Tuli sellane mieleen et jos kuski asuu Inarissa ja ajo jännittää niin paljo et on otettava täyskasko tuolta pohjolasta,ni eikös sillo lapinmies maksa sitä kaskoa 12kk vaikka atodellinen ajoaika ois vaa 6kk?
Alkaa tulla ajokuukausi hintoihinsa.
Itse kilpailutin kans kaikki vakuutukseni kolmen yhtiön kanssa ja säästöt oli nii pieniä et kapakkakierroksellaki läikkyy enemmän.Ainoastaan kotivakuutuksessa oli heittoa satanen jonka aikasemmi kirjotellu IF-yhtiön leidi korjas kohdilleen.
Mopon ajokuukaudet ei tosin ole etelänmiehen luokkaa ku en juurikaan nauti pakkasilla ajosta....vaikkei sääskiä olisikaan.
Nyt on ainakin Pohjolan osalta oikein nimikin tarjolla keneltä kysyä selitystä epätasapuolisesta kohtelusta. Rehellistä väkeä jos olisivat, ilmoittaisivat jo etukäteen pelisäännöt, niin ei tarttis ihmisen masentua kalseasta kohtelusta.
Nykyisten asiakaspalveluohjeidemme mukaan H-D -moottoripyörille myönnetään Iso- tai Osakaskovakuutus vain, jos asiakas on keskittänyt vakuutuksensa Pohjolaan. Liikennevakuutus myönnetään normaalisti sillä vakuutusyhtiöllä on Suomessa liikennevakuutuksen suhteen ns. sopimuspakko.
Harley-Davidsonien vahinkokehitystä on seurattu useita vuosia. Muissa Pohjoismaissa ja Suomessakin H-D -pyöriin on liittynyt suhteessa pyörien lukumäärään muita merkkejä enemmän mm. varkausvahinkoja. Vahinkoaineistomme mukaan ne asiakkaat, joilla on useampia vakuutuksia, ovat vahinkoriskiltään parempia. Myöntämällä vakuutus vain näin rajatulle ryhmälle, olemme voineet pitää H-D -pyörien autovakuutuksien maksut muiden pyörien tasolla eikä korvauksia ole tarvinnut rajata esim. korotetulla omavastuulla.
Moottoripyöräharrastuksen yleistyttyä ja merkin suosion kasvettua ovat merkkiin liittyvät epäterveet ilmiöt kuitenkin lähes kadonneet.
Edellä olevan vuoksi harkitsemme riskinvalintaohjeidemme muuttamista siten, että H-D -pyörille voidaan myöntää vapaaehtoinen vakuutus normaalien asiakasvalintaohjeidemme mukaan ilman mitään erityisehtoja.
Ystävällisin terveisin
A. M.
Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjola
Yksityisvakuutusten tuotteet ja hinnoittelu
JiiVeehän voisi lähettää mulle vertailun eri mp-merkkien anastusherkkyydestä niin laitan sen paluupostina Pohjolaan?
Minulle maksaa bonuksineen uuden Trainin vakuutus kaskoineen 280 euroa vuosi ilman seisontaa. Ihan sama mitä mieltä muut on. Minulle hyvä. Ole rohgeam.