Päivää vaan taloon. Ensimmäistä kertaa tulilla. Pyörää ei vielä ole tallissa, eikä ole talliakaan, että sen puoleen. Kuumeisesti kuitenkin odotellaan elämäni ensimmäistä moottoripyörää saapuvaksi.
Lupasivat toimittaa mulle Nightsterin huhti-toukokuun vaihteessa. Voi sitä poltteen määrää.
Assiaan. Tuli tuosta mieleen kun aiemmin kirjoitettiin ettei yksittäistä tuotetta kannattaisi amerikasta tilata. Itse innostuksissa ja pikkusimassa ajattelin kokeilla.
Löysin jotain kautta sellaisen puljun kuin
www.stpaulhd.com ja sieltä sellaisen takin kuin HD Torque. Olin katsellut että pari suomalaista nettikauppaa (nimet unohtu) pyysi melkoisen suolaista hintaa, eli n. 850 ?. Amerikan ihmeet tarjosivat 359,95 taalaa + postikulut 49,95 $. Ei muuta kuin tilaus menemään, kortti vinkumaan ja ihmetteleen kuin äijän käy. Meni 5 päivää ja tullista lappu että saa noutaa. Pelonsekaisin tuntein ja mieli maassa läksin liikkelle että mitäköhän jää viivan alle.
Eli tulli nappasi tuotteen hinnasta (359,95 $) 4% sekä tuotteen ja rahdin yhteishinnasta 409,90 sen alvin 22%. Eli yhteishinnaksi tullireissulle tuli n. 70 ?. Yhteislaskua takille siis ~350 ?. Ihan asiallinen hinta mielestäni. Ja täytyy todeta että takki istui kuin valettu. Kuuluisaa humalaisen tuuria kenties.
Long story short, näköjään kannattaa yksittäinenkin tuote tällä hetkellä tilata, säästöä periaatteessa 500 ?. Periaatteessa siksi etten näe itseäni ostamassa 850 ? takkia..
Eli jos joku haluaa ostaa käyttämättömän rotsin hyvään hintaan (600 ?) niin mä myyn ja tilaan ittelleni uuden..

Ei vaan.
Sori pitkä posti ja kiitokset foorumille, aika tarkalla silmällä tullut luettua ja löydettyä pientä tipsiä pyörän laittoon ja yleiseen käyttäytymiseen.
Kyllä se kevätkin sieltä vielä koittaa..