japsipoporot....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos kriteerit ovat halpa ja kohtuullisen orgis ("rakennettava"), niin ehkä katse kannattaisi kääntää rautapääsporttien suuntaan. Hintahaitari taitaa alkaa alempaa ja valinnanvaraa on hiukan runsaammin kuin lätysköiden kohdalla. Hintahaitaria voi tutkailla esim. germaanien www.mobile.de -saitilta, tuolta löytyy monen hintaista ja kuntoista mopedia.
Agathon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Anonymous kirjoitti:menee vaikeeks löytää jos rakennettu eikä museokuntoinen käy :roll: voihan sen toisen rakentaman pistää uusiks.kyllä se projektikin saattaa löytyä kun hommaa vaikka keltaisen pörssin lukuaikaa ja seurailee sieltä
mutta tahtoopa nuo projektitkin maksaa n.5000e paikkeille.omani löysin reilu vuos sitten pörssin kautta,osina suomi rekisterissä 4300e oli mun mielestä halpa kun kone ja loota osoittautui vielä hyväkuntoisiksi.
No, niin just.Museokuntoista en tosiaan "kehtaa" pilkkoa vaikka halvalla löytyiskin (eihän sitä koskaan tiedä...)Laatikomalli ois paras, mutta voi kyllä kestää ennen kuin sellaisen löytää.Siitä rakennellusta voi jonkin verran joustaa, mutta esim. suuremmat runkomuutokset on mun mielestä tehtävä "oman mallin" mukaan.Toi 4300? kuullostaa munkin korvini käyvältä hinnalta. Jonain päivänä toivottavasti mun olemattomat rahat ja hyvä projekti kohtaavat.Siihen asti mun Honda CB Four Sekasikiö kiitää (tai seisoo tieposkessa) euroopan teillä.

A
Agathon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Anonymous kirjoitti:Jos kriteerit ovat halpa ja kohtuullisen orgis ("rakennettava"), niin ehkä katse kannattaisi kääntää rautapääsporttien suuntaan. Hintahaitari taitaa alkaa alempaa ja valinnanvaraa on hiukan runsaammin kuin lätysköiden kohdalla. Hintahaitaria voi tutkailla esim. germaanien www.mobile.de -saitilta, tuolta löytyy monen hintaista ja kuntoista mopedia.
Kävin kattelee tolta Mobile -sivustolta.Näyttäs olevan aika huokeeta peliä.
Kiitti.

A
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

Lexa kirjoitti: Jos keskitymme mollaamaan muitten merkkiharrastusta tai elämäntapaa, niin sorrumme jopa herjaamaan omaa porukkaa. Alamme kuullostamaan juuri niiltä, joita vastaan olemme joskus ´´kapinoineet´´. Jos pyörät ja kerhon toiminta ei kehity, niin toiminta on aika ´´ukkoontunutta´´
Aivan varmasti kerhon sisällä on ja tulee olemaan sisäisiä porukoita, joita yhdistää sama tyyli. OK, hyvä niin.

Olkaa suvaitsevia! Sitä moni huusi menneinä vuosina itselleen. Nyt hyväksyntä on saatu. Se nähtiin viikonloppuna. Älkää itse sortuko kivittäjiksi. Se on hyvä, jos kerhon ulkopuoliset lukevat meidän juttuja. Siis he ovat kiinnostuneita. Toivotan, ja toivottakaa tekin heidät tervetulleiksi ja hankkimaan kunnon jenkkipyörän.
Sori pitkä lainaus, mutta tälle kyllä nostan hattua ja paljon. Mukava lukea, että tätä suvaitsevaisuusasennettakin löytyy vielä :P . Välillä on kyllä käynyt mielessä, että joskus tuntuu olevan se (liekki)pipo turhan kireellä :( , tai sitten pitää todistella olevansa kaikkein fanaattisin hd-henkilö mitä löytyy muita dissaamalla? Multa ei ainakaan ole mitään pois, jos joku ajaa toisenmerkkisellä, -tyylisellä tai uudemmalla mopolla kuin itse ajan, ja varppina pysähdyn auttamaan apuatarvitsevaa rätkää tienposkessa, oli sitten mikä muovisuppo tahansa. Tosin voivat katsoa hieman hitaasti, mutta se on sitten niitten häpeä... (Ja tod.näk. olen siellä itse ihmettelemässä että kuinkas se pensa nyt taas pääsi loppumaan :oops:)

Turvallisia kilometrejä kaikille!
-annek, XLH-62 (sisäänkirjautuminen tökkäs, hö.)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yleensä en puutu tämänkaltaisiin maailmanloppuun asti ulottuviin threadeihin mutta: miksi puhutaan ensi HD:ksi josain museolätysköitä yms.? Eikö nykypäivänä kaikista halvin ja varmin vaihtoehto päästä tähän hienoon harrastukseen ole EVO-sportti? Nykyään jopa viisilovisten hinnat lähentelee kuutta iloeuroa?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

...vetti forumi paiskas mut ulos kesken kirjotuksen joten tuo edellinen oli minun...
vieras

a
vieras

Meidän sivuja (www.olbifrus.cjb.net) ei välttämättä kannatta pitää raamattuna hintoja etsiessä.... Ovat kaikki Venäjältä tuotuja, ja hinta määrittyy pitkälti sen mukaan, että miten paljon tarvitsee tehdä papereita yms..... Suomesta saattaa löytyä rakenneltuja pyöriä aivan eri hinnoillla.

Anyway, olen WLA projekteja tuonut paljon ja yleensä myyntihinta on ollut 3000-4000e, jotain runko/moottori/keula/paperit yhdistelmiä vielä paljon halvemmalla. Uusi verotus käytäntö kuitenkin tekee mahdottomaksi projektien tuomisen, eli viimeiset myynnissä olevat pyörät tulevat sivuille kuvien kera seuraavan viikon aikana. Käykää katsomassa, jos WLA projekti kiinnostaa. Enempää pyöriä tuskin tähän maahan tulee.... Ainakaan minä en lähde hakemaan.

JA, alkuperäinen topikki oli vissiin japanilaisista, niin käykää katsomassa samoilta sivuilta japanilaista Kurogane trikeä, osaavat idässäkin tehdä ISOJA pyöriä....

Johannes
Vastaa Viestiin