Vinkkejä Sportsterin ostoon

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Sari S
Viesti:

Re: Vinkkejä Sportsterin ostoon

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Joo ja ei. Löysin äsken vähän meikäläisen jutuilta kuulostavan keskustelun "Neuvoja vailla". Kahlasin sitä läpi ja pitää lukea kunnolla paremmalla aikaa. https://www.harrika.fi/juttutupa/viewto ... er#p233960 Sieltä haluaisin erityisesti lainata erään kohdan.
Joe Cool kirjoitti: 01:16 06.02.2013.
tiitäinen kirjoitti:Ehkä tästä vielä katselemaan/istuskelemaan Honda ja vielä sitten sportti.
kuitenkin sian säkissä ostaa. Ja jos ei miellytä, pystyyhän sen pyörän vaihtamaan :!: :?: :!:
Niin, vaihtamaan pystyy, paitsi että siitä Hondasta eroon pääseminen tulee paljon kalliimmaksi, kuin Harrikasta 8O

Käy toki istumassa, tyypittämässä ja fiilistelemässä nyt kevättä odotellessa. Kyllä siitä jokin mielikuva jää.

Yhden seikan sanon kuitenkin varoitukseksi ihan tosissaan ja yhtään liioittelematta:

Jos ostat Hondan, joka kerta kun liikenteessä Harrikka tulee risteykseen vierelle, sinua ketuttaa kuin pientä oravaa - sinäkin voisit nyt ajaa tuollaisella jos olisit valinnut toisin.

Jos ostat Harrikan, joka kerta kun liikenteessä Honda tulee risteykseen vierelle, sinua hymyilyttää niin leveästi, ettei kypärä meinaa päähän mahtua :mrgreen: Eikä tule mieleenkään, että voisit nyt ajaa tuollaisella :mrgreen: 8)

Siinä se pieni ero ...
Mä vähän luulen, että se on just noin. Jos mä ostan minkä vaan mun pyörän paitsi HD:n, niin mua ottaa päähän joka kerta, kun HD ajaa ohi ja mulla on joku vaan pyörä. :lol:
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
eki912

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Touche ! :mrgreen:
Eki / -12 Sportster Iron
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sari S kirjoitti: 20:03 23.07.2018. Jos mä ostan minkä vaan mun pyörän paitsi HD:n, niin mua ottaa päähän joka kerta, kun HD ajaa ohi ja mulla on joku vaan pyörä. :lol:
Niin se on, usko vaan "suuria ajattelijoita" :mrgreen: :mrgreen:

Lisäksi tässä käy vielä niin, että saatte kaupan päälle kaveripiirin, halusitte tai ette, usko tämäkin varoitus :lol:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Sari S
Viesti:

Kyllähän on vaikeaa. Harjoittelupyöräksi joku japsi-pyörä (custom, että ees kärsii katella), niin hinta olis vaan puolet tai vielä vähemmän halvankaan Sporsterin hinnasta. Jos ei hintaakaan huomioida, niin paino olis jonkun 40 kg vähemmän. Mutta kun mä haluun HOO-REEN!! :cry:

Sanokaa jotain tohon painoasiaan. Siis painavampi pyörä on painavampi ja pienempi ihminen on pienempi. Mutta kai pienempi ihminen voi käsitellä isompaa pyörää, jos se on hirmuisen itsepäinen?

Tämäkin lainaus tuolta aiemmin mainitusta ketjusta:
MrX kirjoitti: 10:11 06.02.2013. Miksi ostaa Honda jos mieli tekee Harrikkaa?.
Jos on rahakysymys niin Joe Coolin maalarituttua muokaten;
Osta Honda olet iloinen kaksi viikkoa, sen jälkeen ketuttaa koko ajan
Osta Harrikka ketuttaa kaksi viikkoa, ja sen jälkeen ajelu on ruusuista...
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Sportster on niin helppo pyörä ajella etten ollenkaan ymmärrä näitä "osta honda harjoittelua varten". Aja kortti autokoulussa ja inssi heidän pyörällä ja sitten ala harrastamaan omalla harrikalla. Kaikista helpointa ja edullisinta kun ei tarvii heti alkaa myymään jotain muutaman tonnin ongelmajäteharjoittelupyörää.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:50 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Hyviä neuvoja edellä. Ihan hyvä neuvo aloittaa halvalla japsi-customilla. Jos sen kaataisi ja rikkoisi niin ei keljuttaisi niin paljoa. Ihan hyvä neuvo hankkia heti HD, edellä hyvät perustelut tähänkin.

Kun olet jo selvästi päättänyt ostaa HD:n niin osta se.

Kuten edellä on kerrottu, 883:lla pärjää oikein hyvin, varmasti. Olen sellaisella ajanut, minusta se ei ole mopo. Oikeasti sitä pienemmillä ja pienempitehoisillakin pärjää. Eri tehoisilla pyörillä ajetaan sitten tietysti vähän erilailla. Jos joku päivä haluaa tehoa ja vääntöä lisää, sitä saa sitten kyllä. Jos HD:n ostat, niin se eka pyörä ei välttämättä ole se ainoa HD urasi aikana...

Toisaalta jos nyt kuitenkin vaan tahdot 1200-version niin hommaa sellainen! Ei tähän asiaan ole mitään totuutta suuntaan tai toiseen eli ihan mielen mukaan.

Toisaalta budjetistakin asia tietysti riippuu. 5 vaihdetta, hihnaveto, ruisku, "pilaamaton": saattaisi uudemman ja paremman saada 883-koneella.

Aika selvät speksit sinulla taitaa kuitenkin jo olla?

Painosta: sen takia ei tarvitse sitä japsi-customia hankkia. Toki ekat kerrat voisi olla mukava kytkintä ja liikkeellellähtöä harjoitella vaikka 125-kuutioisella tosi kevyellä pelillä. Jos näin haluaisi, ei sitä ole pakko ostaa, näitä kyllä löytyy liikennekouluista.

Japsi-customin ja Sportsterin painoero ei ole suuri ja kun painopistekin on molemmissa alhaalla niin sekin vähentää pienehkön painoeron merkitystä. Painoon yleensäkin tottuu, kunhan vaan jalat kunnolla yltävät maahan! Sanoisin kuitenkin, että on hyvä ettet ole nyt ihastunut yli 400 kg Ultraan. Sillä ei kannata pienemmän ihmisen aloittaa harjoittelua. Se Fat Boykin (yli 300 kg) mielummin vasta kun on sillä Sportsterilla opetellut ja oppinut ajamaan. Jos se sitten edes kiinnostaa, Sportster on hieno peli!
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

UrpoTJ kirjoitti: 23:16 24.07.2018. Kuten edellä on kerrottu, 883:lla pärjää oikein hyvin, varmasti. Olen sellaisella ajanut, minusta se ei ole mopo. Oikeasti sitä pienemmillä ja pienempitehoisillakin pärjää. Eri tehoisilla pyörillä ajetaan sitten tietysti vähän erilailla. Jos joku päivä haluaa tehoa ja vääntöä lisää, sitä saa sitten kyllä. Jos HD:n ostat, niin se eka pyörä ei välttämättä ole se ainoa HD urasi aikana...

Toisaalta jos nyt kuitenkin vaan tahdot 1200-version niin hommaa sellainen! Ei tähän asiaan ole mitään totuutta suuntaan tai toiseen eli ihan mielen mukaan.

Toisaalta budjetistakin asia tietysti riippuu. 5 vaihdetta, hihnaveto, ruisku, "pilaamaton": saattaisi uudemman ja paremman saada 883-koneella.
Näin se on, ja jos pelkkää tehoa haluaa, niin parilla tonnilla saa japsin, joka pesee menen tullen kaikki Harrikat tehossa ja kiihtyvyydessä. Jos se on niin ihanaa... Joku täällä vaan aikoinaan totesi, että kaikkien kyykkyvuosien jälkeen vaan kyllästyi ajamaan kyttyrä selässä h*lvetin lieskat p*rseessä ja Harrikan hankittuaan löysi moottoripyöräilystä ihan uuden sävyn.

