Luin osittain UrpoTj Autoliiton linkkiä, en kokonaan. Huomasin kuitenkin heti, että monia maita puuttuu heidän "korvaus" listaltaan. Kaikille niillä ei tietysti ole merkitystä, mutta juuri ne maat missä sitä apua sitten kipeimmin voitaisiin tarvita, puuttuvat. Tiedän mihin tämä perustuu. Pyörän siirtomatkat voivat olla todella pitkiä.
Myös ehdot olivat melko tiukkoja. Tämä on ehkä kuitenkin suositeltava pelkästään lisäturvaksi, huonosti korvaavan vakuutus yhtiön kylkeen. Hinta oli 108e/v. Samalla hinnalla saa pyörään täyskaskon ainakin If:ltä ja korvaa silloin omatkin "rypäisyt" mihin ei Autoliitto taida tarjota turvaa.
Apua ,hinausta,yöpymistä
-
Grasschopper1
Re: Apua ,hinausta,yöpymistä
Täytyypä taas vakuutukset tarkistaa/kilpailuttaa. Tuo satasen kasko If:ltä kuulostaa edulliselta. OP Pohjolassa minulle (Tampere, 62 v. jne.) 2008 Night Trainin kasko on 436 e ja alennusten, bonusten ym. jälkeen 233 e. 2008 Buellissa vastaavasti kasko olisi 750 e eli bonusten ja alennusten jälkeen 351 e. Kun en ole Buellissa kaskoa pitänyt ja olen ajellut sillä vaan kotimaassa, olen katsonut että Plus-jäsenyys on minulle hyvä. Ja Buellin on AL kerran jo tuolta Teiskon periltä hakenutkin. Samalla saan nuo muut herkut, vaikkapa tuon kyydissä olemiseen liittyvä turvan.
Noinhan se menee että kukin pohtii missä ja millä ajaa ja sitten valitsee mieleisensä palvelun. Hyvä että on vaihtoehtoja.
Noinhan se menee että kukin pohtii missä ja millä ajaa ja sitten valitsee mieleisensä palvelun. Hyvä että on vaihtoehtoja.
-
Grasschopper1
Noista vakuutusten hinnoista ym. on täälläkin pitkä ketju. Voi olla, että sinulla ei UrpoTj halpene hinta tuosta 233e/vuodessa, vaikka vaihdat If:iin. Kysyminen ei tietysti maksa mitään. Keskittäminen pudottaa hintaa.
Tiedustelin viime keväänä If:ltä hintaa, jos vaihtaisin vakuutuksen seisonta ajalliseksi. Parilla ajokuukaudella se olisi kannattanut ottaa, mutta en vaihtanut. Onneksi älysin kysyä, että jos haluan vaihtaa takaisin ympärivuotiseen vakuutukseen, onko hinta minulle sama kuin nyt. Ei ollut. Nyt minulla on joku ns. vanha vakuutus ja jos katkaisen sen ja otan uuden samanlaisen, hinta nousee n.100e vuodessa
Erikoisia ovat joskus nämä vakuutus jutut ja kaikki pitää osata kysyä, välttyäkseen yllätyksiltä...vaikka If hyvä yhtiö on ollutkin kohdallani.
Tiedustelin viime keväänä If:ltä hintaa, jos vaihtaisin vakuutuksen seisonta ajalliseksi. Parilla ajokuukaudella se olisi kannattanut ottaa, mutta en vaihtanut. Onneksi älysin kysyä, että jos haluan vaihtaa takaisin ympärivuotiseen vakuutukseen, onko hinta minulle sama kuin nyt. Ei ollut. Nyt minulla on joku ns. vanha vakuutus ja jos katkaisen sen ja otan uuden samanlaisen, hinta nousee n.100e vuodessa
Esim. -29 Fordiini ei saa järkevää vakuutusta jossa olisi hinausturva ulkomailla, Falckilta saa ja edullisesti!Grasschopper1 kirjoitti:En oikein ymmärrä, mitä järkeä näissä Autoliitoissa ja Falck:eissa on, koska vakuutus kattaa kaiken.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;