 30cm pitkän terän...
EDIT: vaimentajat oli paikoillaan operaation ajan
EDIT: vaimentajat oli paikoillaan operaation ajan
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: opas
Jostakin ihmeen syystä ei halunnut haku sivuilla pelata niinkus pitää...ei voi käsittää...

Sportster alla jälleen.
ääntä peliin
Ne sisuskalut saa porattua ulos sellaisella 44mm tai 1"3/4 reikäterällä. Sellaisella jolla tehdään normaalisti levyihin reikiä. Ainakin Boshilla on sellaisia 'bimetal' teriä jotka kestää.
Sitten sisusputkeen lisää (X 2-3) ja suurempia reikiä (halk 8-10mm). Ei haittaa vaikka reikien teon yhteydessä jääkin riisteitä putken sisäpinnalle. Rakenteesta riippuen ei sitä putkea tukkivaa välilaippaa tarvitse ottaa pois/porata läpi ollenkaan vaan reiät sivuilla hoitavat ilmastoinnin.
Kuumuuden kestävää villaa ympärille, villa jollain kiinni (esim parempi rautalanka) ja sisusputki takaisn paikoilleen. Hitsaus sillälailla, että räteillä suojaa ulkopuolta niin ei sinistykkään kromit. Mustaa maalia hitsauksen päälle.
Ja putki on parempi kuin uusi, muhkeammilla äänillä.
Sitten sisusputkeen lisää (X 2-3) ja suurempia reikiä (halk 8-10mm). Ei haittaa vaikka reikien teon yhteydessä jääkin riisteitä putken sisäpinnalle. Rakenteesta riippuen ei sitä putkea tukkivaa välilaippaa tarvitse ottaa pois/porata läpi ollenkaan vaan reiät sivuilla hoitavat ilmastoinnin.
Kuumuuden kestävää villaa ympärille, villa jollain kiinni (esim parempi rautalanka) ja sisusputki takaisn paikoilleen. Hitsaus sillälailla, että räteillä suojaa ulkopuolta niin ei sinistykkään kromit. Mustaa maalia hitsauksen päälle.
Ja putki on parempi kuin uusi, muhkeammilla äänillä.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
eBaysta löytyy tehtaan omaa Service Manualia. Hieno opus kaikkineen säätöarvoineen. Toimittavat kahdella CD-rompulla PDF tiedostoina. Maksoi liki 20 eskoo. Ovat sitten sitä Lontoota, jos se tuottaa ongelmia...nicnac kirjoitti:Asiasta moottorisahaan....saako suomesta netistä tilattua korjausopasta Sportster?kun en ainakaan alfamerilta löytäny ku jotakin viri viri kirjasia...
hey! miks villaa ympärille? siin ulkokuores on joku eristysvaippa. huilut on porattu, viel 6 ja 8mm reikiä porattu, saman verran viel reikiä. viel jos halkoo hiuksia ni onks niis reijis joku tarkoitus ku on puolet vähemmän reikiä sen laipan jälkee? aattelin et pitäiskö pitää sama jakosuhde poratessa isommiks. reikäterä olis ollu varmaa hyvä, mut halpispora sano kaput. porasin reikiä päähän ja rukarilla loput. yhen reijän sain tehtyä ulkokuoree kans, onks hyviä ideoita paikkaamiseen? kiitoksia neuvoista!
vierivä kivi ei sammaloidu.
Re: opas
totta! Ja taitaa tehota kaikkiin putkiin! Edellinen omien saundien etsiminen oli aika opettavainen prosessi! Yhden kesän laikkailin putken päätä erimuotoon 2-4mm. kerralaan, aina erinlaiset saundit!Zed kirjoitti:Ainakin vanhemmasta sportista (1987) saa siistit matalat äänet sahaamalla orkkisvaimentimen päästä 1-2 cm pois, jolloin sisähuilu tulee vetämällä irti. Tuloksena on suora putki, jonka ääniä pehmentää reikävaippa.
lopputuloksena oli melkeen suorat putkenpäät ja huilua sisällä n.2cm. eli sen uhden haitan verran!
Ja niinhän se menee et mitä enemmän avarrat sitä enemmän vaatii isompaa suutinta!
Ei ja kyllä; jos et koske "sisäänhengityspuoleen", eli et avarra putsaripuolta (eli lisää koneeseen virtaavaa ilmamäärää), ei suuttimiin tarvitse koskea. Jos vaihdat vapaammin hengittävän putsarin, vaihdat myös uuteen tilanteeseen sopivat suuttimet / ruiskuohjelman.Ja niinhän se menee et mitä enemmän avarrat sitä enemmän vaatii isompaa suutinta!