Evo nokeaa VAIN keulatulpan

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

aasi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aasi »

No nyt piti sitten vaihtaa beltti,siitä alkoi tippumaan hampaita tielle.Ajettu 93 tuhatta,taisi olla jo aikakin...
Mutta tuo käyntiongelma.Olin talvella kääntänyt tankinkorkin tiivisteen toisin päin jotta olisi tiiviimpi.Kesken matka-ajon rupesi räkimään tutulla tavalla,jota tapahtui ennen vain taajama-ajossa.Avasin korkin,kuului mahtava pihaus ja matka jatkui.
Eilen yritin saada vikaa esille ajamalla kaupungissa.Cruisailua pienillä kierroksilla,korkin suojaläppä avattuna ja vasen käsi valmiina avaamaan korkki kun rupeaa paukkumaan.Näin olisin saanut varmuuden että vika on juuri tuossa.
Mutta kun ei vaan paukkunut.Ei kertakaikkiaan vaikka yritin kuinka. Yhden kerran sammui noin vaan.Starttasin,ei lähtenyt.Avasin korkin,starttasin,lähti.
Olin kuullut tallissa ajon jälkeen pihinää,siksi osasin epäillä.
En saanut täyttä varmuutta vian syystä enkä kai koskaan saakaan.Vika on kuitenkin poissa.
Muistin tuossa että olen kyllä pyöritellyt kaasuvaijereiden säätöjä tyhjäkäynnin aikaansaamiseksi.Läppä ei sulkeutunut kokonaan kun vaijeri oli tiukalla.Voisko olla että vika korjaantui siinä sitten vahingossa?
Kaikenkaikkiaan hyvä vika.Sai mut hiomaan venttiilit,vaihtamaan tiivisteitä moottoriin ym.Oma Harley tuli tutuksi ja itseluottamus remonttihommia ajatellen kasvoi.
Heritage

Viesti Kirjoittaja Heritage »

s&s kirjoitti:
Don Quijote kirjoitti:Kyllä se sössön oma on ihan hyvä, mutta puhdas sen pitää tietty olla. Tietääkseni se orggis on pestävä myös. Ainakin omassa on.
K&N:ltä löytyy myös hyviä tuohon sopivia, varmaan muiltakin valmistajilta. Hommaa K&N putsarinpuhdistus-sarja, siinä on pesuaine ja oikea putsariöljy samassa lootassa, riittää useampaan käyttökertaan.
Sössöllä on muistaakseni kahta mallia, vaahtomuovinen pestävä ja paperinen kertakäyttösuodin...

Itse olen käyttänyt K&N:n filsua, mulla ainakin on toiminut ihan ok, huoltanut olen kerran vuodessa.
Hommasin K&N suodattimen, pestävämallisen+ puhdistususarjan. Ei enää nokea ykköspytyn tulppaa, muutin myös käynnistysrutiineja. Nyt kohdallaan. Kiitoksia avusta! alkuperäinen suodatin oli vaan tiensä päässä.
Vastaa Viestiin