Nokka evolaan...
-
Vieras
-
Vieras
-
Vieras
Anonymous kirjoitti:Varmaan riippuu siitä, mihin suuntaan ja montako asetta nokka on vinossa. Jos heittoa on "vähän", eli muutamia asteita, niin varmaankin ensimmäiseksi joutuu säätämään sytkää.Anonymous kirjoitti:Mitenn kone käy jos nokkaratas on väärässä kohdassa.
Kiitos. Tiedätkö miten korjaamoilla hoitavat asian. Onko niillä käytössä joku astelevy minkä mukaan ne prässäävät rattaa paikalleen?
-
Vieras
Tässä cranen ohje rattaan vaihtoon:
http://www.cranecams.com/pdf/493e.pdf
Tosin olen kuullut rattaanvaihdoista sellaisiakin juttuja, että luulen ainakin joidenkin pajojen prässäävän rattaan ihan vaan silmällä ja "vakaalla" kädellä...
http://www.cranecams.com/pdf/493e.pdf
Tosin olen kuullut rattaanvaihdoista sellaisiakin juttuja, että luulen ainakin joidenkin pajojen prässäävän rattaan ihan vaan silmällä ja "vakaalla" kädellä...
Taitaa tuo tikutus olla vähän hankalampi juttu. Oon ettiny tikutuksen aiheuttajaa oikein ajan kanssa ja joskus se vielä löytyy. Ääni ei ainakaan häviä tönäreiden säädöllä. Keinujen liian suuren välyksestä se ei johtunut vaikka ääni kuullostaakin tulevan sieltä. Nostimien/pesien vaihto ei auta. Vakio nokkaa en oo kokeillu mutta EV5 ja EV3 on ollu paikallaan ja molemmilla pitää ääntä.Anonymous kirjoitti:hemuli kirjoitti:Vai onko kyse vaan nokkarattaan liian isosta hammasvälyksestä? Itselläni ei ollut mitään ongelmia Andrewsin nokan kanssa kun vaihdoin sen hiljaiseksi todetun orkkisrattaan.
Miten ev3 saa hiljaiseksi? muuta kun sammuttaa virran.
Tikutushan alkaa vasta kun moottori on lämmin eli jotenkin tuonne nostimien suuntaa vaan tuo ongelma kohdistuu, ilmeisesti nostin antaa periksi?
-
Vieras
-
Vieras
Tässä vähän juttua tikityksestä:Vee kirjoitti:Taitaa tuo tikutus olla vähän hankalampi juttu. Oon ettiny tikutuksen aiheuttajaa oikein ajan kanssa ja joskus se vielä löytyy. Ääni ei ainakaan häviä tönäreiden säädöllä. Keinujen liian suuren välyksestä se ei johtunut vaikka ääni kuullostaakin tulevan sieltä. Nostimien/pesien vaihto ei auta. Vakio nokkaa en oo kokeillu mutta EV5 ja EV3 on ollu paikallaan ja molemmilla pitää ääntä.
Tikutushan alkaa vasta kun moottori on lämmin eli jotenkin tuonne nostimien suuntaa vaan tuo ongelma kohdistuu, ilmeisesti nostin antaa periksi?
http://www.directparts.com/static/artic ... noise.html
Eli mahdollisuuksia on monia, eikä tuossa edes vielä kaikki...
-
Vieras
-
Vieras
Anonymous kirjoitti:Millaiset tönärit? Orgista paksummilla säädettävillä etupytyn pakopuolen tönäri voi kulmasta johtuen ottaa kiinni suojaputkeen ja aiheuttaa tikityksen. Eli ennenkuin repii koko koneen auki, kannattaa ehkä tsekata näkyykö tönärissä tai suojaputkessa merkkejä hinkkaamisesta.
S&S kromi molybdeeniteräksestä valmistetut tönärit(säädettävät). Reippaasti paksummat kuin orkkistönärit.
Kiitoksia.Täytyy tutkia asiaa
Saman havainto Andrewsin tikuilla cc24249.Anonymous kirjoitti:Millaiset tönärit? Orgista paksummilla säädettävillä etupytyn pakopuolen tönäri voi kulmasta johtuen ottaa kiinni suojaputkeen ja aiheuttaa tikityksen. Eli ennenkuin repii koko koneen auki, kannattaa ehkä tsekata näkyykö tönärissä tai suojaputkessa merkkejä hinkkaamisesta.
-
Vieras
Toi tikitys on tuttua myös shovelista
Mulla on 78 1200:n jossa 84 sid stroukki satsi. Viime kesä tuli ihmeteltyä mistä helvetistä toi tikitys tulee
No nyt talvella otin koneen auki tsekatakseni mikä pitää ääntä, syytä en lyötänyt. Tulihan toikin nyt selväksi
Stroukki satsi on muuten yhteneväinen S&S.n satsin kanssa mutta nokkana Andrewsin B.
-
Vieras