Laakeri asennetaan mittatarkasti pohjaan jarrun puolelta koska se linjaa siten jarrulevyn kellumattoman tai kelluvan satulan keskelle. Alan maineikkaassa korjaamossa kasasivat mun Bobin takapyörän väärin. Hetken hämmästytti kummastutti pientä kulkijaa kun ei mene jarrusatula levyyn ja kiinnikkeisiin ei sitten millään. Noita pyöränlaakereita on mennyt mulla paljon. Mä vien irtopyörän renkaan kanssa liikkeeseen ja "vaihdettiin laakerit, kun ne tuntui huonolta". Jotkut tuntuu irrallaankin rahisevilta, ne vaihdetut, muttei kaikki.
Värinäisen jurrauksen saa aikaiseksi esim takahihna, joka on vian takia hinhnapyöriltää ei niin linjassa. Mulla oli 50 tonnin kohdalla takhaarukan lelumainen laakerointi kaput. Sen kunnostus vähän helpotti. 60 tonnin kohdalla meni kuusvaihteisen ulostuloaxelin laakerit. Se jurnutti enemmän. Parkkipaikalla kun rullaa sammutetulla koneella, ah mitkä jurinat ja tärinät kun "jostakin" tulee ääntä ja tärinää. Sitä on taas 90 tonnin jälkeen joten talvella takahaarukan lelulaakerit tarkasteluun.
90-luvun Sportsterissani on ollut näitä alustavaivoja paljon vähemmän per kilometri.
Dyna jurnuttaa mutkassa
Re: Dyna jurnuttaa mutkassa
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>