nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

[quote="ranze"]Itse ostin tuon käytettynä, löytyi tämän foorumin kautta. Ja todellakin uudenveroinen. E-bayssa liikkuu myös kaikkea, kannattaa tsekata. Tuo rautamötikkä tulee tosiaan kiinni takalokariin, siellä on valmiit kiinnityspaikat. Remotesäädölle on paikka niinikään rungossa. Orkkiksessa Kingin jakkarassa on reikä tuolle ja siinä on sitä korkeuseroakin. On nimittäin nuo ergonomiset mitat samanmoiset teillä kuin meilläkin aikalailla samaa kaliberia, niin matkustamossa kuin sakastissakin.. :lol:

Kyllä näyttäs äkkiseltään tuo "ruori" sulla "paremmalta" :? Kädetkin ovat luonnollisemmassa asennossa.
Taitaa tuo minun "kottikärri-look" tulla tosiaan taaksemmaksi 8O ja muutenkin pitää ranteet taipua kuin simpanssilla :lol:
Tossa illalla käväsin taas lenkin heittämässä ja siitähän ei pääse mihinkään että eteenpäin olis saatava kahvoja/käsiä :x ! Laitoin cruisen päälle ja kun ojensin kädet tuohon ohjaustangon mutkan kohdalle ja otin siitä kiinni , alkoi olla kohillaan! Pitänee ettiä aluksi tollanen vakio-tanko ...

Tuossa minunkin penkkisysteemissä on avoväli kyllä noitten istuinten välissä. Varmaan siihenkin sopisi tollanen selkänoja? Tuo matkustajan selkänoja pitää kyllä myös löytää..
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja ranze »

Piti käydä tsekkaamassa se kuva. Siis näyttää alkuperäisistuimelta, se kaksiosainen malli. Tuossa istuu käsittääkseni hivenen korkeammalla kuin yksiosaisessa. Ja taitaa koskea takapenkkiläistäkin.

Vakiokikkareita löytää kohtuuhintaan käytettynä.. moni kun asentelee juuri niitä millä muutetaan. Sulla on talvi aikaa katsastella, silleen ne mullekin löytyi. Ja samalla tavalla pyörä tuli loppukaudesta. Olihan pitkä talvi ootella. :mrgreen:

Edit: laitanpa tämän kun ergonomiasta on kerran kyse. Tuolla voi luonnostella ajoasentoaan virtuaalisesti.

http://cycle-ergo.com/
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
drago
Viestit: 131
Liittynyt: 19:34 18.07.2008.
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja drago »

Tuo matkustajan selkänoja pitää kyllä myös löytää..
Mulla löytyisi "nelipalkki" tavarateline jossa on selkänoja kiinniruuvattuna. Jäi ylimääräiseksi kun ostin King Tour Pakin rouvalle "takaselkänojaksi".
Romutettu tiekuningas
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

drago kirjoitti:Tuo matkustajan selkänoja pitää kyllä myös löytää..
Mulla löytyisi "nelipalkki" tavarateline jossa on selkänoja kiinniruuvattuna. Jäi ylimääräiseksi kun ostin King Tour Pakin rouvalle "takaselkänojaksi".
Kiinnostaa..drago , laitoin yv:tä...
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

:P ! Tultiin just tuville vaimon kanssa ajelulta. Ei nyt tosin ollu ku satkun lenkki; kaverin luo vaan kahville, mutta 2 päällä tavallaan ekaa kertaa kuitenkin! Eilen löytyi uus stongakin kokeiluun; saattaa olla se Kingin alkuperäinen, hyvinkin :roll: ? Kylläpä oli mopo hiukka toisenlainen ajettava!!! Ts, onko se nyt se "Bull Back" joka oli entisessä n.400mm..on tässä VAIN 250 mm :P !! Kahvatkin kääntyy sivulle päin niinkuin normi-ihmisen luonnollinen ote on eikä tartte pitää ku simpanssi kottikärryn aisoista kiinni!! :D
Pökkäähän se tuuli tietty kovemmassa vauhdissa mutta nytpä on käsivarret lähes suorana ja ajaminen tuntuu tosiaan jo MUKAVALTA :D :D !!!
Se sissykin on jo tulossa; kiitokset drago:lle :P !
"toinen" stongakin jo tiedossa; kiitokset viltsu:llekkin viestistä :P

Mopo muuten pelannu nää muutamat sadat km:t mainiosti; bensaa tankkin ja ajoa :P !
Tossa kun käytiin siellä kaverilla, käväsi hän Kingillä koelenkillä. Itsellä -03 Heritage. Kun tuli pois sanoi että
tuo vastaa kyllä huomattavasti paremmin kaasuun kuin omansa 8O ? Muutenkin tuntuu paukkuja olevan paremmin 8O ?
Hänellähän on siinä kuitenkin SAMA kone , tietty vaan tasapainoakseli-versio.
2-1 Vance & Hines putki näkyi olevan.

