Tämä on hyvä pointti. Ja hyvä ketju käydä tätä keskustelua. On tervettä kyseenalaistaa standardeja.Peacemaker76 kirjoitti:Kannattaa sitten katsoa niitä vähän parempia PS:n iskareita. Porukka piheyttään usein ostaa ne hinnat-alkaen-mallit, vaikka näissä kuten monissa muissakin osissa halvalla ei saa hyvää. Onhan ne halvimmat PS:t vähän paremmat kuin vakiot mutta pienellä lisäpanostuksella sais jo kunnon iskaritkin.
Mikä on tasapainoilua sen suhteen, milloin saa rahalle parasta vastinetta ja toisaalta milloin jo menee hifistelyn puolelle. Eihän tonnilla saa edes kunnollisia kaiuttimen kaapeleita, sanoisi oikea hifimies

Perusiskarit (412-sarja) tajoavat valmistajan mukaan : The 412 Series shocks are simply the best value shock on the market today Tällaisten hinta on n. 300 eur tarjouksista ja paikasta riippuen.
Parempi 440-sarja tarjoaa jo: Dubbed Frequency Sensing Technology (FST) for its unique ability to dynamically adjust damping as you ride. The result is superior performance no matter the road conditions Ja hinta lienee 600-700 eur.
Lisäsäiliöllisiäkin malleja löytyy ja hinta linee n. 1200 euron nurkissa.
Varmasti rahalla saa parempaa, mutta miten paljon ja millaisiin käyttöolosuhteisiin - sitä en tiedä. Olen nuukana / kroonisen persaukisena ostanut kaikkiin pyöriini 412-sarjaa, nyt niitä on 5 pyörän alla tällä hetkellä sekä edessä että takana. Enkä ole pitänyt näitä sellaisina "halvalla ei saa hyvää" -tuotteina, vaan selkeänä parannuksena alkuperäisiin ja itselleni riittävän hyvinä, kun ei paremmasta ole kokemusta.
Olisi kieltämättä kiinnostavaa ajaa kahdella samanlaisella Harrikalla peräkkäin niin, että toisessa ovat vaikka nuo 412 ja toisessa 440 sarjalaiset alla. Huomaako eroa maantiellä vai pitääkö mennä radalle? Riittävätkö pyörän muut ajo-ominaisuudet tuomaan eron esille?
Ajoin hieman Yamahan 600 kyykyllä


Autoissa olen käyttänyt Konin iskareita ja nyt minulla on käyttöautossa ensimmäistä kertaa Koni FSD:t, eli vastaava värähtelytajuuden mukaan säätyvä idea, kuin tuossa 440-sarjassa. En voi sanoa huomaavani mitään eroa edellisen auton Koneihin, jotka olivat ilman tuota ominaisuutta. Tietysti autot ovat erilaisia, vaikka samaa merkkiä eikä vertailu ole mitenkään tieteellinen. Hyviä ovat molemmat.
Hieman pelkään, että tuossa (pelkässä) takaiskarien parannuksessa voisi käydä samoin. Eroa epäilemättä on, mutta jo 412 on niin hyvä, ettei paremmista olekaan käytännön etua löysillä rungoilla normaaleissa tieliikenneolosuhteissa...????

Onko sinulla Mauri hyvä vertailupohja ja testattu kokemus näiden eroista? Olen ymmärtänyt että olet paljon näiden kanssa puuhaillut ja voi ollakin. Valaise vähän lisää.