Ajolasit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

reibani

arskalasit

Viesti Kirjoittaja reibani »

Joo. Mulla kun tuppaa menee joka rallissa lasit hukkaan/rikki, niin käytän ns. halpistuotteita.
Nyt olen onnistunut säilyttämään tallessa jonkin aikaa H&M:stä !! ostetut (n. 2,5 eur) lasit. Pirun hyvin istuu naamalle ja uskottavuushan hipoo miljoonaa 8) .
Rankkasateella laitan avopottaan visiirin kiinni neppareilla. Visiirikin on pikimusta, joten näkyvyys on heikohko, satoi tai paistoi...

- AKr
IJHa
Viesti:

Reeberbaanit

Viesti Kirjoittaja IJHa »

Samat käytettynä ostetut pikimustat RayBanit jo yli 11 vuotta naamalla säässä kuin säässä. Ne kun vetää päähän niin äijä senkun komistuu 8)
Mr. Biker vm 2005
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Mulla on rilleihin sellaiset irroitettavat sivunahat jotka ostin Fredalta LaLunetesta. Arskat on jotkut hiihtokeskuksesta halvalla nyysityt skimbalasit joihin teetin vahvuudella olevat tummat linssit. Hyvin toimii sekä pimeellä että valoisalla. Tossa kuvat virityksistä:
Kuva Kuva
Meukku
Viesti:

Aurinkolaseista

Viesti Kirjoittaja Meukku »

Noihin aurinkolaseihin on Blues Brothers leffan loppupuolella kuolematon kommentti:

Elwood: It´s 106 miles to Chigaco. We´ve got a full tank of gas, half of pack of cigarettes, it´s dark and we´re wearing sun glasses...
Jake: HIT IT!

Ja sitten mennään...
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Ajolasien tyylin osalta mcmies on hakenut vaikutteensa elokuvasta Easy Rider... 8)

Muiden liiton hyväksymien mallien ja filosofioiden osalta mainittakoon tässä tuo Blues Brothers ja sitten ZZ Topin biisi Cheap Sunglasses... 8)

Shades on, folks!
Ghost
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghost »

MCmiehelle vinkki:
"Välillä niitä laseja pitää pestä! Toisinaan jopa desinfektioida!!!"
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

lasit mallia bub ottopoika hinta muistaakseni 50mk kaupanpäälle t-paita
ja on siistit streetgredibiliteetti täys kymmenen. 8)
Mopopoika -65

Aviatorin nimeen

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla on Aviator Retro Pilotit tummilla linsseillä ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Hyvän näköiset ja silmälasit mahtuu sisään. Miinuspuolena kova hinta (vuosi sitten jotain yli 100 euroa).

Ainakin www.motoitalia.fi:stä voi tiedustella.

ps. huom! Matalahko malli - sopii hyvin Davida Speedster -kypärän kanssa
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mulla on kokemusta Univetin laseista, tyyppi muistaakseni 904. Istuu päähän hyvin, linssit kivan keltaiset. Toimii päivänpaisteessa ja kohtuullisesti myös pimeässä. Huonona puolena istuvuus Nolanin avopotan (koko L) kanssa. Lasit pitää asetella erittäin huolellisesti jos haluaa lasien istuvan tiiviisti. Lisäksi lasien kumireunus on pahuksen kova. Jää hassut renkulat silmien ympärille. Usein tuleekin pidettyä aurinkolaseja. 8O
Vieras

Tervehdys!
Myyköhän kukaan Suomenmaassa Velodrom merkkisiä ajolaseja?
Vieras

Velodrom

Nettisivuilta löytyi tällainen lista:

RM-Heino, Teerivuorenkatu 8, Tampere. Puh 03-344 66 19
Classic Bike, Lönnrotinkatu 31, Helsinki
MR-Power Huolto, Veininlaaksontie 1, Espoo

Tiedähäntä listan tuoreudesta. Eikös Classic Bikekin lopettanut ajat sitten.

- AKr
MRK

lasit

Viesti Kirjoittaja MRK »

Umpipotta on viimaa ja hiekkaa vastaan aivan mahtava, lämminkin se on. Tavalliset lasit sopii sisälle, eikä kukaan näe vaikka kuinka naurattais. Vaatii vaan vähän samaa asennetta kuin MÖRKÖLLÄ ajaminen. Vanhuus ei vissiin tule yksin, mukavuuden halu ja silleen...
hessu

Re: lasit

Viesti Kirjoittaja hessu »

MÖRKÖ kirjoitti:Umpipotta on viimaa ja hiekkaa vastaan aivan mahtava, lämminkin se on. Tavalliset lasit sopii sisälle, eikä kukaan näe vaikka kuinka naurattais. Vaatii vaan vähän samaa asennetta kuin MÖRKÖLLÄ ajaminen. Vanhuus ei vissiin tule yksin, mukavuuden halu ja silleen...
Niin se on. Ensin nautitaan säästä ja tuulen tuiverruksesta naamalla. Sitten iskee mukavuuden halu ja huomataan sama, minkä autojen ja mp:n kehittäjäkin aikanaan. Kun suojautuu viimalta on "mukavamapaa". Seuraavaksi tulee pleksi mieleen. Sitten ehkä katteet suojaamaan koko kroppaa. Kun sitten sade alkaa kiusaamaan, huomataan että umpinainen ajoneuvo on parempi, sinne saa järjestettyä tasalämmönkin. Tuossa vaiheessa keksittiin umpikorinen autokin ja myöhemmin goldwing :) Niin ja bemari katollisen prätkän :)

Ennen kuin konepyöriä oli, vapaat miehet ja naiset ratsasti hevosella. Ne oikeat cowboyt. Hevoseen ei sentään kukaan mukavuudenhaluinen kehittänyt pleksiä, kun ehdittiin keksiä koneajoneuvot, johon niitä alettiin sovitella. Nykyajan cowboyt, jotka nauttivat vapauden tunteesta rajoituksestta, ratsastavat rautahevolla. Rajoituksetta.
Komppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Olinpa eilen tual Höghuussis tarkoituksena hommata nuo paljon mainostetut Aviatorit, mutta kun väittivät etteivät toimi pokien kanssa, vaan ainoastaan erikseen teetetyillä linsseillä, niin ajattelin että olkoot. :cry:

Kertoivat tosin, että on olemassa sellaisiakin klaseja, joihin pokat menee vaivatta; minä siihen että "Eihän Teillä niitä ole?", niin keroivat että e i meillä, mutta käyppä vilkaisemassa vaikka tosta Stromilta :?: :!:

No, siälthän löyty musta kohtuuhintaan (35?) Emgo -merkkiset suojat - nyt voi ajella Länsiväylälläkin molemmat simmut yhtäaikaa auki :D

..niin ja sopivat ainakin kohtuullisesti Davidan Speedsterin kera. :)

Emgojen ulkonäköasiaan en kuitenkaan ota kantaa, em laseilla on tarkoitus päästellä vain koneteillä, muuten riittää aurulasit vahvuuksilla 8)
Timppa

Feikit

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Kolmatta ajokautta menee aikanaan Tijuanasta Meksikosta ostamani 10 $:n feikki ray-banit. Monia oon kokeillut, mutta nää on mun lärviin parhaat. Eilen illalla kävin taas mökillä edestakas, eikä näillä ihmelaseilla tuu ees motarinopeuksilla tippa silmään. Ainoo mikä joskus naurattaa avokypärällä ajaessa on poskien "lepatus", vaikkei oo kovin paksut posket. Niin se naamanahka löystyy iän myötä... Avokypärä vaatii asennetta... ja korvatulpat.
Vastaa Viestiin