Kiitos. Tätä mä just kaipasin, että osta vaan HD. Ja silloinhan kannattaa asiaa kysyä tietenkin HD-foorumilta.
Speksit pyörän suhteen on muuten aika selvät. 883 riittää mulle alkuun ja ehkä pidemmällekin, ellei joku tosi halpa ja tosi ihana 1200 tule vastaan yhtäkkiä. Ajatuksena on kuitenkin rauhallinen kruisailu. Ja mitä tehoihin muutenkin tulee, niin vähemmän on mulle melkein plussaa. Mitään ratatykkiä en halua. No, eihän sillä tehokkaammallakaan pyörällä tarvii urku auki vinguttaa.
Mutta matala pitää olla. Joko normi Sportster, jonka perää madaltaa tai sitten suoraan Low, Superlow tai Hugger. Olen persjalkaista itäsuomalaista rotua, eli lyhyen varren lisäksi jalat on aika lyhyet muuhun kroppaan nähden.
Hihnaveto pitää olla. Ruisku vai kaasari, sen sanelee budjetti. Ruisku helpompi, mutta onhan siinä kaasarissa asennetta, kun pyörää pihassa käynnistelee.
Eilen totesin miehelle, että ehkä mä välttämättä tarvii sitä Sporsteria edes isommaksi vaihtaa. Hyvä on tunnustaa omat fyysiset mittansa ja hankkia omille mitoilla sopiva pyörä, niin on sitä näppärämpi käsitellä. Ja kyllähän mä näytän Sporsterin selässä ihan erilaiselta kuin kaksimetrinen ja satakiloinen mies. Tyttöpyörä ajatuksen viimeisetkin rippeet hävisi mun päästä, kun kävin Sporsterin selässä istumassa. Ihan kunnioitettavan kokoinen pyörä se mun silmissä on.