cv kaasarista

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Mjaa, mitäs raati sanoo tähän: mulla toimii läpi alueen kaasari ihan loistavasti mutta nimenomaan pintakaasulla/ilman vetoa rötää aika mehevästi. Vähän kun avaa tuppea niin ei mitään ongelmaa mutta pintakaasulla ajo ei oikein onnistu, nykii aivan p'**keleesti. Neulan säätöä vai mitä? Neula on mulla mallia bulk, eli sellainen tylppäkärkinen, ja muistaakseni ei edes säädettävä. Sellainenkin kyllä löytyy, tuli säätösarjan mukana josa oli pari kolme erilaista neulaa ja muutamat suuttimet.
FXD -01
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Pertti »

SG-Rider kirjoitti:Mjaa, mitäs raati sanoo tähän: mulla toimii läpi alueen kaasari ihan loistavasti mutta nimenomaan pintakaasulla/ilman vetoa rötää aika mehevästi. Vähän kun avaa tuppea niin ei mitään ongelmaa mutta pintakaasulla ajo ei oikein onnistu, nykii aivan p'**keleesti. Neulan säätöä vai mitä? Neula on mulla mallia bulk, eli sellainen tylppäkärkinen, ja muistaakseni ei edes säädettävä. Sellainenkin kyllä löytyy, tuli säätösarjan mukana josa oli pari kolme erilaista neulaa ja muutamat suuttimet.
Kannattaa lukea koko ketju...


Ei saa tyhjäkäyntipiirin kautta tarpeeksi pensaa.
Kannattaa ensin kokeilla seosruuvista varttikierros kerrallaan rikkaammalle, siis auki. Normaali perussäätö on 1,5 kierrosta pohjasta, siitä on hyvä aloittaa.
Ruuvi löytyy kaasuttimen alta, imusarjan puolelta. Jos on koskematon, siinä on peltikuori päällä.
Jos se ei auta, niin se pääsuuttimen vieressä, syvällä reiässä oleva suutin on liian pieni.

Nykiminen helpottaa, kun ilman lämpötila nousee ajolukemille
moderattori

Romu rauhoittaa!
SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Joo seoksen säädöllä tuota rötäämistä ei saa pois, ja on tullut tämäKIN topic tavattua moneen kertaan...
Mutta täytyykin katsoa tuo tyhjäkäyntipiiri vielä uudestaan, josko siellä olis vaikka rojua. Kiitti vinkistä :)
FXD -01
SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Paineilmahoitoa CV:lle ja reippaasti seosruuvia auki, ja kas, rötääminenhän helpotti jonkin verran. Taitaa olla jo kolmisen kierrosta auki, mutta nyt lyhyen ajolenkin perusteella rötääminen oli jo huomattavasti vähäisempää, loput nykimiset vois laittaa kylmän ilman piikkiin 8)
No, kunhan ilmat vähän lämpenee niin säädetään lisää jos on tarvista. Nyt laulaa kuitenkin paremmin kuin pitkään aikaan 8)
FXD -01
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Mutta,jos ruuvia joutuu noin paljon avaamaan,tarjoaisin sinne pykälää isompaa välialueen suutinta ja säätö takaisin 1,5 kierrosta ja siitä hakemaan.
SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Joo, toi on jostain syystä aika mielenkiintoinen ongelma, välialueen suuttimia on vaihdeltu 45-52 välillä ja tällä hetkellä siellä on 45 jolla rötääminen on vähäisintä tähän asti. Mulla olis tuossa 48 jota vois vielä kokeilla uudestaan, josko sillä löytyis sopiva säätö seosruuvista. Tuo 45 on liian pieni, alkaa aivastelemaan
FXD -01
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Ota se seosruuvi pois kanavasta. Pitää tulla 3/5mm prikka jousi ja 3/5mm O-rengas. O-rengas jumii sinne pohjaan. Joskus kanavassa on myös vanhan O-renkaan jäämiä. Paineilmalla ja klemmarikoukulla saa kyllä pois. Kaasarin ilmanputsarin ollessa poissa vasemmalla on yksi reikä ruuvin reikien välissä katso että se on vapaana ja puhalla sinne myös ilmaa niin tulee ne O-renkaan murut pois sieltä seosruuvin kanavasta.
Ois mukava tietää missä Jäbät asuu ja duunaa, jos lähellä Siilinjärveä niin voisin vilasta noita kaasareita. Kaika oon saanu toimimaan mitä oon ruenna rukkaamaan. Mulle voi rohkeesti tosi tumpelot (oikeestaan viisaat jotka ei halua rikkoa kaasariaan) soittaa myös. Neuvon jos osaat kertoa mitä mopo duunaa. Soitot 7-20:30 välillä. numpero on 044-2699868. Vinkkinä että jos kaasaria ei ole repattu ja putsattu 6-10 vuoteen niin hommatkaa nyt hyvät ystävät jo reppaussarja kaasariin ja tiivisteet imusarjaan. Puretaan ja pestään koko paska. Vaikka täällä ei saa kiroilla niin Hondan kaasarin puhdistussprei hoitaa homman. Japsi käy japsiin, CV kun on japsi.
PS. noita katkenneita seosruuveja saa ainakin http://www.bikeline.se" onclick="window.open(this.href);return false; osoitteesta. Siellä on myös reppaussarjoja etullisesti. Helppejä saa myös Rannikon Mp osasta Lamberin Harrilta. On ton bikelinen tiileri suomessa.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:55 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

