japsi vs H-D

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jeppe

japsi vs H-D

Viesti Kirjoittaja jeppe »

Moi!
Aattelinpa kysästä, ku tossa satuin kuuleen paria jengiä...
Eka japsipyöräilijät (Intruder) kehuvat niin pyöriään ja sanoivat, et ei H-D:eet paskoja ole,mut kalliita laitella , joten samaan pääsee Intruderilla.

No, päivä meni ja kuulin viereisestä pöydästä, et Intruderit on OK pelejä, myös harrikka-miesten mielestä...

Onko näin? Mitä mieltä esim. japsilaittajista, vai onko se edelleen, et harrikat on harrikoita ja japsit on japseja ja sekottaa EI saa..
Kiitän ja näkemiin...
väkä

Viesti Kirjoittaja väkä »

Ei nyt taas aleta jauhamaan paskaa tästä aiheesta. :twisted:
wla4245

Mitä välii

Viesti Kirjoittaja wla4245 »

Mitä väliä mitä muut ajattelee millä ajat,
pääasia on musta että ajaa ees jollakin.
Esson baarit on täynnä wannabee motoristeja
joilla on mielipide tarvittaessa mistä merkistä ja
mallista tahansa.
Pääasia on että itse tykkää.
t.vellu
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Täähän on selkee trolli.

-rieska
Sporttiboy
Viesti:

Harvoin mutta kuitenkin

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mähän en yleensä näihin juttuihin kommentoi, mutta nyt kuitenkin...

Mulla on ollu "urani" aikana vaikka minkälaista mopoa ja kaikista oon nauttinu täysin siemauksin! Nyt on Härrä ja siitä kaksin kauheemmin (just tulin tallilta ja totesin syyn miks sähvöt otti ja katos).

Oleellista on kai se että kaikki saa harrastaa silleen kun haluaa ja antaa muillekin oikeuden ja mahdollisuuden harrastaa. Avarakatseisuus ei kai koskaan oo haitaks.

Silti mä tykkään Härrästä vaikka sitä saakin aina välillä laitella, antakaa mun tykätä, niin mäkin annan muitten. :P :P :P
tapsaj

kaikille riittää mieluisensa...

Viesti Kirjoittaja tapsaj »

Tää kysymys on niin vanha, että se varmaan aikanaan riitautti Kainin ja Aabelinkin.
Mä olen kyllä samaa mieltä edellisten kommentoijien kanssa siitä, että ajaa ja laittaa sellaista 2- tahi 3-pyörää millä tykkää ajaa ja harrastaa. Perskohtaista kokemusta on sekä HD:stä että Japsista.
Kun ekaksi pyörääkseen hankkii ameriikan raitilta FXE -77:n, jota on joku paikallinen "harrastanut" niin palaa aikaa ja tupakkia ja eeroja ja pitää olla vielä kavereitakin, jotka auttaa alkuun kunnes olet sinut härvelin kanssa. Sitten on kyllä tosi lystiä ja sitä riittää kun nää vehkeet on kuitenkin suunniteltu korjattaviksi ja huollettaviksi ja ikuisiksi! Ja imagon kohotus (tai ainakin muutos) samaan hintaan.
Ei yhtään hävetä sanoa, että ajan myös V-Maxia. Vaikka siinä on reippaasti kuttaperkaa, vesijäähdytys, keppiveto yms. niin on siinä HD:hen verrattuna ihan erilainen kutina kahvaa kääntäessä. On sekin silti hirvee rohjo taivuttaa mutkaan, mutta sieltä tullaankin sitten ihan eri tavalla ulos kuin HD:llä.
Jos ajoneuvovero olisi niinkuin sivistysvaltioissa niin käyttäisin nykyisten törsäysten säästön johonkin vehkeeseen jolla voi ajaa mutkaan kovempaa kuin suoraa! Japanista tai mistä tahansa muualta, mutta ei HD kun siihen valikoimaan ei kuulu laitteita, joilla horisonttia kallistetaan.
Tapsa J
hemuli
Viesti:

Re: kaikille riittää mieluisensa...

Viesti Kirjoittaja hemuli »

tapsaj kirjoitti: Japanista tai mistä tahansa muualta, mutta ei HD kun siihen valikoimaan ei kuulu laitteita, joilla horisonttia kallistetaan.
Käypä kokeilemassa Buellia niin voi mielipiteet muuttua. Alavääntöä kymmenkertaisesti japsikyykkyyn verrattuna ja kaarreominaisuudet loppuu kuskilta ennen kuin pyörältä...

Lahdentie pohjoiseen -> Kehä I länteen 270 asteen liittymä 120 kilsaa tunnissa läpi... Oli kesän ajojen jälkeen maihareiden pohjista kulmat puhki...

