Kokemuksia liikkeistä euroopassa ja jenkeissä
Vai "brändituotteiden"...Ticu kirjoitti: Joidenkin kalliimpien tuotteiden, kuten erinäisten brändituotteiden (myös HD) kohdalla kukkaro vaan ei kestä yleistä hintatasoa ja jotta moposta saisi entistäkin ehomman pelin pienellä budjetilla, se vaatii jo hiukan pähkäilyä, mistä saisi jotakin edes hiukan halvemmalla
Jos itselläni ei kukkaro kestä, jätetään rojut ostamatta, TAI tehdään ne itse (ei vaatteita).
Senverran vielä tuosta Jenkkilästä, että ei esim eBay mikään "paratiisi" ole. Muutaman kerran tullut aivan jotain muuta mitä luvattu, pari kertaa ei mitään, ja joskus jotain loppuunkulunutta paskaa...
On siinä omat kuvionsa, kuten Hemulikin sanoi. Jonotat tullisadistien konttorilla 2-3 tuntia ja kun vihdoin saat pakettisi, siellä onkin jotain aivan muuta. Kannattiko...
Onneksi Luottokunta auttaa ongelmatilanteissa, mutta heillekin selvityksen rustaaminen vie prkl:sti (vapaa?)aikaa...
No joo, ebayhän on huutokauppa ja siellä pätee vanha sääntö, "buyer beware". Jollei osta uutta tavaraa (ja välillä vaikka ostaisikin), niin pitäisi tietää mitä on ostamassa ja varmistaa vielä myyjältä että puhutaan samasta asiasta. Itselleni onneksi ei ole tehty källejä kuin pari kertaa, mutta nettotappio on ollut tähän mennessä yhteensä 50e luokkaa. Silloinkin tavara on tullut, muttei ollut sitä mitä oli hakemassa. Niinä kertoina on ollut kyse NOS-osista, joita ei saa juuri mistään (eika saanut sieltäkään, vaikka tavara oli osanumeron mukaa oikea ja myyjän positive feedback 99.6% yli kymmenellätuhannella kaupalla).
Mutta sitten taas on noita onnistuneita ostoksia ollut enemmän, viimeksi rautapäähän männät, tuli maksamaan 44 euroa lähipostiin toimitettuna. Suomen liikkeestä kysytty hinta 150e.
Mutta sitten taas on noita onnistuneita ostoksia ollut enemmän, viimeksi rautapäähän männät, tuli maksamaan 44 euroa lähipostiin toimitettuna. Suomen liikkeestä kysytty hinta 150e.
Viimeksi muokannut s&s, 11:30 01.09.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Viva Knievel!
Eikös HD itsessään ole jo brändi?Lawless kirjoitti: Vai "brändituotteiden"...![]()
Miksi pitää olla "brändituotteita" ja voisitko täsmentää mitä ne ovat? Ovatko ne kenties jotain "välttämättömiä"?
Jos itselläni ei kukkaro kestä, jätetään rojut ostamatta, TAI tehdään ne itse (ei vaatteita).
Senverran vielä tuosta Jenkkilästä, että ei esim eBay mikään "paratiisi" ole. Muutaman kerran tullut aivan jotain muuta mitä luvattu, pari kertaa ei mitään, ja joskus jotain loppuunkulunutta paskaa...
On siinä omat kuvionsa, kuten Hemulikin sanoi. Jonotat tullisadistien konttorilla 2-3 tuntia ja kun vihdoin saat pakettisi, siellä onkin jotain aivan muuta. Kannattiko...Joskus kyllä - joskus ei.
Onneksi Luottokunta auttaa ongelmatilanteissa, mutta heillekin selvityksen rustaaminen vie prkl:sti (vapaa?)aikaa...
Välttämättömiä...? noh, ei varmaan, mutta ah niin mukavia ja kivoja
eBayta kommentoidakseni, niin sieltä en varmaan hirveästi uskaltaisi lähteä tilailemaan, varsinkaan, kun olen vielä sen verran nyyppä näiden härriköiden kanssa. Jos kauppoja teen ulkomailla, teen ne kyllä ihan vaan luotettavimpien liikkeiden kanssa. Joskus olen jotakin eBaysta kyllä ostanut, mutta se hyöty, mikä sieltä kautta on mahdollista saada, ei ehkä ole tuon kallisarvoisen vapaa-ajan arvoinen.
Kun asioi noissa "oikeissa" liikkeissä, se nyt ei hirveästi enempää vapaa-aikaa kuluta kuin suomesta tai euroopasta ostaminenkaan.
Tämäkin on aihe joka pomppaa esiin aina syksyllä ja myöskin keväällä.
Itse olen huomannut että suomalaiset kauppiaat myyvät tarvikeosat sellaisin hinnoin ettei ulkomailta kannata juurikaan kannata tilata, poikkeuksia tosin on. Kuten tuossa on jo monessa viestissä tullut esille ongelma tilanteissa tuo ulkomaille palauttaminen/vaihtaminen voi olla käytännössä mahdotonta.
Vaihtoehdoksi jää sopimattomien osien eteenpäin myynti ja sopivien osto siltä suomalaiselta kauppiaalta. Muistaakseni Affe kirjoitteli joskus (oli ainakin yksi monista) että jos kaikki tilaa kamansa ulkomailta häviää nämä "lähikaupat" sekä suuri määrä tietämystä. Lähikauppiaalta saa yleensä hyvät neuvot "kaupantekijäisenä" joita nettikaupasta ei tule koskaan saamaan.
Itse olen huomannut että suomalaiset kauppiaat myyvät tarvikeosat sellaisin hinnoin ettei ulkomailta kannata juurikaan kannata tilata, poikkeuksia tosin on. Kuten tuossa on jo monessa viestissä tullut esille ongelma tilanteissa tuo ulkomaille palauttaminen/vaihtaminen voi olla käytännössä mahdotonta.
Vaihtoehdoksi jää sopimattomien osien eteenpäin myynti ja sopivien osto siltä suomalaiselta kauppiaalta. Muistaakseni Affe kirjoitteli joskus (oli ainakin yksi monista) että jos kaikki tilaa kamansa ulkomailta häviää nämä "lähikaupat" sekä suuri määrä tietämystä. Lähikauppiaalta saa yleensä hyvät neuvot "kaupantekijäisenä" joita nettikaupasta ei tule koskaan saamaan.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro