FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

jack kirjoitti:sanoisin, pyöristä, mutta jätä paikoilleen. Tukee sitä venaa...

Tästäkin kahta koulua. Milloin ajattelit purkaa padan seuraavan kerran? vuoden päästä vai 7 vuoden päästä.

J
Olisin tässä samaa mieltä, vaikka en ole lätyskän kanavia koskaan hionut, muita kuitenkin.
Tehojen "liiallisessa" nostamisessa tulee sama ongelma kuin rautapäässä kone ylikuumenee ja jostain sulaa....
Annetaan wanhoille wehkeille niiden aikakaudelle sopivaa kohtelua :)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

Kommentit ja infot ok. Tarkennan nyt vielä kuitenkin, ettei tästä raaseria rakenneta. Noita vinkkejä kun vaan kaikenlaisia satelee, ja niistä pitää sit karsia ja napata sopivat. Toi männänlaen ja dekin etäisyys olis vielä hakusessa. Jostain tuli tieto, et sellaista 0.02" jopa. Kuparitiivareilla mennään, eli tulis männästä kanteen sinne 1.5 mm tienoille. Sopivaa, ja jos ei, niin miksi? Palotiloissa kansissa (höylätty joskus #6:lle) muistaakseni n. 2% ero, joka mennee jo mittaustarkkuuteen (nesteellä, pleksin kanssa). Prossa sinne, toinen tänne...
Niin, ja kyllä. Wanhalla Wanhan mukaan. Wanhat sällit kait lähti näitä hirmustamaan jo heti, kun ne oli keksitty...
Sekin vielä hymyilyttää, kun Herra Ricardo aikoinaan on tullut tuloksiinsa, näiden kanssa, kenellä olis ihan oikeeta tutkimustietoa vinkata? Aina vaan joka paikassa viitataan tämän kokeellisen gurun mietelmiin. Niistä sitten on aina vedetty totuus. Kaveri kuulema vaan kokeili eri variaatioilla, ja totesi asianlaidan. Ihan kova jätkä, mut mikä on mitä???

Jumpe
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

jou taas. Postiluukusta kilahti nyt ne ameriikan imuvenat. Tänks tu itella, eivät seikkailleet kuin vajaan kk. Suamesa. Enivei, kirjevaaka kun on jäänyt "alan" vuosille, tivaan nyt oikeita grammoja, ja mikä sais olla ero?

Jumpio

Ps. KNS luotettava.

Ed. siis kyllähän noita fiktejä löytyy... Siis jostain.
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tehtaan toleranssi liikkuvien osien painoerossa taitaa olla 5% kun noinkin pienellä pyörintä nopeudella suurta eroa/vaikutusta ei ole... ainahan sitä voi pyrkiä täsmälleen samaan painoon 1% on jo todella tarkka.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
JON
Viestit: 1003
Liittynyt: 10:41 17.05.2003.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja JON »

Tänks. Näillä viilaillaan, och höylär.
Vielä: jos joku on noiden pituuksien kera peuhannut, olisko vinkkiä? Myös noi seetikulmat pitäis arvata.
Joskus vaihdoin nostajat, ja säätöruuvit, ja tuolloin piti lyhentää ainakin yhtä, pari milliä. Nyt vissiin kantsii tarrata säätöruuvien kärkiin. Niistä kannoistakin kun piti hieman hierasta tuolloin.

Jumpe

Ai perkuta ju, noi lukitusrinkulat (rapulas muista oikeeta nimee) on selkeesti laajemmat, ku alkup. Syy?
Beni
Viestit: 4
Liittynyt: 21:20 06.03.2010.

Re: FLATHEAD, imu- ja pakopuolen parannus?

Viesti Kirjoittaja Beni »

Tossa on nälkäisille pari linkkiä
http://knuckleheadtheology.blogspot.com ... %20Stroker" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.beautyofspeed.com/gallery/cy ... _index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://victorylibrary.com/45PER.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin