Laitetaas alkuun taulukkotietoja:
Renkaat:
Etu MH90-21
Taka 130/90-16
Tehtaan painesuositukset (Dunlopeille) solo/matkustaja:
Etu: 2,1/2,1 bar
Taka: 2,5/2,8 bar
Avon Venom (nyt alla), rengasvalmistaja ilmoittaa ainoastaan:
Etu: 2,5 bar
Taka: 2,7 bar
Olen ajellut likimain puolet ajosta soolona ja puolet kaksi niskassa. Paineina olen pitänyt noita Avonin ilmoittamia kummassakin tapauksessa. (Laiskuus...) Nyt ollaan lähdössä muutamaksi viikoksi reissuun kaksi niskassa + rojut. Oliskohan syytä vielä nostaa paineita noista Avonin ilmoittamista? Mites (liian?) kovat paineet vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja renkaiden kulumisiin?
Ja kuinka normaalia on paineiden itsestään tippuminen renkaissa? Takanakki (tubeless) pitää paineet monta kuukautta, mutta eturengas (sisäkumi) tuntuu putoavan tosta 2,5 bar paineesta 2,2 bar:iin likimain viikossa. Itse epäilen venttiiliä, luulis reiän kautta tyhjenevän nopeammin.. Sisäkumi on kauden alussa vaihdettu ja vasta 3000 km ajettu.
Niin ja noita Venomeja voin lämpimästi suositella ainakin vakauden suhteen. Kulumisesta ja märkäpidosta ei vielä ole tarpeeksi kokemusta. Tälläkin foorumilla joskus puheena ollut kaistaviivojen päällä "nuljuminen" on hävinnyt tyystin renkaiden vaihdon myötä. Edelliset oli OEM Dunlopit.