Pleksi ultraan

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Re: Pleksi ultraan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

s&s kirjoitti:Touring-lippa toimi sekä lepakossa että tuossa nykyisessä sharknosessa
Itse kokeilin yhtä vastaavaa edellisessä lepakossa, mutta meni hermo tuplaitikoihin. Eli lippa oli ötökkää täynnä ja lipan alus myös ;) Kyllä se ilmanviratukseen auttaa, vaikka vähän törkeältä näyttääkin. Mutta ne itikat, siihen ei auta offikaan :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Joo, eihän se varsinaisesti kaunistus ole, muttei ole korkea pleksikään :) Onneksi lipan saa nopeasti irti tarvittaessa...

En muista kiinnittäneeni huomiota itikkaongelmaan, ehkä sulla oli sitten joku toinen malli... Tässä etäisyys pleksistä on säädettävä ja pienimmilläänkin yli sentin joten itikat yleensä menevät ilmavirran mukana.
Viva Knievel!
Joe Cool
Viesti:

s&s kirjoitti:En muista kiinnittäneeni huomiota itikkaongelmaan, ehkä sulla oli sitten joku toinen malli... Tässä etäisyys pleksistä on säädettävä ja pienimmilläänkin yli sentin joten itikat yleensä menevät ilmavirran mukana.
Juu, toinen merkki se on. Eikä pikakiinnitettävä, vaan kaksipuolisella teipillä ja haluttaessa ruuvivarmistuksella. Eli ei voinut irrottaa pesuun. Eikä olut säätöä. Kelvoton verme kaikenkaikkiaan käytettävyydeltään, vaikka se tuon ilmavirran kanssa kyllä auttoi.tehty

Tuo sinun mallisi on selkeästi tehty suuremalla ajatuksella.

Niissä uusissa Pertin mainitsemissa malleissa se luukku kyllä auttaa asiaa. Sen huomaa selkeästi, kun painaa napista luukun auki. Ilmavirta kypärässä vähenee, vaikkei hervotonta hakkausta tuntuisikaan.
Olen nähnyt pleksejä, joissa on rakennettu ko. luukku pleksiin, auttaa siinäkin varmasti. En osaa antaa linkkiä sellaiseen.

Siinä kaveri Wingissäkin taisi olla kyseinen luukku, en tiedä onko tehtaan jäljiltä vai vaihdettu ja jos se jumitus johtuisi vaikka siitä vaihdetusta pleksistä - en tiedä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Koitan linkata vielä kuvaa tuosta lipasta... Sharknose ei ole kaunis luonnostaankaan joten lippa pleksissä ei juuri yleiskuvaa huononna:
Kuva

Batwingiä se kyllä hieman rumentaa, mutta kuten sanottua, onneksi se on helppo irrottaa reissun jälkeen:
Kuva
Viva Knievel!
ulkosuomalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Harkinnassa batvingin tilaaminen kiinanpojilta.Miten tommonen muovikuomu on tavallisesti kiinni,etuputkissa raisereissa, stongassa vai vastatuulella :lol: Vanhemmuuten tullut allergiseksi vastatuulelle,sitä kun on aina mopotellessa.
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

ulkosuomalainen kirjoitti:Harkinnassa batvingin tilaaminen kiinanpojilta.Miten tommonen muovikuomu on tavallisesti kiinni,etuputkissa raisereissa, stongassa vai vastatuulella :lol:
Peltikeulassa yleensä kiinankate menee kiinni alkuperäisen pleksin kiinnikkeisiin, näin ainakin kingeissä. Pellittömiin ymmärtääkseni saa kiinnitysklemmareita, joissa on tatit katteen kiinnikkeitä varten, näistä ei tosin ole kokemusta... Saattaahan noita kiinnitystapoja toki olla muitakin.
Viva Knievel!
LeClerc
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Tää on joskus tosi pienestä kii. Mulla on Electra pienellä katteella.
Mun uudempi x-lite flippi tekee näin:
alle 80km/h: miellyttävä kokonaan auki tai kiinni. Epämiellyttävä jos leukaosa kiinni ja visiiri auki
yli 80km/h: OK vain jos kaikki luukut kiinni.

Sen sijaan vanha umpinainen AGV S4 toimii nopeudesta riippumatta OK.
Enää pitäisi kokeilla avopotta :) Eli vaihtaako kypärä vai pleksi?
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Masa'68

Viesti Kirjoittaja Masa'68 »

Minun Heritagessani on ollut vakio ja orkkis tuulilasi heti vaihdettuani XL1200 Sportster hertsikkaan, mutta olen todennut kelvottomaksi... yli 90 km/t nopeudessa minun pääni rupesi tärisemään ja heilumaan kuin F1 kilpa-autokuskeilla. Niinpä irroitin ja heitin tuulilasin kellariin jo seuraavana päivänä kaupanteon jälkeen. Ilman tuulilasia hertsikka kulkee kuin juna 120km/t vauhdissa läheisellä moottoritiellä.
2009 Softail Heritage FLSTC
Joe Cool
Viesti:

Masa'68 kirjoitti:Heritagessani .. yli 90 km/t nopeudessa minun pääni rupesi tärisemään ja heilumaan
heitin tuulilasin kellariin
Ilman tuulilasia hertsikka kulkee kuin juna 120km/t vauhdissa läheisellä moottoritiellä.
tätä en epäile lainkaa. En ole saanut Sportsteria tai Softailia toimimaan millään pleksillä. Matkalehmän kylläkin.

Ilmeisesti selepakkokate vaikuttaa niin paljon ilmanohjaukseen, että siinä pleksi auttaa ja ilman lepakkoa monelle käy juuri kuten sinulle ja minulle, että toimii ainoastaan ilman pleksiä.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:10 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuosta Harikan osoitteesta löytyi myös aika mielenkiintoinen video siitä, miksi tuulilasin pitää olla polykarbonaattia.
https://youtu.be/HlEfJFDWXpM
moderattori

Romu rauhoittaa!
Joe Cool
Viesti:

-Harikka- kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:... En ole saanut Sportsteria tai Softailia toimimaan millään pleksillä...
Oi Joe, sie et oo vaa ettiny riittävästi em. kulkineisii sopivaa plexiä
Onhan noita tullut jotain kokeiltua ja yhtä tuollaista pikkuläpyskääkin ja se oli varmaan minulle surkein kaikista kokeilemistani, vaikka yritti säätääkin sen kulmaa ja paikkaa.

Myin sen yhdelle hepulle ja hän oli tyytyväinen. Joko se toimi tai sitten hän ei vaan huomannut, ettei toimi ja piti tärinää asiaan kuuluvana ;)

Pelkkä kokonaispituus ei ratkaise, vaan myös selän pituus ja itselläni on ehkä hieman pidempi selkä ja persjalkaisuutta vastaavasti enemmän 179 cm kokonaispituudessa ;) Eli matkalehmällä pleksillä, muilla pyörillä ilman ja homma toimii :) Minulla. Jokaisella omalla tavallaan.
Vastaa Viestiin