Nyt tarvitaan asiantuntija-apua rautapään latausongelmaan

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Meukku kirjoitti:Alkuperäistä asiaa vähän sivuten, niin osaisko joku yksinkertaisesti kertoa tuosta mekaanisen releen tarkastamisesta ja säätämisestä?
Tervehdys,
Ei mikään simppeli homma. Taitaa vaatia mm. säädettävän vastuksen, kuten affe (muistaakseni) kirjoitti. Kannattaa hankkia Service Manuaali, jossa se on selostettu. Sen pelkkä kääntäminen tähän taitaa olla jo duuni. :roll:
Meukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meukku »

Juu, ei se siitä manuaalista muuksi muutu, olen sen kyllä sieltä lukenut...
Se vaan tahtoo olla, että moni käytännössä helppo asia saadaan kirjoitetussa muodossa kuulostamaan helevetin vaikeelta ja varsinkin tuolla lontoon murteella.
Aattelin vaan jos joku siihen enemmän perehtynyt osaisi sanoa jotain käytännön vinkkejä, niin voisi vaikka ajankuluksi joskus kokeilla herättää "romuja" henkiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vika on selvinnyt

Toimitin laturin ko. autosähköliikeeseen missä se oli alun alkaenkin ollut
Noin 1/2 vrk:n jälkeen tuli ilmoitus että kenttäkäämi on palanut, eikä heidän toimenpitein ole mitään tehtävissä

Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että alun alkaen kun toimivan laturin vein liikeeseen 2002 joulukuussa, testauksen ilmoitettiin kestävän noin viikon. Useiden puhelin soittojen jälkeen sain laturin takaisin helmikuussa 2003. (jotenkin nyt tuntuu että ajan venymisellä saattaisi olla tekemistä kyrvähtämisen kannassa).

Tilanne on kuitenkin se, että olen tilannut nyt uuden kenttäkäämin jonka itse laitan paikkalle ja samalla mietin toimenpiteitä reklamoinnin osalta, kaikki mittaustodistukset on mulla jäljellä.

V..u että V...tuttaa

Kiitos kaikille auttajille
affe
Viesti:

Positiivisuutta peliin

Viesti Kirjoittaja affe »

Vika kuitenkin selvisi, toivottavasti.
Omassa oli kenttä myös palanut ja sen vaihdoin. Ei ladannut, oli ankkurikin mennyt :( Siihen kun vielä sitten laski mukaan korjaussatsin niin oltiinkin jo lähellä uuden laturin hintaa. No, kuntoon tuli kuitenkin.

Sen kenttäkäämiin asentaminen saattaa sitten olla aika painimista. Jos jollain olisi hyvä kikka millä sen saa edes hieman notkeammaksi niin se auttaisi kummasti. Itsellä oli uudet käämit sen verran kulmikkaat päistä että oli lopulta otettava niistä "naparaudoista" aavistus pois jotta ne sai kiristettyä niin hyvin että ankkuri mahtui pyörimaan vapaasti. Jollain sopivalla puristimella olisi saattanut saada menemään kassan mutta ei sillä ainokaisella kiinnitysruuvilla ja muovivasaralla :)

Affe
kmien kiriminen

Viesti Kirjoittaja kmien kiriminen »

Itse laitoin kenttäkäämit paikalleen siten, että ensin hioin hiekkapaprulla naparaudat (?) puhtaiksi kaikesta skeidasta samoin kuin laturin sisäpinnan ylipäänsä. Sitten laitoin kenttäkäämit ja raudat paikalleen ja ruuvin niin tiukalle kuin sain. Sitten pistin laturin molemmista päistä lukkopihdeillä naparaudat (?) puristuksiin ja väänsin ruuvia kiinni. Meni reilut puoli kierrosta tiukemmalle tällä systeemillä. Hyvin pelitti eikä ainakaan toistaiseksi ole irronnut. En sitten tiedä onko hyvä vai huono systeemi mutta ainakin mulla toimi.
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Tuo varmaan toimii, kunhan vielä varmistaa että napa on linjassa laturin rungon kanssa (naputtelu toimii tässä) niin ettei kanna kulmistaan. On se meinaan sen verran tarkka sovitus että millin osista voipi olla kiinni.
Ei tosiaan kannata mennä rouhimaan niitä rautoja ainakaan niin paljon että käämi jää väljäksi koska silloin on käämiremontti ynnä uusien napojen etsiminen kohta edessä. Tiukka pitää olla :)

Affe
Vastaa Viestiin