hihna ketjuksi

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

hihna ketjuksi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kuinka pitkät ketjut pitää hommata sporttiin kun vaihdan hihnan ketjuksi?
Suomeksi montako lenkkiä? ettei jäisi ainakaan lyhyeksi.

kiitos
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Vakiossa on about 106 - 108 lenkkiä hieman ratastuksesta riippuen, jos swingiä on jatkettu pari lenkkiä lisää/ jatkettu tuuma.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Muistaakos ex-Sporttiboy ketjujen tyypin?? Kun menee ketjukauppaan, niin mitä pyydän ketjusedältä. Vois hankkii uuvvet...

CF

PS. Sulta hankkimasta takalokarista tulikin etulokari :P
Shovel Kopteri ja Buell S1
Vieras

[quote="Choppers_forever"]Muistaakos ex-Sporttiboy ketjujen tyypin?? Kun menee ketjukauppaan, niin mitä pyydän ketjusedältä. Vois hankkii uuvvet...

530
Vieras

530/110 välityksellä 23/47 joutui 2 linkkiä poistamaan.
Sporttiboy
Viesti:

Choppers_forever kirjoitti:Muistaakos ex-Sporttiboy ketjujen tyypin?? Kun menee ketjukauppaan, niin mitä pyydän ketjusedältä. Vois hankkii uuvvet...

CF

PS. Sulta hankkimasta takalokarista tulikin etulokari :P
Hyvä kun tuli käyttöön ja muut ehtikin jo kertoo ketjujen tyypin... Allrightista saa oikein hjuvaa kettinkiä ihan lenkkijaon mukaan pätkittynä, ja kun mä jatkoin swingiä ja oli suhteellisen tuoreet vitjat alla niin hain vain muutaman lenkin samaa kamaa ja niitattavat lukot ja ai ku oli hyvä taas.
Pertti
Viesti:

Ketjujen tyyppi??

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Eikö mene liian vaikeaksi, jos pitää itse tietää ketjujen tyyppi.
Meillä päin mennään varaosaliikkeeseen ja pyydetään Sportin ketjut ja myyjä kysyy vahvistettu vai o-rengas.
Jokaisella mp-osakauppiaalla on luettelo josta se lunttaa ketjun tai ketju-rataspaketin mallin, ei sitä tarvitse ulkoa osata.
Näin ainakin, jos on alkuperäisjako ketjupyörissä.
Tämä toimintamalli pätee usempiin muihinkin kaupasta saataviin varaosiin ja tarvikkeisiin.
Ei olut tarkoitettu vittuiluksi, ihmettelin vaan.
Sporttiboy
Viesti:

Re: Ketjujen tyyppi??

Pertti kirjoitti:Eikö mene liian vaikeaksi, jos pitää itse tietää ketjujen tyyppi.
Meillä päin mennään varaosaliikkeeseen ja pyydetään Sportin ketjut ja myyjä kysyy vahvistettu vai o-rengas.
Jokaisella mp-osakauppiaalla on luettelo josta se lunttaa ketjun tai ketju-rataspaketin mallin, ei sitä tarvitse ulkoa osata.
Näin ainakin, jos on alkuperäisjako ketjupyörissä.
Tämä toimintamalli pätee usempiin muihinkin kaupasta saataviin varaosiin ja tarvikkeisiin.
Ei olut tarkoitettu vittuiluksi, ihmettelin vaan.
Mä ostelinkin sitä yleensä metritavarana niin on ketterämpi tehdä sovelluksia, ja tyypit on ihan kiva tietää kun on noita mopojakin erilaisia ja eri tehoisia työn alla.

Lenkkimäärä on kuitenkin aika hyvä selvittää, jos epähuomiossa otat kaks lenkkii liian lyhyet niin jopas vituttaa ajaa takas puotiin vaihtamaan, ja jos taas otat saman verran liian pitkät niin onks pajalla kalut joilla ne kaks ylimääräista saadaan siististi pois? Mulla kyllä on...
tyhmyydest sakotetaan...

Tähän ei eläin pysty

Viesti Kirjoittaja tyhmyydest sakotetaan... »

Älä tee tätä (virhettä) kotona...
... keskituen puuttuminen karsii jo vaatimattomimmat yritykset, mutta vakavasti asiaa harkitsevien Pelle Pelottomien uskaliaimpia "kun se nyt kerran on jo takapää ilmassa, niin voitelenpa samalla..." -neronleimauksia varten kuvallinen varoituksen sana ketjujaan voiteleville / voitelemaan joutuville :wink:

Varoitus: saattaa olla, että kuvissa näkyy verta - tai saattaa olla, että ei näykkään - omapa on valintasi.

http://www.cbr600f4.com/secondary_pages/seajay.html
Sporttiboy
Viesti:

Karun näköstä. onneks näissä ei oo yleensä keskitukea niin ei joudu kiusaukseen...

Ja vaatiihan se aika äijän jos meinaa rykästä vaikka Softin keskituelle tolleen näyttävästi. Jiftyn kanssa on joskus tullut rasvailtua tolla menetelmällä, mutta mä käytinkin spraytä...
Vieras

Re: Ketjujen tyyppi??

[quote="SporttiboyLenkkimäärä on kuitenkin aika hyvä selvittää, jos epähuomiossa otat kaks lenkkii liian lyhyet niin jopas vituttaa ajaa takas puotiin vaihtamaan, ja jos taas otat saman verran liian pitkät niin onks pajalla kalut joilla ne kaks ylimääräista saadaan siististi pois? Mulla kyllä on...[/quote]

Mä oon yleensä varuiks ostanu hieman pidemmät vitjat ja käyttänyt ketjun katkamiseen ihan vaan rälläkkää ja esim.ruuvaria tai pistepuikkoa. Hyvin on tähän mennessä onnistunut,ei kai siihen mitään hi-tech laitteita tarvita että saa yhet ketjut lyhenemään?
smuige
Viesti:

Re: Tähän ei eläin pysty

Viesti Kirjoittaja smuige »

tyhmyydestä sakotetaan... kirjoitti:Älä tee tätä (virhettä) kotona...
... keskituen puuttuminen karsii jo vaatimattomimmat yritykset, mutta vakavasti asiaa harkitsevien Pelle Pelottomien uskaliaimpia "kun se nyt kerran on jo takapää ilmassa, niin voitelenpa samalla..." -neronleimauksia varten kuvallinen varoituksen sana ketjujaan voiteleville / voitelemaan joutuville :wink:

Varoitus: saattaa olla, että kuvissa näkyy verta - tai saattaa olla, että ei näykkään - omapa on valintasi.

http://www.cbr600f4.com/secondary_pages/seajay.html
Katsoppa ympärillesi niin taitaa löytyä myös muutama lyhyempisorminen joukosta ihan vain avonaisen ensiovedon takia...
Näitä juttuja ei kyllä kenellekkään toivo!

Joku varmaan kohta kysyy, että miksi niitä sormia sinne pitää työntää, mutta ne huomautukset jätettäköön ihan omaan arvoonsa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin