niin pistä tarpeeksi tietoja heti esim sytkätyyppi, kaasari, ym ja anna tarkka kuvaus oireista niin yritetään pähkäillä mikä on vikana
perusasioita on mm.
puhdista kärjet ja säädä kärkiväli, jos kärjet palaneet usein vika konkassa vaihda aina konkka ja kärjet yhtäaikaa hyvälaatuisiin =vähemmän ongelmia
avaa kärkikansi ja anna moottorin käydä jos kipinöi kärkien välissä on konkka viallinen
tarkista tulpan johdot jos hakeamia tms. vaihda. moottorin käydessä sumuta vettä tulpan johtoihin jos käynti pätkii luultavasti johto lyö läpi=vaihtoon
jos vaikea käynnistää ja tehottoman tuntuinen kaasuttimen puhdistus usein auttaa. tarkista samalla bensapinnan korkeus ja neulaventtiilin toiminta
tarkasta kaikkien asiaan liittyvien kiinnitys ruuvien kireys
jos sulla on käyntihäiriöitä pyörässa
Re: jos sulla on käyntihäiriöitä pyörässa
Hyviä neuvoja.proffa kirjoitti:niin pistä tarpeeksi tietoja heti esim sytkätyyppi, kaasari, ym ja anna tarkka kuvaus oireista niin yritetään pähkäillä mikä on vikana
perusasioita on mm.
puhdista kärjet ja säädä kärkiväli, jos kärjet palaneet usein vika konkassa vaihda aina konkka ja kärjet yhtäaikaa hyvälaatuisiin =vähemmän ongelmia
avaa kärkikansi ja anna moottorin käydä jos kipinöi kärkien välissä on konkka viallinen
tarkista tulpan johdot jos hakeamia tms. vaihda. moottorin käydessä sumuta vettä tulpan johtoihin jos käynti pätkii luultavasti johto lyö läpi=vaihtoon
jos vaikea käynnistää ja tehottoman tuntuinen kaasuttimen puhdistus usein auttaa. tarkista samalla bensapinnan korkeus ja neulaventtiilin toiminta
tarkasta kaikkien asiaan liittyvien kiinnitys ruuvien kireys
Muista vielä kirjoittaessa käyttää lauseen alussa ISOA kirjainta, välimerkkejä kuten pilkku ja piste sekä niiden jälkeen välilyötiä. Selkeyttää & helpottaa kirjoitetun ohjeen lukemista ja luetun ohjeen ymmärtämistä.
hyviä neuvoja muista vielä kirjoittaessa käyttää lauseen alussa isoakirjainta välimerkkejä kuten pilkku ja piste sekä niiden jälkeen välilyöntiä selkeyttää & helpottaa kirjoitetun ohjeen lukemista ja luetun ohjeen ymmärtämistä
Muista myös, että "ylimääräinenkään" aiheeseen liittyvä tieto ei ole pahasta. Mummon kutomien villasukkien väriä ei kuitenkaan tarvitse mainita, vaikka niillä alumiiniosia kiilloittelisikin...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Isoa löytyy!
Laitoit sitten KAIKKI omistamasi ISOT kirjaimet tänne.
Toivottavasti proffalla rittää niitä muuallekkin...

Toivottavasti proffalla rittää niitä muuallekkin...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Moi.
Eli, kun mulla on käyntihäiriö...
Yön jälkeen ku käynnistän pyörän, tai sit työpäivän jälkeen, laitan huikan päälle ja annan pyörän käydä vähä aikaa...Ilman huikkaa ei lähe kylmänä käyntiin... Lähtee hyvin käyntiin, käyki ihan ok. Sit lähen ajaa ja pätkiminen alkaa... Oon koittanu ottaa huikan pois ja laittaa takas päälle eikä auta... Pätkii ja nykii, välil paukkuu putkessa... Pauke kai johtuis liian rikkaasta seoksesta? Eli huikka pois... Sit taas alkaa nykiminen... Sit ku oon ajanu 5-10 kilsaa ja moottori lämmin ei enää mitää vikaa... Liittyykö tää ryyppyyn jotenki?? Viime talvena vaihdoin ryypyn vaijeri hässäkän uuteen ku vanhasta oli muovi osat murentunu. Talvella vaihdoin myös uuden tankin, ei luulis siitäkään johtuvan. Keväällä putsasin "koho kammion" ku oli vanha bensa kiteytyny sinne... Tulpat ja öljyt vaihdettu myös. Pyörähän on vm.-92, 883 Sportster ja kaasari alkuperänen...
Kiitos jo etukäteen...
Dalle
Eli, kun mulla on käyntihäiriö...
Yön jälkeen ku käynnistän pyörän, tai sit työpäivän jälkeen, laitan huikan päälle ja annan pyörän käydä vähä aikaa...Ilman huikkaa ei lähe kylmänä käyntiin... Lähtee hyvin käyntiin, käyki ihan ok. Sit lähen ajaa ja pätkiminen alkaa... Oon koittanu ottaa huikan pois ja laittaa takas päälle eikä auta... Pätkii ja nykii, välil paukkuu putkessa... Pauke kai johtuis liian rikkaasta seoksesta? Eli huikka pois... Sit taas alkaa nykiminen... Sit ku oon ajanu 5-10 kilsaa ja moottori lämmin ei enää mitää vikaa... Liittyykö tää ryyppyyn jotenki?? Viime talvena vaihdoin ryypyn vaijeri hässäkän uuteen ku vanhasta oli muovi osat murentunu. Talvella vaihdoin myös uuden tankin, ei luulis siitäkään johtuvan. Keväällä putsasin "koho kammion" ku oli vanha bensa kiteytyny sinne... Tulpat ja öljyt vaihdettu myös. Pyörähän on vm.-92, 883 Sportster ja kaasari alkuperänen...
Kiitos jo etukäteen...
Dalle
koitas pistää täydellä ryypyllä käyntiin ja annat käydä sen 15 sekkaa
sitten pistät ryypyn puoleenväliin ja lähdet ajelemaan
annat olla ryypyn siinä pari kilsaa ja pistät pois, jos ei ole jo itse tärissyt
mulla oli samaa vaivaa mutta kokeilemalla löyty toimiva tapa omalle mopolle
tietty ne seoksetkin voi sitten kattoa vaikka dynossa kuten itse tein
sitten pistät ryypyn puoleenväliin ja lähdet ajelemaan
annat olla ryypyn siinä pari kilsaa ja pistät pois, jos ei ole jo itse tärissyt
mulla oli samaa vaivaa mutta kokeilemalla löyty toimiva tapa omalle mopolle
tietty ne seoksetkin voi sitten kattoa vaikka dynossa kuten itse tein