Puhelin yms huijaukset ja yritykset

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Choppers_forever

Puhelin yms huijaukset ja yritykset

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Tällaista tapahtui pari viikkoa sitten:

Toosaa pälyillessä puhelin pärähti ja innokas miesääni sanoi Englanniksi" Sir, You have been chosen for this incredible... YOU WON!!!" Ok, heti tajusin homman olevan kusetusta, mutta kun ei ollut muutakaan, niin mä ajattelin tsekata tilanteen läpi. Eli: olin voittanut loistoloman Floridassa sekä Karibian risteilyn ;) ja vielä auton olin saanut käyttööni toiseksi viikoksi. Hehe, katotaanpa lisää. Sitten alkoi se mihin monet mummot varmaan lankeavat, eli pienellä sijoituksella voittojen lunastus varmistetaan. Tähän he tarvitsevat kortin numeron. SITTEN heidän turvapäällikkönsä tarkistaa validation day - koodia vastaan kortin paikkansa pitävyyden. SILLÄ välin former Miss USA keskustelee sinun kanssasi kuinka hienon loman olet voittanut ja mitä kaikkea voit tehdä lomallasi. Just joo ;)

Tämä kaikki tapahtuu ristitulienglannilla, jossa varmasti kielitaidoton on huulipyöreänä.

Do diin, halusin nähdä onko heillä mun luottokortin tiedot ja pyysin "turvapäällikköä" puhelimeen" Maa jne... koodit menivät titenkin oikein ja varmoin ottein, mutta viimeiset 4 numeroa olivatkin väärin. Sekunti meni, kun löivät luurin korvaan sen jälkeen kun sanoin" These are NOT the correct numbers" Ja tämä kaikki tapahtui noin 10 minuutin aikana ja tuntemattomasta numerosta.

Niin, onkos muilla tarinoita hauskoista huijaus yrityksistä. Spammit ja nettiskeidan voi unohtaa, niitä tulee sata päivässä. Ja vielä parempaa, uskaltaako joku tunnustaa langenneensa johonkin huijaukseen??

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Sooveli

Viesti Kirjoittaja Sooveli »

Kuulin tälläisen, sähköpostilla oli pyydetty rahaa ``lainaksi`` jostain eteameriksta. Henkilö oli vastannut ja valehdellut tulevansa sinne lomalle ja voisi lainata rahat. Sähköpostiin oli vastattu ja häntä oli aikonut tulla vastaan henkilö joka pitää lappua jossa olisi hänen nimi. Nimekseen hän oli sanonut Otan Suihin. On siinä suomalais turistit saanut katsoa kun joku on seissyt Otan Suihin lappu kädessä.
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Kuuluisa Nigerialaishuijaus, lisätietoja mm. täältä:
http://www.happyscrappy.com/cp/scam.html

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
tippala

Viesti Kirjoittaja tippala »

Mulle tulee Mobilisti ja Kopteri.
Kerran soitti joku GTI- makasiinin kauppias ja sano että mie ku olen
niihin moottorilehtiin suuntautunu niin nyt olis pommitarjous!
Alytön määrä GTImakasiinia joku 15,90, ja sitten kestotilaus.

Sanoin sille juipille että ei kiitos, V8 magazine( tuli vissiin 15 vuotta /(1981- 90 lopulle) Sitten siinä alko olemaan liikaa varttimailihommia, niin lopetimpa senkin.

Mutta mobilistia ei voi kun kehua (henk.koht. mielipide)

No, asiaan, anteeksi olen taas humalassa kun tätä kirjotan.
Niin se GTI myyjä löi mulle lopulta luurin korvaan, kun jaksoin aina
kysyä ja tähdentää että paljonko se oli se kestotilaus sitten tämän
ultrahienon tarjouksen jälkeen ja paljonko se ompi halavempi jos ärrältä ostaa.

Eli malttia ja hermoja. Ps. mullekki on tullu noilta nikerian pojilta postia.

Tässäpä tätä
Bau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Tässä sivu jossa Nigerialaishuijarit tulee huijatuksi :D

www.419eater.com
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Mulle tuli hiljattain sähköposti "lakimieheltä" mistähän ihmeen vinkuintiasta se nyt oli...?

Hän kertoi etsivänsä internetin välityksellä kaikkia joiden sähköpostiosoitteessa on allekirjoittaneen sukunimi. Saman niminen herrasmies kun oli perheineen kuollut auto-onnettomuudessa ja tietenkin jäänyt ilman perillisiä. "Lakimies" kertoi etsivänsä perijää 12 miljoonalle dollarille...

Yhteystietoja hän olisi kaivannut, ei kysynyt luottokortin numeroa, ihme kyllä... Kaikki lainopilliset kiemurat ovat tietenkin hoidossa ja kaikki valmiina perillisen löytymistä varten.

No enpä säilyttänyt kyseistä meiliä, haiskahti sen verran, ja kun en ole syntyjäni edes "oikean niminen", niin otollisempiakin "perijöitä" varmasti löytyy ;)
akrapu

Viesti Kirjoittaja akrapu »

Meikaläiselle taas kävi niin, että ilman mitään kummoisempaa surffausta selaimeen pläjähti ikkuna, joka kertoi, että olen voittanut Karibian risteilyn. Olin heti, että mitä v...tua. Skeptikko kun olen, niin suljin heti ikkunan. Tälläinen ei voi olla muuta kuin huijausta...
Kokonaan toinen tarina on se, kun sain äiti-venäjän maalta oikein kirjepostia silloiseen työosoitteeseeni. Siellä olisi ollut tarjolla kohtuuhintaista aviovaimoa toverihintaan. No, en sitten vastaillut kirjeeseen...
Pan58

Viesti Kirjoittaja Pan58 »

Vanha topic esille ajankohtaisuuden vuoksi .

Taas on liikkeellä luultavasti Nigerialaisia nettikauppa-shekkihuijareita .
Jos olet myymässä jotain netissä ja saat vastauksen ulkomailta , jossa luvataan lähettää maksu shekkinä , joka on summaltaan isompi , kuin myyntihinta niin unohda koko juttu .
Parhaassa tapauksessa menetät myymäsi tavaran sekä lähettämäsi "ylimääräisen" summan rahaa .
Muutenkaan ei kannata hyväksyä ulkomaista shekkiä maksuvälineenä .
Shekin katteellisuuden tarkastuttaminen kestää n. kuukauden ja maksaa .

Mun pyörää yritettiin ostaa yllä mainitulla tavalla , mutta siinä vaiheessa kun shekki tuli normaali postissa kotiin niin arvasin homman kusetukseksi .
Otin yhteyttä pankkiin , josta kerrottiin kyseessä olevan mitä todennäköisimmin Nigerialaisten tekemä huijausyritys .
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Pan58 kirjoitti:...Shekin katteellisuuden tarkastuttaminen kestää n. kuukauden ja maksaa...
Tämän takia esim. eBayssa myyjät pitävät tavarat itsellään niin kauan kunnes shekki on varmistettu. Vasta kun rahat on kourassa lähtee kamat postiin.
Vastaa Viestiin