Nimim V2moottori mainitsi ”hartsin”, niin aattelin että olisiko kaksivaiheinen prosessi. Eli palat liimaten ja hartsia päälle? Silloin olisi liima suojassa öljyltä. Mutta enpä asiaa enempää tunne, kun omassani on laturi turvallisesti lohkon ulkopuolella
Käämilangassahan on lakka päällä jo valmiiksi, ja valmis muuntaja, ankkuri, staattori tms tosiaan dipataan vielä kerran, ehkä jopa vakuumissa, etteivät käämit kihnuta vasten toisiaan. Joissakin japanialaisissa, ja vissiin tässä kyseisessä ameriikanpyörässäkin, on myös staattori käämeineen öljyssä? Se käämistö on tavallisesti dipattu hartsiin tms tököttiin, joka kestää lämpöä, tärinää ja öljyä. Ei se välttämättä huono aine olisi tähänkään tapaukseen?
No, itse ehkä lähtisin metsästelemään uudentyyppistä parempaa roottoria, jos sellaisia kerran on olemassa ja saatavilla jollain järkevällä rahasummalla.
Edit. Näköjään kerroin pitkälti samat tarinat kuin Pertti, ei tullut päivitettyä sivua tai muuten vaan en huomannut. Jätän tän tähän kuitenkin
