Osbe Rufus

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

ivaanajulma

Osbe Rufus

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

Viime lauantaisen sadekelikokemukseni jälkeen päädyin hankkimaan paremmin kasvoja suojaavan potan pitempiä retkiä varten. Roof Boxeria on kehuttu kovasti maasta taivaisiin, mutta 300 euron hinta hirvittää, etenkin kun juuri ostin uuden avopotan (sen missä kastuin..). Umpikypäristä Bandit XXR miellyttää silmää, hinnaltaan tosin ei jurikaan boxerista eroa. Kolmantena, hieman edullisempana vaihtoehtona kummittelee Osbe Rufus.

http://www.designerhelmets.com/prodlist ... prod=Rufus

Avopottahan sekin on, mutta visiirillä ja maskilla varustettu sellainen. Kävin jo haulla läpi kaikki pottakeskustelut, mutta en löytänyt mainintaa tästä. Onko kenelläkään kokemuksia? Onko ihan p...a? :?:
Elvis The King Kuva
the saint
Viesti:

osbe

Viesti Kirjoittaja the saint »

2v oon rufuksella ajellu.Ei valittamista.Pää pysyny kuivana muttei se mailman hiljasin kypärä oo ajossa.
the saint
Viesti:

osbe

Viesti Kirjoittaja the saint »

2v oon rufuksella ajellu.Ei valittamista.Pää pysyny kuivana muttei se mailman hiljasin kypärä oo ajossa.
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Näyttäisi noita saavan Suomen Oulustakin 99? hintaan.
Hoversport Ketokatu 8, 90140 Oulu
http://www.hoverfin.com/
Yritys on kyllä minulle tuntematon.

Itse ostin sen LEMin missä on avattava leukasuoja. Ihan ok ja parempi päässä kuin Roof, mahtuu nenäkin visiirin taakse. Huurtuu vaan sateella pahasti, jolloin on ajettava leukasuojus auki. Sehän ei ollut takoitus :twisted: Myöskään mitään äänieristystä ei Lemissä ole, joutu hankkimaan ne 1 euron korvatulpat. Rasittavaa ruuvailla niitä korviin. Taidan jatkaa ajelua tällä Davidalla, se on hiljainen ilman tulppiakin.
ivaanajulma

Itse asiassa toinen avopotistani on Osben ja ostettu hoversportista. Tuovat itse maahan (ymmärsin näin). Ei tosiaan mikään himuisen hiljainen, korvatulpat tarvitaan :? Tuli tuossa vastaan vielä yksi vaihtoehto: Airoh TR1. Hinnaltaan menee Roofin ja Osben väliin, 200 ?. Leukaosa on irroitettava ja visiirin alla on erilliset aurinkolasit.

Kuva

Täytynee jatkaa etsintöjä.. :D
Elvis The King Kuva
Lapiolalli

Viesti Kirjoittaja Lapiolalli »

Mistä tuota saa : Airoh TR1 ?
ivaanajulma

Elvis The King Kuva
bikermouse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bikermouse »

Näköjään myös moposportista :wink:
ivaanajulma

Näköjään myös moposportista
Täytyykin poiketa kotimatkalla sovittamassa! Kiitos bikermouse! :D
Elvis The King Kuva
Horuk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Horuk »

Saa muuten w-twincitystäkin.Jos ostat niin tiukkaa ne kuusiokolot millä visiiri on kiinni.Mulla lenteli ruuvit ja prikat pitkin maantietä.Ihmekyllä,osat löyty kun tarpeeks kauan etittiin.
Joo ja vaatii kyllä korvatulpat.
ivaanajulma

Kiitti vinkistä :wink:
Elvis The King Kuva
ivaanajulma

Kävin kuin kävinki kokeilemassa Airohia. Vähän himmelin oloinen, mutta ei niin järkyttävän korkea kökkerö päässäni kuten avopotat usein. Inhottavaa kun kaikki kypärät tehdään samoihin kuoriin ja kokoa säädetään fyllinkien määrällä. Nykyisessäkin kypärässäni näytän ihan South Parkin Kennyltä..

Valitettavasti moposportista ei löytynyt mun kokoani hyllystä ja myyjät olivat paeneet tiskin alle, joten potta jäi ostamatta. Tosin vielä kaipaisin lisää kokemuksia käyttäjiltä siitä osbestakin..
Jos ostat niin tiukkaa ne kuusiokolot millä visiiri on kiinni.Mulla lenteli ruuvit ja prikat pitkin maantietä.
BTW..Käyttöohjeessa oli neuvottukin tekemään juuri näin..et sitten ohjetta lukenut, Horuk :wink:
Elvis The King Kuva
Horuk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Horuk »

Mikä käyttöhje?Potta päähän ja baanalle...
olis kai pitäny :D :D
jarsin

Viesti Kirjoittaja jarsin »

Millanen Osben meteli on verrattuna roofiin?
mulla v.98 malli ja ujeltaa ja viheltää ihan v*tusti.uudemmissa on paremmat tiivisteet kyllä
ivaanajulma

No niin Airoh tuli nyt sitten ostettua ja samaa kyytiä testattuakin, kun juhannusriennoissa tuli painettua uusi potta kaalin peittona.

Sadekelin kokemuksia en ehtinyt potasta saamaan, huurtuminen saattaa olla vesikelillä ongelma :?: . Muuten voin sanoa että plussaa on ehdottomasti keveys, kohtuullinen melutaso verrattuna avopottaani (pitemmällä matkalla tulpat tosin tarpeen) ja kiinnityksen näppäryys. Miinusta annan aurinkolipalle, jota itse en voinut käyttää lainkaan.. Veti silmät aivan kieroon 8O
Elvis The King Kuva
Vastaa Viestiin