Jäämme odottamaan Lexan kommentteja!!! :twisted: :twisted:
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Ei tarvinnut kauaa odottaa :wink:

Hui, hui pelottaa moinen Hemuli. Tosi on; multa loppuu ainakin kantti. Vauhtia riittää mutkissa, niin että tukka lähtee. Multa lähti jo -57 Sportissa pelkällä suoralla aikoja sitten.

Silloin kun ajaa reinot jalassa on otettava vähän iisimmin. Niitä pohjia ei kuluteta. Nimittäin jalkatapit ei ota vastaan millään.

Jes, jes, jes!!!!!

PS. reinot ja ainot kaikkien toivelistalle. Oisko makeet HD-logolla? Taidanpa tehdä.
hdjokke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Eka pyöräni oli työmatka-ajoa varten hankittu Suzuki 1400 Intruder. Tämä siis Californiassa loppuvuodesta 1998. Ihan OK pyörä, mutta koska paikallisilla lähes 99 prosenttisesti oli custompyörinä Harrikoita, ajattelin minäkin, että jonain päivänä...

Ostin Softailini loppukesällä v. 2000. Pidin Intruderia tallissa ikäänkuin vertailun vuoksi. Vaikka Harrikassa onkin enemmän metalliosia, niin Intruderissa metalliosat oli joko kromattu tai rosteria. Tosin muoviosiakin sitten löytyy, eikä niitä tule ikävä.

Mutta Harrikka onkin rakentelijan pyörä, eli kallis puolivalmiste. Siirtyminen Intruderista Softailiin oli helppoa jo ajoasennosta lähtien. En ajanut Suznaa enää kuin kerran sillä aikaa kun Harrikka oli ensihuollossa. Siirtyminen Softailista takaisin Intruderiin olikin jo sitten vaikeampaa, koska tilavampaan ajoasentoon tottui aivan heti, ja Suzuki tuntui todella ahtaalta ajaa.

Intruderin tekniikka ja hallintalaitteet ovat vuodelta 1987. Softailin enemmän tätä päivää tai ainakin toimivat paremmin. Historiaa ja perinteitähän H-D:llä on vaikka muille jakaa, ja pyörän nykydesign kumpuaa juuri tästä. Perinteisistä ratkaisuista syntyy hyvä kokonaisuus, jota voi sitten osa osalta muutella - jos haluaa.

Omaan Harrikkaani on tullut ostettua osa - kaksi + tuumaiset työkalut. Intruderiin en ostanut mitään. Jostain syystä ei innostanut. Syynä voi olla myös se, että Suzuki tuntuu tekevän custompyöränsä ikäänkuin vasemmalla kädellä kyykky- ym. pyörien ohella. Olen tosin nähnyt joskus ihan siistejä rakenneltuja Intruder 1400:sia, mikä vain todistaa, että rakentelun kohteena voi olla mikä tahansa pyörä. Pääasia, että omistajalla on hauskaaja ja hyvä lopputulos kuitenkin aina säväyttää yleisöäkin.

Californian hienoimmat customithan eivät oikeastaan ole edes Harrikoita. Niissä on pienpajojen tekemät osat, rungot ja moottorit. Eikä siellä puhuta prosenteista, kuten tiedämme.

Mielestäni nyky H-D on parempi kuin 1987 -tekniikkaan perustuva Intruder. Tosin hintakin on tupla - myös Californiassa. Onko H-D tuplasti parempi, en ota kantaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
nix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nix »

kiitos hd jokke hyvistä perusteluista.

Itse olen ajanut sekä japsipyöriä että hd:ta, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Pääasia että jokainen löytää sopivan kaksipyöräisen alleen, olen huomannut että pahiten nokkiinsa tästä keskusteluaiheesta ottavat joko japsikuskit jotka ajavat uusimmilla rr-mallisilla kyykyillä sekä hd puolella nuoremmat harrastajat joilla ei ole kokemusta japseista. Vanhemmilla harrastajilla on ymmärrystä enemmän, silloin kun he harrastuksen aloittivat ei pystynyt kävelemään suoraan kauppaan ostamaan sopivaa puolivalmistetta, harrastus oli pakko aloittaa japanin pyörillä tai briteillä.
lyhdet

dodii

Viesti Kirjoittaja lyhdet »

Yks juttu .....mulla ollu molempia ....mut sitä porukkaa mikä löytyy HD-porukoista ei löydy ainakaan mun mielestä lähes tulkoonkaan japsipiireistä....siinä yks tuhannen ja yhden syyn lisäksi miks HD....vuodesta -74 mopoillu.
Vastaa Viestiin