Viime kesänä museoin yhden softailin eikä siinä tosiaan voi säästöstä enää puhua vakuutusten osalta niin, että se museointi pelkästään halvan vakuutuksen takia kannattaisi, koska seisonnalla voi katkaista vakuutuksen silloin kun ei aja. Siinä sain myyjältä Texasista vanhan valokuvan mukaan, jossa 1986 mallin pyörä oli kuvattu 1990 alkuperäisenä perheeseen tullessaan. Tein siitä samanlaisen.
Toki minulla on useampia pyöriä ja useita museossakin ja siihen näen itse oikeastaan kaksi syytä:
- Kun on useita pyöriä, on käyttö vapaampaa, kun ei tarvitse ilmoitella seisontaa ja käyttöä erikseen. Ajaa sillä mikä fiiliskeen sopii etukäteen miettimättä.
- Kun ei osaa rakentaa ja eikä tiedä mitä haluaisikaan rakentaa, on helpompi pyrkiä osa osalta kohti alkuperäisyyttä. Jokaista yksilöä olen vielä parannellut museorekisteröinnin jälkeenkin, kun on orggisosia tms. löytynyt. Nytkin tuon kuvan rautis sai vihdoin alkuperäistä vastaavan soolosatulan jousituksen ja viime talvena orggis ketjusuojan
