Sirittääkö mun päässä vai Sportissa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Sporttiboy
Viesti:

Sirittääkö mun päässä vai Sportissa

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Nyt pääs käymään niin, että kun tulin tuolta Ristiinan suunnalta Rotta-rallista niin kuului sirinää. Ajattelin aluksi, että riittävästi nautituilla nestemäisillä stimulanteilla vois olla osansa asiassa, mutta kun tänää lähdin taas baanalle, niin siritys alkoi uudelleen! Ei ollu vikaa huonossa kaljassa:

Tarkemmin kun tutkin asiaa kyykyssä Sportin vieressä (älkää vittuilko kyykkypyöräilystä!) niin paikallistin äänen etupytyn rockerboksin paikkeille. Ääni on sellainen vähän viheltävän sävyinen, ei mikään laakerikitinä tai vastaava metalli/metalli ääni.

Ääni vaihtelee kierrosten mukaan ja kun vedättää vähän sitä ei kuulu ollenkaan (paukkuuko putket liikaa????) ja sen saundi selkeesti muuttuu moottorijarrutuksessa.

Mystistä, ja loma uhkaa eikä tekis mieli jäädä tien varteen jossain Lapissa tai pistää omaisuutta koneremppaan kesken ajokauden.

Apua Evo-koneiden gurut ja jumalat!

Nimimerkki tiedosta kiitollinen
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Joskus ovat kovin pieniä nämä huoliemme aiheuttajat: mulla kuului sportistani (kyykky ja ylpeä siitä) sirinää/kilinää, jonka tulkitsin kuuluvan etupytyn venakopasta. Sitten taas, kun otin käyttöön uuden tankkilaukun, sirinä/kilinä katosi. Syy selvisi: se oli bensatankin korkin (lentokone) läppä, joka kilisi tärinässä, kun en ollut lukinnut sitä avaimella. Että joskus näinkin pieniä ovat murheemme. Mutta onko sun pyörässä lentsikkakorkki?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jep, sama vika aikoinaan omassa sportissa. Ostin siihen jonkun Zodiac/Customchrome tankin jossa tuo "lentokonekorkki" ja kilinää ja sirinää riitti. Varsinkin jos laitoit sen korkin väärinpäin eli läpän sarana itseesi päin...
Mopopoika -65
Viesti:

Mistä vaan....

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla sirinän aiheutti löystynyt umpion lasi.

Jo matkameteli hiljeni kun kiristin umpion pannan...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Sporttiboy
Viesti:

Perustankki

Mulla on ihan tavallinen King-tankki ruuvikopalla kun se kaunis 16,5 litraa vetävä ja viime talvena rakkaudella rakennettu lentokonekorkilla (tosi hyvin upotetulla ja tiiviilla) varustettu ylpeys kusi bensat pari viikkoo sitten munille kun takasaumaan tuli "pieni" halkeama.

Ei kestä tavallinen plootu ja kempin sauma kiireessä tehtynä näitä tärinöitä...

Ääni siis kuuluu myös tyhjäkäynnillä (JESH SE ON VIHDOIN KOHDALLAAN) ja siinä olotilassa mä sen lähteen paikallistinkin.

Mua vaan kiinnostaa kun tossa on hydrauliset nostimet, ETTÄ MIKÄ HELVETTI SIELLÄ YLIPÄÄTÄÄN VOI SIRITTÄÄ va onko vika oikeesti mun nupissa ja rankassa rock-musiikin soitossa/kuuntelussa mahdollisesti vaurioituneissa kuuloelimissä.

Se vaan huolestuttaa kun kaverikin mielestään kuulee sen ja se kuuntelee vaan klassista... :oops:
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve Sporttiboy!

Ainakin mun kone sirittää lämpösenä niin kauniisti, että.

Ettei kyse ole nyt vaan löysästä kypärästä ja turhasta huolesta. Kenties lämpimästä kelistä. En meinaa vaikutuksesta päähän vaan moottoriin. :wink:

Pitäis olla toinen vastaava kone vieressä sirkuttelemassa, niin tietäs onko huoleen syytä.

Onko se vain lämpimän kelin saundi, koska olen havaitsevani samaa omassa fillarissa kuumalla kelillä. :roll:

Ehkä ei syytä ongelmaa.