Mutta olethan sinä nyt jo merkistä päätöksesi tehnyt ja hankit sellaisen, mitä itse haluat ja isot pojat saavat olla mitä tahansa mieltä siitä, mikä on tyttöpyörä ja mikä mopo ja mikä ei. Noista lienee turha vääntää enempää, pääasia että on Harrikka ja aina niitä voi vaihtaa tai hankkia lisää, eri pyörä eri tarkoitukseen.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Sari S
Viesti:

Kiitos. Tätä mä just kaipasin, että osta vaan HD. Ja silloinhan kannattaa asiaa kysyä tietenkin HD-foorumilta. :lol:

Speksit pyörän suhteen on muuten aika selvät. 883 riittää mulle alkuun ja ehkä pidemmällekin, ellei joku tosi halpa ja tosi ihana 1200 tule vastaan yhtäkkiä. Ajatuksena on kuitenkin rauhallinen kruisailu. Ja mitä tehoihin muutenkin tulee, niin vähemmän on mulle melkein plussaa. Mitään ratatykkiä en halua. No, eihän sillä tehokkaammallakaan pyörällä tarvii urku auki vinguttaa.

Mutta matala pitää olla. Joko normi Sportster, jonka perää madaltaa tai sitten suoraan Low, Superlow tai Hugger. Olen persjalkaista itäsuomalaista rotua, eli lyhyen varren lisäksi jalat on aika lyhyet muuhun kroppaan nähden.

Hihnaveto pitää olla. Ruisku vai kaasari, sen sanelee budjetti. Ruisku helpompi, mutta onhan siinä kaasarissa asennetta, kun pyörää pihassa käynnistelee. :wink:

Eilen totesin miehelle, että ehkä mä välttämättä tarvii sitä Sporsteria edes isommaksi vaihtaa. Hyvä on tunnustaa omat fyysiset mittansa ja hankkia omille mitoilla sopiva pyörä, niin on sitä näppärämpi käsitellä. Ja kyllähän mä näytän Sporsterin selässä ihan erilaiselta kuin kaksimetrinen ja satakiloinen mies. Tyttöpyörä ajatuksen viimeisetkin rippeet hävisi mun päästä, kun kävin Sporsterin selässä istumassa. Ihan kunnioitettavan kokoinen pyörä se mun silmissä on.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Sarille vaan tiedoksi, että älä huoli sanavarastoosi Sportsterista sanaa "tyttöpyörä". Se ei sitä tietenkään ole. Tämä nyt ei ihan tieteellinen tutkimustulos ole, mutta 98 sadasta HD-kuljettajasta ei koskaan sano Sportsteria tyttöpyöräksi (tai kutsu toverin pyörää ####sohvaksi tai ####rakoksi), koska eivät näin ajattele eikä se ole kohteliasta. Ne muutamien valitettavat ehkä leikkisäksi tarkoitetut kommentit vaan tietysti kuuluvat kauas.
Sari S
Viesti:

Tänään hän kotiutui. Harley Davidson Sportster Hugger 883, vuosimallia 1997. Valitettavasti en osaa edelleenkään linkittää kuvia. Mutta kuvia tulee, kunhan saan kotona asuvalta juniorilta it-tukea hommaan.

Mutta on hän vaan ihana. Perää on vielä madallettu jo entisestään matalasta korkeudesta, joten tällaiselle tappijalallekin pyörä on oikein sopivan korkuinen. Mieskin tykästyi pyörään, kun sen kotiin ajeli.

Kiitokset kaikille tähän keskusteluketjuun osallistuneille. Teidän mielipiteet olivat tärkeitä pyörää valitessani. :)
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Mutta pääasiahan on että omistaja on tyytyväinen ostokseensa! :D
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
KariFS

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Noni! Onnittelut!

Kuvia odotellessa :)
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Turvallista Matkaa!
moderattori

Romu rauhoittaa!
Jerry lee

Viesti Kirjoittaja Jerry lee »

Siittä se lähtee
Tausta peileistä näkyy vaan taakse jäänyttä elämää...
Vastaa Viestiin