pannarin tulppien pituus..

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Pörre

pannarin tulppien pituus..

Viesti Kirjoittaja Pörre »

mursin toisen tulpan ku avasin sitä eilen ja hain uusia tulppia kaupasta.. mulla oli malli mukana ja melkein kaikki tulpat mitä täällä suositeltiin oli noin puolet liian lyhyitä. muistaakseni esim. J12YC:ssä on kierteiden pituus 9.5mm kun taas mulla on nois tulpis 19mm. en muista mun tulppien mallia ulkoo ku en ottanut tyhmyyksissäni niitä töihin mukaan mutta osaisikos joku kertoa että voikos toi pelata niin paljon lyhyemmillä tulpilla??? vastaavan mittanen championilta olis esim. RC12YC että pitäiskö koitaa
tollasta?. mun tulpista ei näe mallia kun ne on maalattu mustaks :? . multa löytyy tällä hetkellä uutena championin RC12YC:t (19mm pit.kierteet) ja NGK BP5Hs:t (9.5mm pitkät kierteet). vai saako tota "ainoaa ja oikeaa pannutulppaa" eli J12YC:tä usempana eri kierremittana??

ai niin.. pyörä on -55 1500 pannu STD- tuplatulppakansilla (tosin vaan toiset tulpat käytös)
-PANHEADS MC-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tulpan koodissa jokin kirjain/numero kertoo aina tulpan kierteen halkaisijan ja pituuden. Eli J12YC:tä ei ole eri pituisina. Meneekö STD:n kansiin sitten evon tulppa jossa on pitkä kierre?
Pörre

joo no mä kattelin että siinä J12YC:ssä juurikin toi J kertoo että siinä on "lyhennetyt kierteet". mulla menee ne pitkät tulpat sinne. kierteet on kyllä niin syvätkin ettei sinne kyllä varmaan kannata lyhyitä laittaa. ei löydä välttämättä kipinä perille sytyttään seoksia!! 8) no hyvin se lähti käynttiin noilla RC12YC:illä.. aika näyttää mitä pannu tykkää noista tulpista
-PANHEADS MC-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Täytyipä ihan tutkia asiaa, championin tulpista on ihan hyvät sivut www.championsparkplugs.com - sieltä löytyy kaavio joka valaisee tulpasta löytyvää koodia:

www.championsparkplugs.com/images/champion.jpg

Sen mukaan J12YC:n ja RC12YC:n ainoat erot on kierteen pituus ja kuusiokannan koko. Muuten RC12YC pitäisi toimia vallan loistavasti pannarissa.
mr.pannu

pannun tulpat

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

itselläni on -53 pannuttimessa tulpat malliltaan NGK BP5ES ja kannet STD.
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Pörre kirjoitti:joo no mä kattelin että siinä J12YC:ssä juurikin toi J kertoo että siinä on "lyhennetyt kierteet". mulla menee ne pitkät tulpat sinne. kierteet on kyllä niin syvätkin ettei sinne kyllä varmaan kannata lyhyitä laittaa. ei löydä välttämättä kipinä perille sytyttään seoksia!! 8) no hyvin se lähti käynttiin noilla RC12YC:illä.. aika näyttää mitä pannu tykkää noista tulpista
Mä tulupista mitään..mutta kävikkö jo konttuurilla ja kuis kävi... saaraanko yks pannu lisää tiälle.
Pörre

En käyny viä konttorilla.. kaverin pistin kyseleen että missä katsastetaan. :wink: kai se pitää ens viikolla leimata.. ajellu oon kyllä jonkun verran ja hyvin tuntuu toimivan. liikkuu vaan niin perkleesti virkavaltaa tos viereisellä tiellä että arveluttaa ajella ilman kilpee ja amerikkalaisittain tukka tuulessa hulmuten.. en oo viellä ostanu kypärää.. paitsi yhden vitun ruman E-hyväksytyn kännis moottoripyörämessuilta ja kun toi pää meinaa muutenkin olla leveempi ku hartiat niin se E-hyväksyntä ei sitä ainakaan auta :twisted:

Hyvin muuten pelas ne RC12YC:t
-PANHEADS MC-
Vastaa Viestiin