Terveisin
Sporttiboy
Viesti:

Ei se alkuun

Ei se alkuun näillä lämpimillä sirittänyt, alkoi tossa Ristiinan keikalla. Ja se on oikeesti aika kuuluva ääni, mulla on sentään suorat huorat ja ne ei oo ihan hiljaisimmat putket mitä löytyy ja kyllä se yli kuuluu...
hemuli
Viesti:

Re: Perustankki

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sporttiboy kirjoitti:Mua vaan kiinnostaa kun tossa on hydrauliset nostimet, ETTÄ MIKÄ HELVETTI SIELLÄ YLIPÄÄTÄÄN VOI SIRITTÄÄ va onko vika oikeesti mun nupissa ja rankassa rock-musiikin soitossa/kuuntelussa mahdollisesti vaurioituneissa kuuloelimissä.
Ei se olis ensimmäinen rikkoutunut hydrauli... Tosin siitä lähtevä ääni on jo aika kova. Käy nyt kaikki ruuviliitokset siltä suunnalta läpi ja heiluttele puolat sun muut jotta onko päässy löystymään. Kuulostaa kyllä aika epätoivoiselta touhulta.... :evil:
Sporttiboy
Viesti:

Katsellaan

Joo, tarttee joku ilta perehtyä asiaan pajalla jos ei pata laukee tai sirinä muuten helpota sitä ennen.

Nyt lähden kuitenkin vaimon kanssa muutamaks päiväks mopolla Affenanmaalle ja saaristoon, kerron sit jälkeen kestikö...
Sporttiboy
Viesti:

Kesti

Ääni ei oo muuttunut just mikskään, veto ei oo muuttunu just mikskään, aurinko meni tänään pilveen ja päätin sit tulla takaisin töihin...

Vähän toi kaasari vielä vittuilee mutta pajalla siitä otetaan selkävoitto.

On toi ihme laitos...
Sporttiboy
Viesti:

Nyt se sit sen teki...

Liittyy mahdollisesti tähän samaan juttuun...

Alkoi tehdä ihan kummaa tossa pari päivää sitten:

Kylmänä käynnistyy hienosti ja käy nätisti kaikkea (tyhjää ja kierrosta), toimii kuin junan vessa, MUTTA

Kun ajaa hitaassa jonossa alkaa pikkuhiljaa yskiä ja kokea hengenahdistusta aivan kun ei sais kunnolla kakkua, ja vielä pahempaa

Kun sammuttaa vaikka tankille ja ruimasee uudelleen käyntiin lähtee, mutta jos antaa liikaa happea heti tuoreeltaan alkaa taas kokea hengenahdistusta ja sammuu, eikä muuten lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt riittävästi (esimerkiks 1,5 h Mechelininkadulla...)

Sit taas ihan normaali

Onks nyt niin että on venoissa jotain ahistusta vai kaasarin säädöissä?

Ei oikeesti oo kivaa tuolla stadin ruuhkissa
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Moi Spottiboy! Tämä saattaa kuulostaa vähän liiankin simppeliltä diagnoosilta, mutta ei sitä koskaan tiedä. Nimittäin ihan samanlaiset oireet oli mullakin kerran sportissani, ja ihmettelin, että mikä on kun nykii ja ähkyy, eikä jaksa vetää muuten kuin kovilla kierroksilla? No, selvisihän se sitten tallilla: ääliö minä en ollut huolimattomuuttani sulkenut ryyppyä kokonaan lähtiessäni ajamaan
:oops: , ja kone sai liian rikasta kakkua. Onneksi en ehtinut ottaa konetta pöydälle 8O
Timppa

Samaa huttua?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Mulla oli vähän vastaavia oireita eli hapettaessa alko nykiä kiihdyttäessä, syy: kakkaa bensansuodattimessa, joka heilui edestakaisin.
Sporttiboy
Viesti:

Sorry

Tsekattu, ryyppyä mulla ei seenä edes ole! konehan lämmitetään sopivalla kaasulla...

Suokkari on uusi ja puhdas, vaihdettu samalla kun kaikki kaasarin tiivisteet ja muut pikkukilkkeet.

Joku tänään vihjas, että bakeliittia rankasti keinäsen ja imusarjan väliin lämmöneristeeks, on toi käyny itselläkin mielessä kun kaasari tuntuu selvästi kuumalta, mutta kuinka se ennen pelitti????? Ilman bakeliitteja! Onko keinasen korjaussarja huonompi kun oma (6pac)????

Manne mennyt kiinni, sieltä sais bakeliittiholkkeja, tarttee varmaan taas mennä pajalle ja soveltaa jotain...
Sporttiboy
Viesti:

Hävettää!

Hävettää niin vietävästi...

Kun kaikki oli koitettu ja taas viikko kärvistelty tien päällä tuli aika mennä pajalle öljynvaihtoon ja siinä samalla taas kaasari paloiks pöydälle (se siritys muuten loppu kun vaihdoin Hot bikestä ostetun bakeliittiholkin kaasarin ja imusarjan väliin, tai paremminkin muutti soundiaan, sieltä se sit tais tullakin).

Ja kas, Keihinin repairsetissä olikin ollut mauserilla mitattuna 0,46 mm pitempi kohon neula kuin siinä mun vanhemmassa läppäkeinäsessä!!!

Ilmankos meinas takuta välillä matkanteko kun bensapinnat oli liian alhaalla...

Nyt hävettää mutta opikshan tääkin on otettava! :oops:
Vastaa Viestiin