iltaa taas,
Sportster 2003 öljynpainevalo sammuu normaalisti käynnistyksessä, mutta moottorin sammuttamisen jälkeen ei syty heti, vaan vasta muutaman minuutin päästä. Liekö anturi jumissa vai voiko olla joku vika itse öljynkierrossa eli paine ei pääse purkautumaan normaalikierron kautta (siis suodatin tukossa ja öljy menee ylivuodon kautta. Moottorin sammuessa öljy ei pääse heti pumpun eikä suodattimen kautta pois, vaan anturille jää paineellista öljyä, kunnes paine hiljalleen laskee)?? suodatin just vaihdettu, ei siis pitäis olla tukossa...
Öljynpainevalo
-
Vieras
Re: Öljynpainevalo
Mä olen vaihtanut öljynpainevalon kytkimen pariin otteeseen sen vuoksi, ettei lamppu syty "koskaan". Vika oli molemmilla kerroilla kytkimessä, ei muualla. Custom Chromen trokaamaaman kytkimen alkuperäispakkaus oli Accelin. Otin firmaan yhteyttä kysyäkseni millä paineella valo sammuu. Olisin vissiin etsinyt parempilaatuista kytkintä tilalle - jenkkiautoissakin on kovin samannäköisiä. Accelin tehtaan vastaus oli se, että "kytkin täyttää HD tehtaan vaatimukset", ei muuta. Dataa ei annettu.Thomson kirjoitti:iltaa taas,
Sportster 2003 öljynpainevalo sammuu normaalisti käynnistyksessä, mutta moottorin sammuttamisen jälkeen ei syty heti, vaan vasta muutaman minuutin päästä. Liekö anturi jumissa vai voiko olla joku vika itse öljynkierrossa eli paine ei pääse purkautumaan normaalikierron kautta (siis suodatin tukossa ja öljy menee ylivuodon kautta. Moottorin sammuessa öljy ei pääse heti pumpun eikä suodattimen kautta pois, vaan anturille jää paineellista öljyä, kunnes paine hiljalleen laskee)?? suodatin just vaihdettu, ei siis pitäis olla tukossa...
No, eikun mittaamaan. Kytkimessä ei ollut kovin suurta hysteresistä. Avautumispaine oli jotakin 0,07 bar (ihan totta). Tuohan on vain vähän päälle sen, mitä koneen öljykanaviston pohjalla on painetta, kun öljyä on venttiilikoppien päällä. Ei siis ole ihme, että lamppu jää sammuksiin vähänkin kylmän kangistamilla öljyillä. Ja ilmeisesti just kytkimen hengettömästä mekanismista johtuen se lopulta aina jumittuu - ja yleensä "auki". Autojen painekytkimet ovat suunnilleen 10x paineelle - lamppu tuskin sammuisi kuuman koneen öljyn "paineilla".
JKKo
Kyseessä on ominaisuus ei vika, kylmänä käyttäytyy juuri noin
Lämpimänä sammuu ja syttyy "normaalisti" öljynpaineet ovat siis todella pienet verrattuna autonmoottoreihin, johtuen erillaisesta laakeroinnista.
Lämpimänä sammuu ja syttyy "normaalisti" öljynpaineet ovat siis todella pienet verrattuna autonmoottoreihin, johtuen erillaisesta laakeroinnista.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Öljynpainevalo
Sama vika rahikaisella, mutta korjaantui puhdistamalla oljynpaineanturi ( pikeentynyttö öljyä ym skeidaa )