Tossahan Kingissähän mulla oli nuo RINEHARTin "mölytoosat" ja Power Commander jo valmiina ostettaessa.. :roll:
voikos niistä johtua moinen ..ero? 8O
Liekkö nokkiakin muuteltu :roll: ei voi tietää..avaamatta? Itteä ei turha remontin teko kiinnosta ja niimpä olen ihmetellykkin just sitä kun alunperin monet tuomitsivat kovin väännöttömäksi tän TC 88 -koneen :roll:
Taas kun ei ole oikein mihin verrata...on tuo tuntunu kyllä TODELLA väännökkäältä :P
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4937
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 11:14 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2200
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ja mietin sitä että kuinka se voidaan laskee lyhyt iskuseksi moottoriksi, kun on kuitenki pidempi isku kun poraus... Tuli vaan mieleen...
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Joo. Ostit sitten sen Persevasaran.Et sitten enää muuta keksinyt? Se yleinen kommentti :D !
Monasti motoristilta joka ei ole edes AJANU HD:llä :lol: :lol: !
Nyt tässä kuitenkin entinen, samanlainen kommentoija...on joutunu muuttamaan käsityksiä :D !
Asia tietysti muuttuis..jos alkas esim.ajamiseen liittyviä murheita tms.ilmaantua ...näin heti "uran" alussa :(
Koputellaan päätä (puuta); toivotaan että sattui kuitenkin hyvä yksilö ja pelaa jatkossakin ilman suurempia ongelmia! Tunnepuolen asioitahan nämä; järkisyillä tätä harrastusta ei kannata alkaa tosiaankaan kellekkään perustella liikkumisen muodoksi:lol: ! Autohan on keksitty ja siihen katot sun muut!
Se nyt vaan on niin että mahtavan hyvä fiilis oli tänäänkin ajella mamman kanssa HD:llä :P !
Ei ollut katteita niinkuin vielä GW:ssä keväällä..kelikin yhtä kolea...mutta taisi tykätä oikeesti!
Ajeltiin melkein puolet matkasta soraakin; irtosepeliä ajelleet höyläämättömän tien pinnalle 8O !
Hyvin pärjäsi moisellakin KIngi :D !
Ja kai se on sitten tuo V2:den jytinä..takalistossa..."voiman tunne per*eessä"..
kaarteen jälkeen kaasua avatessa...se joka vetää motoristin suupielet hymyyn...ja kuvittelee olevansa pommikoneen ohjaimissa.. :D :D !
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Kiwi kirjoitti:Ja mietin sitä että kuinka se voidaan laskee lyhyt iskuseksi moottoriksi, kun on kuitenki pidempi isku kun poraus... Tuli vaan mieleen...
Lyhyempi iskuinen kuin edeltäjänsä...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja hdlate »

norsunkorva kirjoitti:Joo. Ostit sitten sen Persevasaran.Et sitten enää muuta keksinyt? Se yleinen kommentti :D !
Monasti motoristilta joka ei ole edes AJANU HD:llä :lol: :lol: !
Nyt tässä kuitenkin entinen, samanlainen kommentoija...on joutunu muuttamaan käsityksiä :D !
Asia tietysti muuttuis..jos alkas esim.ajamiseen liittyviä murheita tms.ilmaantua ...näin heti "uran" alussa :(
Koputellaan päätä (puuta); toivotaan että sattui kuitenkin hyvä yksilö ja pelaa jatkossakin ilman suurempia ongelmia! Tunnepuolen asioitahan nämä; järkisyillä tätä harrastusta ei kannata alkaa tosiaankaan kellekkään perustella liikkumisen muodoksi:lol: ! Autohan on keksitty ja siihen katot sun muut!
Se nyt vaan on niin että mahtavan hyvä fiilis oli tänäänkin ajella mamman kanssa HD:llä :P !
Ei ollut katteita niinkuin vielä GW:ssä keväällä..kelikin yhtä kolea...mutta taisi tykätä oikeesti!
Ajeltiin melkein puolet matkasta soraakin; irtosepeliä ajelleet höyläämättömän tien pinnalle 8O !
Hyvin pärjäsi moisellakin KIngi :D !
Ja kai se on sitten tuo V2:den jytinä..takalistossa..."voiman tunne per*eessä"..
kaarteen jälkeen kaasua avatessa...se joka vetää motoristin suupielet hymyyn...ja kuvittelee olevansa pommikoneen ohjaimissa.. :D :D !
"jytinä takalistossa..voimantunne pers****ä..", siks se eukko tykkääki :wink: .
-90 FXR Super Glide
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Nyt kun sitten HD-Hepo on omassa pilttuussa..pitäis varmaan keskittyä ajamisen lomassa..myös huoltoon ja tekniikan syövereihinkin :? Kö?