-Harikka- kirjoitti:Laittasitteko allekirjotuksee rätkän mallin & valmistusvuuen, helpottuu onkelmatilanteessa täältä avun saanti :idea: :wink:
Mäkin tein sulle mieliks ja laitoin tuntomerkistöä ajokista siguun, ooks ny happy?
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:55 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Röpöttäjä, tänks hyvistä vinkeistä 8)
Mun kaasari on prepattu ja putsattu, tämän ongelman tietämiltä moneenkin kertaan mutta täytyy ottaa vielä kertaalleen pöydälle ja katsoa tuo seosruuvin pohja hyvin, jos siellä vaikka onkin jotain vanhoja o-renkaan jämiä jäänyt. Muuten kyllä laulaa hyvin läpi alueen, ei huomaa alueen vaihtumista ajossa jne mutta tuo nyppiminen pienillä kierroksilla/ kaasun ollessa miltei kiinni/ rullatessa on nyt se suurin ongelma. Jos koneessa on vähääkään vetoa päällä niin nyppimistä ei ole. Eli viittaa vahvasti juuri tuohon tyhjäkäyntipiiriin/seosalueelle.
Jos ei mitään ihmeitä tapahdu niin ehkä perjantaina vois olla mahdollisuus ottaa mehumaija pöydälle.

Kiitos avun tarjoamisesta, mutta mielelläni askartelen itse, toivottavasti jotain samalla oppien. Neuvoja otan kyllä kiitollisuudella vastaan, ja niitähän tässä onkin jo tullut :D

Harikalle, Kouvolassa vaikutan ja pyöräni on -01 FXD :wink:
FXD -01
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Niin minnäe tykkään itte roplata, mutta on mukavoo jos joku aena kokeneempi näättää mitä miten ja miks ja miks ei näin vaikka vois tehä. Minä olin hyvässä opissa MP-Mesta Heikkisellä vaikka aikaisempi kokemus myös oli jo vuodelta 70 solikasta ja sen jälkeen monesta moposta ja moottoripyörästä. CV on yksinkertainen peruskaasari, hyvä sellainen. Jos ei halua Ostaa tarkempaa japsia (Mikuni) niin Japsina CV on hyvä. CV:tä on monessa mopossa. Aina Triumpista Kawaan. Nyky pensa tukkii suoloilla ja hartseilla monesti paikat. Toinen ongelma on se että osa kumeista ei tykkää nyky pensasta. Esím seosruuvin O-rengas sulaa. Toinen on kiihdytyspumpun kalvo. Sitten on ongelmana imusarjan kaulan tiiviste ja imusarjan / kannen väliset tiiviteet. Jenkki bensa on toisenlaista kuin eurokama.
Oikotietä ei ole kaasaria roplatessa. Jos jätät tekemättä jonkun homman se tulee todella pian vastaan. Eli kaasari kun avataan niin pääsääntöisesti se kannataa duunata alusta loppuun.
Avatar
Marshal
Viestit: 234
Liittynyt: 00:37 03.02.2013.

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Marshal »

Työntelyksi meni tänään kun loppu varatankki just ennen huoltoasemaa. Mulla ei ole ollut mitään luotettavaa kuvaa tämän pyörän kulutuksesta ja tästä työntelystä suivaantuneena tyhjensin tänään tankit, mittasin polttoaineenmäärän, tein testirundin, tyhjensin taas ja katsoin paljo oli kulunut.

Tässä tulokset,

2litraa per 17.8mailia. ---> kulutus = 7l/km.

Minusta aika vitun paljon , ainakin tuollaiselle letkeälle , lähes liikennevalottomalle taipaleelle jossa keskinopeus vaihteli 40-60km/h välillä. Tarttisko jotain tehrä? Tän mukaan ( http://www.totalmotorcycle.com/Motorcyc ... 96-MPG.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) kulutus on yleensä noin 5l/100km luokkaa....
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Avatar
Springer
Viestit: 473
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja Springer »

Nyt on jotain pahasti pielessä. Minkä kokoiset suuttimet siinä kaasarissa on? Tarkista ettei ryyppy ole jäänyt päälle.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
SG-Rider
Viestit: 113
Liittynyt: 23:43 09.02.2012.
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Re: cv kaasarista

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Ai niin, Röpöttäjälle tänks vinkistä, se o-rengas sieltä seosruuvin kolosta oli murusina. Putsaus, uutta tilalle ja säätöä, nyt futaa ihan hyvin läpi alueen, ei nyi eikä rötää. Seosruuvi lienee about 11/2 kierrosta auki, tuntuu olevan sopivasti.

Kulutus on jossain kuuden litran paikkeilla, paha sanoa tarkasti kun aina tulle annettua tuppia laitteelle, mutta jos rouva on mukana ajolenkillä omalla pyörällään niin kulutus on alle 6 jos taas ajelen yksin on kulutus jotain 7+ 8)
FXD -01
Vastaa Viestiin