Kaikki kallistuu. 883/1200/turbon ympärivuotinen vakuutus pikkukaskolla meni jo yli kahdensadan.JKKo kirjoitti: 07:11 17.04.2020. Vakuutuksissa on eroja. Taas kun Posti toi IF:n laskun, piti mennä vakuutuslaskureilla pelaamaan. Hintaerot yhtiöiden välillä ovat mun "tutkimuksessani" kasvamaan päin. IF ei mun tapauksessani ole huono valinta.
Mut onko ne vakuutukset sama, mistä ne ottaa?
Olen pyytänyt joka vekottimeen vähintään pikkukaskon. Sitten tuli vakuutukselle käyttöä. Street Bob paukutti putkessa kaksi kilometriä kodistani etelään ja vaikeni sen jälkeen pysyvästi. Ei saatu pienryhmällämme sitä F-150 lavalle, ei mene lyhyellä rampilla, kun ottaa moottoristaan kiinni lavaan. Siispä soittoapu paikalle. IF kuskautti pyörän hinausliikkeen varastoon (vappu, liikkeet kiinni) ja seuraavana arkipäivänä HD-pajalle, josta sen sai iltapäivällä pois täysin toipuneena.
Kaksi hinausta ja varastointi maksoi >> vuoden pikkukasko. Ei ollut omavastuita. Ei bonusvahinkoa.
Nyt kun pelasin vakuutuslaskureilla, niin huomasin, että joillakuilla muilla yhtiöillä hinausvakuutus tulee vasta hypersupertäysisokaskon osana.
...ai niin, ja se 883/1200/turbon vakuutuksen hinnantarkastus. Hinta tippui 20% muutoksen jälkeen. Hyvin laskettu, IF:ltä.
Bytheway, Teollisuusvakuutuksen sulautus Sampoon tuotti kivan tilin. Olin maahantuonut autoja määrissä 80-luvun lopussa. Koska mulla oli oma liikennevakuutus Teollisuusvakuutuksssa, otin "bunkkerista" soittaen jokaiseen tullista ulos ajettuun 10pv määräaikaisen samasta firmasta. Sulautuksessa jakoivat Teollisuusvakuutuksen vakuutusten määrän suhteessa Sammon osakkeita... Niitä tuli runsaasti.

Sehän on jossakin 1kW sähköfillarin ja 50cc mopon vakuutuksen välimaastossa!
Nyt vaan jostakin tähän vielä halpa 90/90-19 eturengas ja kohti sunsettiä!