Minkäänlaista tietoahan ei allekirjottaneella juuri ko. laitteesta ole :D ?

Tietty paino ja pituus, ynnä kuutiot ja se tieto mm.koneesta jonka on saanu teiltä alan paremmin tuntevilta :P !

Sanoivat myydessä kun kyselin Käyttö-,-huolto-Ohjekirjaa..etä ehkä kahdessa..sadasta tuodusta moposta..on kirja mukana :D Sekin tietty ulukomaan kielillä :(

Suomi kun on nyt "vahvin" kieli ollu meikäläisellä..lapsesta pitäen.. :P .mielellään jonkinmoisia roopushkoita tuosta aarteesta haluais :o ?

Tietysti englantikin menee..jollain tapaa.Ymmärrys parempi kuin ulosanti :oops:

Onko se mitenkään mahdollista että joku sellainen joka olis OSTANU ihan Suomeen tollasen Kingin silloin -02 , olis saanu mukaan SUOMENKIELISEN ohjekirjan 8O ??
Ja olis vielä NIIN mukava tyyppi että vaikka LAINAIS sitä että vois sen KOPIOIDA 8O ?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
hdlate
Viestit: 555
Liittynyt: 21:52 09.06.2010.
Paikkakunta: etelä-pohojammaa
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Hommaa vaan ittelles se Clymerin kirja alfamerilta, on ameriikan kielellä mutta varmasti kattavampi, ja huoltohommat on kunnolla kuvitettu. Niin, ja samalla suomi-englanti tekninen sanakirja :wink: .
-90 FXR Super Glide
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja HileD »

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=18&t=45170" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosta vaikka dvd? Ei maksa paljoo ja pääsee alkuun...
-Know your enemy-
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

HileD kirjoitti:http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?f=18&t=45170

Tosta vaikka dvd? Ei maksa paljoo ja pääsee alkuun...
Hyvä ratkaisu..jos tykkää tätä konetta joko kuletella remonteissa mukana..tai sitten tietty jos tulostaa aina sen sivun jota tarttee :?
Tuntus kuitenkin ehkä mukavammalta hommata ihan käsin sivuja käänneltävä KIRJA :P ?
Taidan olla "vanhan liiton miehiä" kun näin tietokoneaikana tällasta vielä tunnustaa :oops: ?
Lie kuitenkin pienempi paha että mustilla sormilla ne kirjan sivut öljynvaihdossa pas*ottelee..kuin että tuo tän valkoisen MAC:in takas tähän olohuoneen pöydällä..pyyhkimättä..pajalta :lol: !
Joten taidan sittenkin itse päätyä tuohon nidottuun vaihtoehtoon :idea:
Välit kestää vaimon kanssa näin parempina :P !!
kiitos kuitenkin vinkistä HileD :P !
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Pekka L
Viestit: 446
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: nim. Asiallista neuvoa kaipaava...

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

hdlate kirjoitti:Hommaa vaan ittelles se Clymerin kirja alfamerilta, on ameriikan kielellä mutta varmasti kattavampi, ja huoltohommat on kunnolla kuvitettu. Niin, ja samalla suomi-englanti tekninen sanakirja :wink: .
Mä kehottaisin kuitenkin hankkimaan HooDeen oman oppaan. Joka varmasti täsmää omaan pyörääsi! Nuo "tarvikeoppaat" on kuitenkin enemmän yleismallisia, eikä se alkuperäinenkään korjausopas mahdottomia maksa. :wink:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Vastaa Viestiin